ارسال به دیگران پرینت

سوپ | سوپ برش | سوپ برش روسی

آیا به دنبال یک غذای متفاوت و خوشمزه هستید؟ | آموزش طرز تهیه سوپ برش روسی

برای اطلاع از طرز تهیه سوپ برش در ادامه این خبر باما همراه باشید.

آیا به دنبال یک غذای متفاوت و خوشمزه هستید؟ | آموزش طرز تهیه سوپ برش روسی

طرز تهیه سوپ برش

برای اطلاع از طرز تهیه سوپ برش در ادامه این خبر باما همراه باشید.

سوپ بُرش یک غذای سنتی متعلق به روسیه و اروپای شرقی است. ماده اصلی سوپ برش چغندر «لبو» است و همین باعث قرمزرنگ بودن سوپ می‌شود.

برش غذای روزانه همه ی خانواده های روس است. دستور پخت های بسیاری برای درست کردن برش وجود دارد هر کدبانو روش خود را دارد و هر دستور پخت نیز طعم مخصوص به خود را دارد.

به گزارش گروه ترجمه وقت صبح،برای طعم بهتر، سوپ برش روسی را معمولاً با ماست ترش، مایونز یا خامه سرو می‌کنند.

برش بدلیل ترکیباتش یک سوپ  رژیمی  و مقوی برای فصل پاییز و زمستان محسوب می شود.

در ادامه یک دستور پخت کاملا روسی خواهیم خواند.

طرز تهیه:

ابتدا گوشت را شسته و در قابلمه میریزیم دو و نیم تا سه لیتر آب روی آن ریخته و به مدت نیم ساعت میپزیم.

در ابتدای پخت کف گوشت را با قاشق جدا کرده و دور میریزیم.

نمک را در انتهای پخت به گوشت اضافه می کنیم. گوشت پخته را از استخوان جدا کرده و به قطعات کوچکی خرد میکنیم.

در این هنگام سبزیجات را آماده میکنیم، چغندر را شسته و با رنده درشت رنده میکنیم. کلم سفید را نیز شسته و به صورت خلالی خرد میکنیم.

هویج را نیز شسته و با رنده ی درشت رنده می کنیم. به گزارش وقت صبح پیاز را به قطعات نگینی خرد کرده و کنار می گذاریم گوجه فرنگی را نیز با رنده درشت رنده کرده و پوست آن را دور میریزیم.

سیب زمینی را شسته و به صورت مکعب های کوچک خرد می کنیم.

یک عدد از سیب زمینی ها را به صورت کامل و خرد نشده کنار میگذاریم در آب گوشتی که گوشت در آن پخته شده و گوشت را از آن جدا کردیم و کنار گذاشتیم سیب زمینی کامل و خرد نشده را اضافه کرده و ده الی پانزده دقیقه با حرارت ملایم می پزیم.

سپس سیب زمینی های خرد شده را به آن افزوده و مجدد به مدت هفت تا ده دقیقه ی دیگر میپزیم زمانی که تقریبا سیب زمینی ها پخت، کلم های خلال شده را به آب گوشت اضافه میکنیم.

با این غذا دیگر مریض نمی‌شوید! | آموزش طرز تهیه سوپ شغلم

کلم در سوپ

در صورتی که از کلم تازه استفاده می کنید کلم را در مرحله ی آخر پخت اضافه نمایید تا زمانی که کلم و سیب زمینی در حال پختن هستند سبزیجات خرد شده را آماده میکنیم.

ابتدا در تابه روغن ریخته و پیازهای نگینی شده را به آن افزوده و به مدت سه دقیقه تا طلایی شدن آن تفت میدهیم پس از آن هویج رنده شده را اضافه کرده و مجدد به مدت سه الی پنج دقیقه تفت میدهیم.

زمانی که هویج ها کمی سبک شدند گوجه فرنگی رنده شده را به تابه افزوده و در صورت تمایل یک الی دو قاشق غذاخوری به آن رب گوجه یا سس کچاپ افزوده و مواد را کاملا باهم مخلوط میکنیم.

حرارت را کم کرده و اجازه میدهیم که سبزیجات به مدت سه الی پنج دقیقه بپزد.

در این فاصله در تابهی دیگری چغندرهای رنده شده را کمی تفت داده و با سه الی چهار استکان آب و یک استکان سرکه ی سیب میپزیم.

سرکه سیب

سرکه ی سیب را جهت تغییر رنگ ندادن چغندر و طعم آن اضافه میکنیم کمی چغندرها را هم زده درب تابه را گذاشته و اجازه میدهیم تا چغندرهای رنده شده با حرارت ملایم به مدت ده الی دوازده دقیقه بپزد سپس سیر را با سیر خردکن خرد کرده و در انتهای پخت به همراه سبزیجات به سوپ اضافه میکنیم.

در این فاصله که چغندرها در حال پخته شدن هستند، سیب زمینی کامل و پخته شده را از قابلمه خارج کرده و به وسیله چنگال به صورت پوره له میکنیم.

تمام سبزیجات تفت داده شده، چغندرهای پخته شده، پوره ی سیب زمینی گوشت خرد شده مقداری خردل و دو الی سه عدد برگ بو را به قابلمه حاوی آب گوشت میافزاییم شوید و جعفری تازه را خرد کرده و در لحظه ی آخر پخت به همراه سیر به قابلمه اضافه میکنیم برش آماده شده را در ظرف کشیده و به همراه خامه ی ترش سرو می نماییم

منبع : وقت صبح
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه