ارسال به دیگران پرینت

ماه رمضان | خوراکی های مناسب ماه رمضان

برای ماه رمضان این خوراکی ها را بخورید | خوراکی های مناسب سحر و افطاری

از فردا یک برنامه ۱۴ روزه رژیم غذایی مناسب ماه رمضان با در نظر گرفتن تعطیلات نوروز به صورت علمی و کارشناسی شده برایتان طراحی شده است.

برای ماه رمضان این خوراکی ها را بخورید | خوراکی های مناسب سحر و افطاری

اگر تا به حال چندین بار قصد داشتید رژیم بگیرید و به هدف نرسیدید، علاقمند به تناسب اندام هستید و سلامتی را دوست دارید ، با ما همراه باشید.

از فردا یک برنامه ۱۴ روزه رژیم غذایی مناسب ماه رمضان با در نظر گرفتن تعطیلات نوروز به صورت علمی و کارشناسی شده برایتان طراحی شده است.

سلامتی و سالم زندگی کردن فقط به تغذیه سالم بستگی ندارد و طبق تعریف سازمان بهداشت جهانی سلامتی به عوامل بسیاری بستگی دارد و از دید‌های مختلف همچون جسمی، روحی، اجتماعی می‌توان به آن پرداخت.

برای شروع یک زندگی سالم با دید جسمی و انگیزه‌ای بیشتر به این دلایل در ادامه توجه کنید.

تغذیه سالم به شما کمک می‌کند تا بیشتر و بهتر زندگی کنید. پوست، دندان‌ها و چشم هایتان را سالم نگه می‌دارد.

حمایت از ماهیچه‌ها، تقویت ایمنی، تقویت استخوان‌ها، کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، دیابت نوع ۲ و برخی سرطان‌ها و حفظ تناسب اندام از فواید دیگر رژیم غذایی ست.

قدم اول سلامتی را با رعایت نکاتی در باب رژیم غذایی باهم بر می‌داریم و امیدواریم در تمام ابعاد بتوانیم جامعه‌ای سالم داشته باشیم.

خانم دکتر مرجان افغان کارشناس تغذیه و رژیم درمانی و دکترای فیزیولوژی ورزش که در این رژیم غذایی راهنما و همراهند ، می گوید : تصمیم گرفتیم امسال را با یک برنامه غذایی سالم شروع کنیم.

قبل از هرچیز ذکر این نکته را لازم میدانم که برنامه غذایی سالم برای هر کسی تعریفی دارد. به عنوان مثال قطعا" تفاوت هست بین رژیم غذایی مادربزرگ خانواده که احتمالا" مشکلاتی مانند فشار خون یا دیابت دارد و رژیم غذایی که به نوجوان ۱۶ ساله همان خانواده پیشنهاد میدهیم.

بنابراین، رژیمی که در این سری مطالب به صورت روزانه ارائه میدهیم برای افرادی بدون زمینه بیماری خاص پیشنهاد می شود.

در ابتدای کار جهت سهولت برنامه غذایی تبدیل واحدهای غذایی را به صورت اصولی برایتان بیان می شود.

تبدیل واحد نان و غلات و میوه ها به این صورت است.

تبدیل غلات: یک کف دست نان سنگک (یک مربع 10 سانتی متر در 10 سانتی متر) =  30 گرم نان = دوسوم کف دست نان بربری= 2 کف دست نان تافتون = 3 کف دست نان لواش = یک عدد نان تست = یک عدد نان باگت کوچک توخالی = یک عدد سیب زمینی آب پز متوسط = 5 قاشق غذاخوری سرخالی برنج = یک ملاقه حبوبات پخته

تبدیل میوه ها: یک واحد متوسط میوه = نصف لیوان آب میوه = نصف لیوان میوه های کوچک مانند توت فرنگی، گیلاس ، گوجه سبز و انجیر = یک پنجم لیوان میوه های خشک = 2 عدد خرمای خشک

 

منبع : منیبان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه