ارسال به دیگران پرینت

میگو | خوراک میگو

آیا به دنبال یک غذای متفاوت و خوشمزه هستید؟ | آموزش طرز تهیه خوراک میگو

برای اطلاع از طرز تهیه خوراک میگو در ادامه این خبر باما همراه باشید.

آیا به دنبال یک غذای متفاوت و خوشمزه هستید؟ | آموزش طرز تهیه خوراک میگو

آموزش طرز تهیه خوراک میگو

برای اطلاع از طرز تهیه خوراک میگو در ادامه این خبر باما همراه باشید.

خوراک میگو یک غذای بسیار لذیذ و مقوی است که بخاطر استفاده از میگو در این غذا می تواند وعده مناسبی برای کودکان و میانسالان باشد.

طرز تهیه پاکورا غذای لذیذ و خوشمزه هندی

مواد لازم برای ۴ نفر:

میگو ۳۰۰ گرم

پیاز ۲ عدد درشت

سیر ۲ حبه

رب گوجه‌ فرنگی ۲ قاشق غذاخوری

فلفل دلمه‌ای ۱ عدد

قارچ ۲۰۰ گرم

زعفران دم کرده 2 قاشق غذاخوری

آب لیمو ترش تازه ۱ قاشق غذاخوری

نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز و زردچوبه به مقدار کافی

زیره‌سبز و پودر تخم‌ گشنیز به مقدار کافی

طرز تهیه :

میگو را را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس پوست سیر ها را جدا می کنیم و به صورت ریز رنده می کنیم. در ادامه سیر را به همراه نمک و فلفل سیاه به میگو اضافه می کنیم.

حالا فلفل قرمز را به همراه پودر تخم گشنیز و زیره سبز به میگو اضافه می کنیم، سپس میگوها را به آرامی با دست ماساژ می دهیم تا ادویه ها به خورد آن بروند. در ادامه روی کاسه حاوی میگو را با سلفون به طور کامل می پوشانیم.

اجازه می دهیم میگو به مدت ۱۲ ساعت درون یخچال استراحت کند تا میگو مزه دار شود. در ادامه پس از گذشت این زمان پوست پیاز را جدا می کنیم و به صورت نگینی خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب انتخاب می کنیم.

حالا مقداری روغن مایع درون تابه می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه پیاز را بلافاصله به تابه اضافه می کنیم، سپس مقداری زردچوبه به پیاز اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا پیاز طلایی شود.

تفت دادن رب گوجه فرنگی

رب گوجه فرنگی را به پیاز اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا بوی خامی رب گوجه فرنگی گرفته شود و رنگ باز کند. در ادامه قارچ را به همراه فلفل دلمه ای می شوییم و قارچ را به صورت ورقه ای خرد می کنیم.

حالا فلفل دلمه ای را به صورت نگینی خرد می کنیم و قارچ را به همراه مقداری آب لیمو ترش تازه به رب گوجه فرنگی اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم و پس از گذشت ۳ دقیقه فلفل دلمه ای را اضافه می کنیم.

فلفل دلمه ای را به مدت ۳ دقیقه تفت می دهیم، سپس میگو های مزه دار شده را از یخچال خارج می کنیم و به مخلوط سبزیجات اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا حجم میگوها کم شده و جمع شوند.

حالا زعفران دم کرده را به خوراک میگو اضافه می کنیم، سپس هم می زنیم و درب تابه را می بندیم. در ادامه اجازه می دهیم خوراک میگو به مدت ۱۰ دقیقه روی حرارت بماند تا روغن بندازد و کاملا پخته شود.

منبع : وقت صبح
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه