ارسال به دیگران پرینت

دوران قاعدگی | رابطه جنسی در دوران قاعدگی

آیا رابطه جنسی در دوران قاعدگی درست است ؟ | باید و نباید های رابطه جنسی در دوران قاعدگی

در صورتی که خود و شریک جنسی به رابطه جنسی در دوره عادی ماهیانه مشکلی ندارید و مطمئن هستید که هر دوی شما سالم هستید، می‌توانید از رابطه جنسی لذت ببرید

آیا رابطه جنسی در دوران قاعدگی درست است ؟ | باید و نباید های رابطه جنسی در دوران قاعدگی

 رابطه جنسی در زمان عادت ماهیانه امکان‌پذیر است. با این حال، برخی از زنان در این دوره از ماه دچار درد و عدم راحتی هستند و ممکن است نتوانند لذت کافی از رابطه جنسی ببرند. علاوه بر این، باید به نکات بهداشتی نیز توجه کرد، از جمله استفاده از لوازم جانبی مانند کاندوم و شستشوی مناسب قبل و بعد از رابطه جنسی.

در صورتی که خود و شریک جنسی به رابطه جنسی در دوره عادی ماهیانه مشکلی ندارید و مطمئن هستید که هر دوی شما سالم هستید، می‌توانید از رابطه جنسی لذت ببرید. با این حال، ممکن است برخی افراد دچار درد و عدم راحتی شوند، در این صورت بهتر است با پزشک خود مشورت کنید و مشاوره بگیرید.

در زمان عادت ماهیانه، بدن زنان به دلیل تغییرات هورمونی و خونریزی‌های دوره‌ای ممکن است آسیب پذیر شود و در اثر رابطه جنسی درد و عدم راحتی را تجربه کند. برای تسکین درد و راحتی بیشتر، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید

1- استفاده از الگوی دونده: به عبارت دیگر، قرار گرفتن در پوزیشن جنینی و بلند کردن پاها به سمت سینه. این الگوی به شدت درد را کاهش می‌دهد

2- استفاده از گرما: استفاده از حوله‌ی گرم، دستمال گرم یا لوازم گرمایشی دیگر روی ناحیه‌ی پایین شکم می‌تواند به کاهش درد کمک کند

3- استفاده از داروهای ضد درد: در صورت نیاز، می‌توانید از داروهای ضد درد مانند آسپرین، ایبوپروفن و یا پاراستامول استفاده کنید. قبل از استفاده از هرگونه دارو با پزشک خود مشورت کنید.

4- تغییر روش فعالیت جنسی: در صورتی که درد و عدم راحتی شدیدی تجربه می‌کنید، بهتر است از روش‌های فعالیت جنسی مختلف مانند لمس و ملاحظه به جای رابطه جنسی استفاده کنید.

در نهایت، باید توجه کنید که رابطه جنسی در زمان عادت ماهیانه باید با رعایت مسائل بهداشتی و با توجه به رضایت هر دوی شما انجام شود. در صورتی که درد و عدم راحتی شدیدی تجربه می‌کنید، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

با این نکات رابطه جنسی بهتری داشته باشید | راهکارهایی برای لذت بردن از رابطه جنسی |

به علاوه، در زمان عادت ماهیانه، خطر ابتلا به عفونت باکتریایی نیز بالاتر است، بنابراین هنگام رابطه جنسی در این دوره باید به نکات بهداشتی خاص توجه کنید. بهتر است از کاندوم استفاده کنید تا کاهش خطر انتقال عفونت و بیماری‌هایی که ممکن است در این دوره وجود داشته باشد. همچنین، قبل و بعد از رابطه جنسی به شستشوی دقیق لگن و ناحیه تناسلی خود بپردازید.

همچنین، استفاده از لوازم جنبی مانند لباس زیر پنبه‌ای مناسب و تمیز نیز به حفظ بهداشت و کاهش خطر عفونت کمک می‌کند. در صورتی که دچار علائمی مانند خونریزی شدید، درد شدید، تب و یا علائم عفونتی دیگر شدید، بهتر است به پزشک خود مراجعه کنید.

در کل، رابطه جنسی در زمان عادت ماهیانه امکان‌پذیر است اما باید با رعایت مسائل بهداشتی و با توجه به رضایت هر دوی شما انجام شود. همچنین، برای تسکین درد و راحتی بیشتر، می‌توانید از الگوی دونده، گرمای قرار دادن روی ناحیه پایین شکم، داروهای ضد درد، و یا تغییر روش فعالیت جنسی استفاده کنید.

منبع : ۵۵ آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه