ارسال به دیگران پرینت

آتش سوزی | آتش سوزی وحشتناک | آتش سوزی در پارک آبی خلیج فارس قشم

حادثه وحشتناک در قشم | آتش سوزی عظیم در پارک آبی خلیج فارس قشم

رییس اداره آتش نشانی و خدمات ایمنی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: آتش‌سوزی مجموعه قدیمی ورزشی تفریحی پارک آبی خلیج فارس واقع در پارک زیتون قشم بدون هرگونه تلفات جانی مهار شد

حادثه وحشتناک در قشم | آتش سوزی عظیم در پارک آبی خلیج فارس قشم

آتش سوزی گسترده در پارک آبی خلیج فارس قشم

آتش سوزی گسترده در مجموعه قدیمی ورزشی تفریحی پارک آبی خلیج فارس قشم عصر یکشنبه (سیزده فروردین ۱۴۰۲) سبب ایجاد دود وسیع در ساحل جنوبی این جزیره شده است.

مجموعه شامل استخر شنا به ابعاد ۲۵ در ۱۲ متر، حمام سونا، جکوزی، کافی شاپ، سرسره های منحنی و شیپ مستقیم، چاله فضایی و سالن بیلیارد غیر فعال و قدیمی در زمینی به مساحت ۲ هزار مترمربع در جوار آب های نیلگون خلیج همیشه فارس است.

آتش‌سوزی پارک آبی قشم بدون هرگونه تلفات جانی مهار شد

زنده زنده سوختن زائران خدا | 21 نفر در اتوبوس آتش گرفته زنده زنده سوختند +ویدئو

به گزارش ایرنا، رییس اداره آتش نشانی و خدمات ایمنی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: آتش‌سوزی مجموعه قدیمی ورزشی تفریحی پارک آبی خلیج فارس واقع در پارک زیتون قشم بدون هرگونه تلفات جانی مهار شد.

بنا به این گزارش ، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، نجم الدین فریدونی گفت: ساعت ۱۵ و ۲۹ دقیقه روز جاری آتش‌سوزی مجتمع پارک آبی که در پنج سال گذشته تعطیل بوده است، به آتش نشانی اعلام شد

وی افزود: بلافاصله تیم‌های آتش‌نشانی و امداد و نجات این اداره به محل حادثه اعزام و ۱۸ نیروی عملیاتی به همراه پنج خودروی اطفای حریق در محل حادثه حاضر شدند.

رئیس اداره آتش نشانی و خدمات ایمنی سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: در این عملیات علاوه بر خودروهای آتش‌نشانی، چهار خودرو از بخش‌های دیگر سازمان منطقه آزاد قشم یاری‌رسان بوده و ۸۰ هزار لیتر آب برای اطفای حریق به محل رساندند و در کل ۱۰۰ هزار لیتر آب مصرف شد.

فریدونی یادآور شد: با توجه به همزمانی حادثه و اعلام یک حادثه دربافت مسکونی شهر، تلاش آتش نشانان برای مهار حریق به ثمر نشست و ساعت ۱۷ و ۵ دقیقه به عنوان پایان عملیات اعلام شد.

وی تصریح کرد: این سازه از یک مجموعه تفریحی پارک آبی بود که در آن وسایل سریع الاشتعال از جنس پلی اتیلن وجود داشت و جنس خود سازه نیز از فوم، پشم شیشه، پی وی سی و کامپوزیت بود که بسیار اشتعال زا هستند و بر شدت حریق افزوده بود.

فریدونی ادامه داد: سرعت باد امروز بیش از ۴۵ کیلومتر در ساعت بود که باعث افزایش سرعت انتقال حریق شد و بعد از اتمام عملیات با توجه به جنس سازه تیم های آتش نشانی هنوز در محل مستقر هستند تا از هر حادثه احتمالی جلوگیری کنند.

رییس اداره آتش نشانی و خدمات ایمنی سازمان منطقه آزاد قشم یادآور شد: با توجه به وسعت حریق علت حادثه در دست بررسی است.

به گزارش ایرنا، مجموعه ورزشی تفریحی پارک آبی خلیج فارس با سرمایه گذاری ۱۰۰ درصد بخش خصوصی روز چهارشنبه سوم آبان ۱۳۹۱ در جزیره قشم افتتاح و به بهره برداری رسیده بود.

این مجموعه شامل استخر شنا به ابعاد ۲۵ در ۱۲ متر، حمام سونا، جکوزی، کافی شاپ، سرسره های منحنی و شیپ مستقیم، چاله فضایی و سالن بیلیارد غیر فعال و قدیمی در زمینی به مساحت ۲ هزار مترمربع در جوار آب های نیلگون خلیج همیشه فارس است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع استان هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

منبع : رکنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • محمد چراغ زاده ارسالی در

      حتما عده ای چشم طمع به اونجا دارند می خوان صاحبش را بترسونن و لوطی خورش کنن
      گفته باشم

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه