ارسال به دیگران پرینت

ترامپ | دادگاه ترامپ

دونالد ترامپ بازداشت شد | اولین عکس ترامپ در دادگاه

دونالد ترامپ لحظاتی پیش وارد دادگاه کیفری منطقه منهتن نیویورک شد تا نخستین رئیس‌جمهور سابق آمریکایی باشد که علیه او اعلام جرم شده است

دونالد ترامپ بازداشت شد | اولین عکس ترامپ در دادگاه

ترامپ وارد دادگاه شد

دونالد ترامپ لحظاتی پیش وارد دادگاه کیفری منطقه منهتن نیویورک شد تا نخستین رئیس‌جمهور سابق آمریکایی باشد که علیه او اعلام جرم شده است.

او در کانال تلگرامی خود نوشته که دستگیر شده و باور ندارد که این اتفاق در آمریکا رخ داده است.

فیلمی از انتقال ترامپ به دادگاه نیویورک برای تفهیم اتهام

ترامپ از حبس دادگاه خارج شد

رئیس‌جمهور سابق آمریکا، پس از انگشت نگاری محل بازداشت موقت را ترک کرد و برای شروع جلسه استیضاح خود به دادگاه رفت.

نخستین تصویر ترامپ در دادگاه

IMG_20230404_222505_032

کیفرخواست ترامپ آغاز شد / ترامپ تمام ۲۴ اتهام مطرح علیه خود را رد کرد!

با آنکه سندی که اتهامات ترامپ در آن مورد تشریح شده مهر و موم است اما ای‌بی‌سی به نقل از منابع آگاه گزارش داده ترامپ به حدود ۲۴ فقره جرم متهم شده است. 
طبق ادعای ای‌بی‌سی بعضی از اتهامات مطرح‌شده علیه ترامپ، مصداق جنحه (felony) هستند. پیشتر رسانه‌ها گزارش داده بودند در صورت مجرم شناخته شدن ترامپ در اتهامات جنجه او ممکن است با مجازات حبس روبرو شود. 
انتظار می‌رود اکثر اتهامات ترامپ مصداق «خلاف» (misdemeanor) باشند که با مجازات‌های خفیف‌تر مانند جرایم مالی روبرو می‌شوند.
 

دادگاه ترامپ ؛ حکم احتمالی اش چیست؟ آیا می تواند کاندیدای ریاست جمهوری شود؟

در دادگاه ترامپ چه اتفاقی می افتد؟ چه حکمی در انتظار اوست و آیا می تواند مجدداً کاندیدای ریاست جمهوری شود؟

این ها سوالاتی هستند که این روزها دونالد ترامپ ، رئیس جمهور سابق آمریکا متهم است به پرداخت “حق السکوت” به یک خانم بازیگر فیلم های مستهجن و از همین رو، برای او کیفرخواست صادر شده است. قرار است او سه شنبه به دادگاه برود ولی طبق توافق وکلایش و دادستانی، به او دستبند نخواهند زد ولی انگشت نگاری انجام می شود.

اما در دادگاه و پس از آن چه اتفاقی خواهد افتاد، دادرسی چقدر طول می کشد و رأی احتمالی چیست؟ این ها پرسش هایی هستند که یورو نیوز به آنها پاسخ داده است.

در دادگاه چه اتفاقی خواهد افتاد؟

محتوای کیفرخواست ترامپ همچنان مهر و موم است بنابراین هنوز جزئیات اتهاماتش برای همگان روشن نیست. چنین چیزی در دستگاه قضایی آمریکا رایج است و گاه شرح کامل اتهامات مطرح شده علیه متهم، تا زمان اولین حضور او در دادگاه مخفی نگه داشته می‌شود. اتهاماتی که هیأت منصفه علیه ترامپ تایید کرده است نیز در حال حاضر علنی نیست.

علاوه بر این، دادستان منهتن می‌تواند از دادگاه بخواهد که یا قبل از آغاز محاکمات متن کیفرخواست را منتشر کند و یا منتظر بمانند تا در اولین جلسه دادگاه مقابل قاضی، متن کیفرخواست خوانده شود.

محاکمه ترامپ

ترامپ را می توان پرحاشیه ترین رئیس جمهور تاریخ معاصر آمریکا دانست

پس از جلسۀ تفهیم اتهام، خود ترامپ یا وکلایش می‌توانند به این اتهامات اعتراض و آنها را رد کنند. به این ترتیب او موقتا آزاد و تاریخ دیگری برای تشکیل جلسه دوم دادگاه تعیین خواهد شد. نکته دیگر اینکه با توجه به ماهیت اتهامات، ترامپ مجبور به پرداخت وثیقه نخواهد بود.

آیا دادگاه او در برابر دوربین رسانه‌ها برگزار می‌شود؟

این به عهده قاضی است تا با توجه به ماهیت تاریخی این رویداد و درخواست رسانه‌ها برای پوشش خبری آن، تصمیم گیری کند و هیچکس نمی‌تواند قاضی را مجبور به پذیرفتن دوربین رسانه‌ها کند.

گفته می‌شود که دادگاه ترامپ به ریاست قاضی «خوان مرچان» برگزار خواهد شد؛ یعنی همان قاضی که پیش از این به پرونده تقلب مالیاتی مطرح شده علیه سازمان ترامپ رسیدگی کرده است.

آیا ترامپ همچنان می‌تواند نامزد ریاست جمهوری شود؟

بله. قانون اساسی ایالات متحده هیچ چیزی درباره سلب صلاحیت افراد به دلیل طرح اتهامات جنایی یا محکومیت بیان نمی‌کند.

همچنین انتظار می‌رود که دونالد ترامپ، با هدف موفقیت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ میلادی، تمام مراحل رسیدگی به این پرونده را به نمایشی برای جذب طرفداران بیشتر تبدیل کند.
آیا ترامپ می‌تواند همچنان به انتقاداتش از سیستم قضایی آمریکا به دلیل پیگرد قانونی این پرونده ادامه دهد؟

بله؛ همه متهمان حق دارند از بی‌گناهی خود دفاع کنند؛ با این وجود ترامپ نمی‌تواند دادستان را تهدید کند. ترامپ در هفته‌های منتهی به صدور این کیفرخواست، حملاتش را علیه الوین براگ، دادستان دموکرات منطقه منهتن و سیستم قضایی آمریکا تشدید کرده بود.

قاضی همچنین می‌تواند با صدور یک حکم، مانع از صحبت ترامپ درباره این پرونده شود.

رسیدگی به این پرونده چقدر طول خواهد کشید؟

مدت بسیار طولانی. ترامپ بارها اعلام کرده که قویا با این اتهامات مبارزه خواهد کرد. او حق دارد به اسنادی که دادستان‌ها در تحقیقات خود جمع آوری کرده‌اند، همچنین به صورتجلسه هیأت منصفه و شواهد شاهدان دسترسی داشته باشد.

وکلای ترامپ نیز احتمالاً از شیوه‌های قانونی مختلف سعی خواهند کرد تا روند رسیدگی به این پرونده را متوقف کنند.

آیا ترامپ در صورت محکومیت به زندان می‌رود؟

در تئوری، بله. اتهام جعل سوابق که در این پرونده نیز مطرح است، جرمی درجه یک محسوب می‌شود و تا چهار سال زندان دارد.

اما در واقعیت روشن نیست که دادستان الوین براگ درخواست چه نوع مجازاتی را خواهد کرد.

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۵ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      چقدرعزاست که مرده شورگریه میکنه چقدر گندزده. که اونجا مجرم شناختنش این احمق هایی که توخاک ما دنبال این عوضی میرن

    • حاج باقر احمدیان ارسالی در

      بسمه تعالی شأن خدا کند ۴ سال زندان بگیرد دل ملت‌ها از جمله حزب الله عالم خوش وخنک شود از شهید کردن سهپبد شهید حاج قاسم سلیمانی (((ره))) آمریکایی ها متوجه نجس بودنش شدن بد ترین وحاشیه دارترین وکثیف ترین هاست خدا لعنتش کند ملحد وبی دین را تف بشرفش اللهم لولیک الفرج والعصر والعافیه آمین۳۱۳

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه