ارسال به دیگران پرینت

رابطه | رابطه جنسی

آیا از رابطه جنسی خود رضایت ندارید؟ | معرفی پدیده شکاف ارگاسم

برای آشنایی با شکاف ارگاسم در رابطه جنسی در ادامه این خبر باما همراه باشید.

آیا از رابطه جنسی خود رضایت ندارید؟ | معرفی پدیده شکاف ارگاسم

آیا از رابطه جنسی خود رضایت ندارید؟

برای آشنایی با شکاف ارگاسم در رابطه جنسی در ادامه این خبر باما همراه باشید.

وضوع رابطه جنسی بصورت بالقوه ذهن افراد را به خود درگیر می کند؛ اما اکثر زوجین در نیازها و کیفیت رابطه جنسی با هم صحبت نمی کنند. به گزارش خبرنگار خط سلامت گفتگو نکردن با همسر در رابطه با نیاز و رابطه جنسی زمینه را برای ناراحتی جنسی و دیگر اختلالات روانی فراهم می کند.

به این سه نشانه توجه کنید

اگرچه زوجین در اغلب موارد در مورد رابطه جنسی و چگونگی آن با یکدیگر صحبت نمی کنند، سه نشانه زیر هشداری است برای زوجین تا رابطه جنسی را به موضوع گفتگو با شریک زندگی خود تبدیل کنند.

خانم‌ها بخوانند! | علت کمردرد بعد از رابطه جنسی چیست؟ +راه درمان

آیا از روی میل  وارد رابطه نمی شود؟

اگرچه سازگاری و انجام کارها صرفا برای رضایت دیگران، امری پسندیده است، اگر همین ذهنیت را وارد رابطه جنسی خود کنید بر کیفیت رابطه، رضایت جنسی و حتی سلامت روان تأثیر منفی می گذارد؛ فرد به مرور زمان احساس می کند اختیاری برای قبول و رد رابطه جنسی ندارد، بنابراین احساس درماندگی و نارضایتی اورا فرا می گیرد.

آیا تماشای پورنوگرافی مشکلی دارد؟

به گزارش خبرنگار خط سلامت، محققان اعلام کرده اند، تماشا محتوای پورنوگرافی با رضایت جنسی ارتباط منفی دارد. از سوی دیگر، برخی از زوج هایی که با هم پورن تماشا می کنند،فقط رضایت جنسی کوتاه مدتی را تجربه می کنند.

آیا رابطه جنسی شما یک طرفه است؟

مطالعات نشان داده است، بطور متوسط در هر بار رابطه جنسی ۵۰ درصد مردان و تنها ۴ درصد زنان ارگاسم را تجربه می کنند. این پدیده به شکاف ارگاسم معروف است. شکاف ارگاسم را می توان با توجه به عوامل اجتماعی-فرهنگی و با انجام فعالیت های متنوع تر در طول صمیمیت کاهش داد.

رابطه جنسی سالم و صمیمیت نقش مهمی در طول عمر یک رابطه و سلامت روان زوجین  دارد. ایجاد یک فضای امن برای گفتگوی آزاد در رابطه با نیاز ها و چگونگی برقراری رابطه جنسی بر احساس رضایت زوجین موثر است

منبع : خط سلامت
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه