ارسال به دیگران پرینت

مدیریت بحران | مدیریت بحران کشور

افزایش بحران خشکسالی در کشور | مازندران تا 15 سال دیگر بیابان می‌شود!

برای اطلاع از جزئیات نظرات مدیریت بحران کشور در مورد خشکسالی با ما در ادامه همراه باشید.

 افزایش بحران خشکسالی در کشور | مازندران تا 15 سال دیگر بیابان می‌شود!

مدیریت بحران کشور

برای اطلاع از جزئیات نظرات مدیریت بحران کشور در مورد خشکسالی با ما در ادامه همراه باشید.

رئیس مدیریت بحران کشور گفت: با تغییرات شدید آب و هوایی و اقلیمی در مازندران روبرو هستیم و اگر توجه ویژه ای به منطقه نشود در ۱۵ سال آینده شاهد بیابانی شدن مازندران خواهیم بود.

محمد حسن نامی رئیس مدیریت بحران کشور در حاشیه سفر به مرزن آباد چالوس اظهار داشت: بیشترین بودجه بحران را برای مدیریت مازندران اختصاص دادیم و چون استان با سیل،زلزله و حوادث غیرمترقبه فراوانی در طول سال روبروست توجه به زیرساخت ها برای کاهش بحران در مازندران ضروری است.

خشکسالی به شهر ونیز ایتالیا هم رسید | این شهر بدون مسیر آبی هم معنی داره مگه؟ + ویدئو

وی با تاکید بر اینکه هر روز عدم تعادل بیشتر بین جو و اتمسفر را شاهدیم افزود: باید در برابر بحران آمادگی لازم را داشته باشیم.

نامی ایران را کشوری در مدار بحران های متعدد نامید و خاطرنشان کرد: مازندران نیز بحران خیز بوده و بنابراین آماده باش کامل نیروها برای مواجه با بحران ها ضرورتی انکارناپذیر در این استان به شمار می رود.

وی تصریح کرد:در کشور با زلزله های متعددی روبرو هستیم و اگر ایمن سازی لازم ساختمان ها را نداشته باشیم امکان مدیریت در بحران ها را نخواهیم داشت.

رئیس مدیریت بحران کشور به اختصاص تسهیلاتی در ایمن سازی ساختمان ها اشاره کرد و با تاکید بر اینکه مازندران در خصوص سیلاب آسیب پذیر است افزود:شیب زیاد در منطقه البرز، سبب می شود امکان مدیریت سیل دچار مشکل باشد و باید با ایجاد سدهای متوسط در مازندران از هدر رفت آب های شیرین جلوگیری کنیم. نامی گفت: با اضافه شدن ناوگان های خودرویی نیز با مخاطراتی در کشور روبرو هستیم و اگر برای این مسئله فکر نشود به بحران تبدیل می شود.

رییس مدیریت بحران کشور به عدم صدور مجوز ساختمان سازی در حاشیه شهرها توسط شهرداریها اشاره کرد و با تاکید بر اینکه با اینحال شاهد صدور مجوزهای ساختمانی هستیم که منجر به ساخت خانه های ناایمن می شود ادامه داد:خوی از شهرهایی بود که بدون محاسبات مهندسی ساخت و سازها صورت گرفت و ریزش ساختمان ها را با درجات پایین زلزله شاهد بودیم.

نامی افزود:در مازندران نیز با توجه به وقوع خشکسالی ها در 15 سال آینده استان مازندران به یکی از استان های بیابانی تبدیل می شود و باید چاره ای عمیق در این خصوص اندیشید تا مردم نیز باغ های خود را خردتر نکنند و برای اقتصاد منطقه باید چاره اندیشی دیگری داشت.

به گفته نامی جاده های دیگری باید در مسیر مواصلاتی مازندران در دستور کار ساخت و ساز قرار بگیرد و با وجودیکه جنگل ها از بین خواهد رفت اما برای ترابری مردم باید مسیرهایی را در نظر بگیریم .

رئیس مدیریت بحران کشور گفت:مدیران کشور،و نمایندگان مجلس باید تصمیم بگیرند تا با افزایش مسیرهای مواصلاتی در استان بار ترافیکی مازندران را کم کنند.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • کریم براری ارسالی در

      باسلام به آقای نامی وقتی اداره آبخیزداری چشمهای آب جنگل هیرکانی رابه اشخاص سودجومیفروشه وپول میگیره خشم طبیعت هم مارانابودمیکنه سری به جنگلهای هیرکانی آمل بزنیدببینیداداره آبخیزداری چه فاجعه ای مرتکب شده خدابه هنه مارحم کنه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه