ارسال به دیگران پرینت

امنیت روسیه | معاون شورای امنیت روسیه

معاون شورای امنیت روسیه : آلمان قصد دستگیری پوتین را دارد! | احمق‌ها معنی بازداشت رئیس یک کشور هسته‌ای را نمی‌دانند؟

برای اطلاع از سخنرانی معاون شورای امنیت روسیه درباره بازداشت پوتین توسط آلمان با ما در ادامه همراه باشید.

معاون شورای امنیت روسیه : آلمان قصد دستگیری پوتین را دارد! | احمق‌ها معنی بازداشت رئیس یک کشور هسته‌ای را نمی‌دانند؟

معاون شورای امنیت روسیه

برای اطلاع از سخنرانی معاون شورای امنیت روسیه درباره بازداشت پوتین توسط آلمان با ما در ادامه همراه باشید.

معاون شورای امنیت روسیه گفت اگر آلمان تصمیم بگیرد تصمیم دیوان بین‌المللی کیفری درباره بازداشت پوتین را اجرایی کند، این برابر اعلان جنگ خواهد بود.

دیمیتری مدودف معاون شورای امنیت روسیه گفت اگر آلمان تصمیم بگیرد تصمیم دیوان بین‌المللی کیفری درباره بازداشت ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه را اجرایی کند، این برابر اعلان جنگ به روسیه خواهد بود.

لبخند زدن در روسیه ممنوع | به آدم غریبه لبخند بزنید جونتون به خطر میوفته!

پیش‌تر، مارکو بوشمان وزیر دادگستری آلمان گفت که قرار بازداشت پوتین پس از درخواست دادگاه لاهه در آلمان معتبر خواهد بود. اولاف شولتز صدراعظم آلمان هم در سفر خود به ژاپن این تصمیم دیوان بین‌المللی کیفری را مورد حمایت قرار داد و گفت: هیچ کسی بالاتر از قانون نیست.

مدودف در مصاحبه با رسانه‌های بزرگ روسیه از جمله اسپوتنیک گفت: بعضی احمق‌ها، نادان مثل وزیر دادگستری آلمان می‌گوید خُب اگر (پوتین) بیاید دستگیرش می‌کنیم. معنای آن را می‌فهمد؟ بیایید تصور کنیم... رئیس یک کشور هسته‌ای به قلمروی مثلاً آلمان می‌رسد و دستگیر می‌شود. یعنی چی؟ اعلان جنگ علیه فدراسیون روسیه!

وی افزود در چنین شرایطی روسیه از همه ابزارهای موجود برای هدف قرار دادن بوندستاگ (پارلمان آلمان)، دفتر صدراعظم آلمان و غیره استفاده خواهد کرد. این مقام ارشد روس گفت چنین تصمیماتی مانند تصمیمی که دیوان بین‌المللی کیفری گرفت، پتانسیل منفی زیادی ایجاد می‌کند.

مدودف پیش‌تر هم در واکنش به صدور قرار بازداشت برای ولادیمیر پوتین از سوی دیوان بین‌المللی کیفری، این دادگاه را به استفاده از موشک مافوق صوت روسیه تهدید کرد. مدودف دوشنبه (۲۰ مارس، ۲۹ اسفند) در پیامی تلگرامی نوشت: تصور استفاده هدفمند از یک (موشک) هایپرسونیک اونیکس از یک کشتی روسی در دریای شمال علیه دادگاه لاهه کاملاً ممکن است.

به نوشته راشا تودی، این مقام ارشد روس ضمن هشدار درباره پیامدهای چنین تصمیمی از سوی دیوان بین‌المللی کیفری، گفت صدور قرار بازداشت ولادیمیر پوتین از سوی دادگاه لاهه نشانه فروپاشی نظام حقوق بین‌الملل است. وی افزود مهمترین نشانه ناتوانی این دادگاه، تلاش ناموفق آن برای تحقیق درباره جنایات جنگی است که سربازان آمریکایی در افغانستان و عراق مرتکب شده‌اند.

 

دیوان بین‌المللی کیفری که خودش را نخستین دادگاه دائمی بین‌المللی برای رسیدگی به جرایم نسل‌کشی، جنایات علیه بشریت، جنایت جنگی و جنایت تجاوز معرفی می‌کند جمعه (۲۶ اسفند) برای ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه قرار دستگیری صادر کرد.

دیوان بین‌المللی مدعی شده پوتین «مسئول ارتکاب جرائم جنگی» از جمله «دیپورت غیرقانونی کودکان از مناطق اشغالی اوکراین و انتقال آن‌ها به روسیه» است.

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونتسک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی» در اوکراین خبر داد.

روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونتسک اعلام کرده و گفته است که قصد تصرف اراضی اوکراین را ندارد.

دولت اوکراین اما استقلال دونتسک و لوهانسک را به رسمیت نشناخته و حضور نظامی روسیه را «تجاوز و حمله به تمامیت ارضی« خود خوانده است.

به دنبال آغاز جنگ روسیه با اوکراین، کشورهای غربی ضمن محکوم کردن مسکو و تشدید فشارهای اقتصادی، حمایت‌های همه‌جانبه سیاسی، مالی، تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌اند.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه