ارسال به دیگران پرینت

حقوق کارمندان | حداقل حقوق کارمندان

حداقل حقوق کارمندان همه را شوکه کرد | رقم جدید حقوق کارمندان برای سال جدید + جزئیات

در بودجه سال ۱۴۰۲ حداقل حقوق شاغلان هفت میلیون و ۹۲۰ هزار تومان تعیین شد ولی افرادی که در سال ۱۴۰۲ استخدام می‌شوند حداقل حقوق هفت میلیون تومانی دریافت می‌کنند.

حداقل حقوق کارمندان همه را شوکه کرد | رقم جدید حقوق کارمندان برای سال جدید + جزئیات

در بودجه سال ۱۴۰۲ حداقل حقوق شاغلان هفت میلیون و ۹۲۰ هزار تومان تعیین شد ولی افرادی که در سال ۱۴۰۲ استخدام می‌شوند حداقل حقوق هفت میلیون تومانی دریافت می‌کنند.

رییس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ با بیان این‌که اهتمام ما آن است که جداول متفرقه را به جداول اصلی منتقل دهیم گفت: اهتمام ما براین بود که تغییراتی در شاکله بودجه به وجود نیاید حال این‌که درچند سال گذشته شاهد رشد بالای ۴۰ تا ۵۰ درصدی بودیم همچنین ما به موضوع حقوق و دستمزد توجه کردیم. مقرر شد که حقوق‌ها در سال آینده ۲۰ درصد برای همه افزایش پیدا کند بر این اساس حداقل حقوق شاغلان هفت میلیون و ۹۲۰ هزار تومان تعیین شد ولی افرادی که در سال ۱۴۰۲ استخدام می‌شوند حداقل حقوق هفت میلیون تومانی دریافت می‌کنند.

سال آینده تورم به شدت بالایی خواهیم داشت | حتی اگر همه چیز خوب پیش بره!

نمایندگان مجلس شورای اسلامی سقف پرداختی کارکنان کشوری و لشکری در سال ۱۴۰۲ را ۵۵ میلیون تومان تعیین کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) و در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور، بند د تبصره ۱۲ این لایحه را در بخش هزینه‌ای به شرح زیر تصویب کردند:

«د- سقف خالص پرداختی متوسط ماهانه در سال از محل حقوق و مزایای مستمر و غیرمستمر و سایر پرداختی‌ها از هر محل و تحت هر عنوان درسال ۱۴۰۲ به گروه‌های مختلف حقوق‌بگیر در دستگاه‌های اجرائی موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و همچنین نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات و سازمان انرژی اتمی از قبیل کارکنان کشوری و لشکری، اعضای ‌هیأت‌علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش‌عالی و پژوهشی و قضات و بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرائی در کلیه مناطق کشور به میزان پانصد و پنجاه میلیون (۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰)ریال است. پرداخت مازاد بر این مبلغ تحت هر عنوان و از محل هر نوع اعتبار به کارکنان کشوری و لشکری اعم از کارمندان، اعضای هیأت‌علمی، قضات و بازنشستگان در وزارتخانه‌ها و شرکت‌های دولتی و همچنین شرکت‌ها و مؤسساتی که مدیران آن به هر طریق توسط دولت و یا نهادهای عمومی منصوب می‌شوند، ممنوع است. کارانه گروه پزشکی، فوق‌العاده خاص پزشکان شاغل در سازمان پزشکی قانونی کشور، حق اشعه پرتوکاران سازمان انرژی اتمی، حق‌التحقیق، حق‌التألیف و حق داوری، راهنمایی و مشاوره پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها و حق‌التدریس اعضای هیأت‌علمی بالینی تمام وقت جغرافیایی، حق محرومیت از مطب (تمام وقت جغرافیائی)، اعضای هیأت علمی بالینی تمام وقت جغرافیایی و عیدی پایان سال و همچنین بیمه بازنشستگی ایثارگران و معافیت مالیاتی موضوع مواد (۳۷) و (۵۶) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران از حکم این جزء مستثنی است. در سایر موارد خاص، به پیشنهاد شورای حقوق و دستمزد و تصویب هیأت‌ وزیران اقدام می‌شود.»

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      اقایان لطف کنند مثل دوران برده داری در امریکا که تنها غذا در مقابل کار میدادندجیره غذایی بدهند چون با این درامد ان هم نمیتوان تهیه نمود

    • مجیدنجارباشی ارسالی در

      باسلام. چ فایده از دیدگاه ما؟ حقیربازنشسته تامین اجتماعی مستاجرم. کل حقوق هرماه رابابت اجاره خانه پرداخت میکنم آنهم درحاشیه شهر. باداشتن عروس وداماد نوه ودختر دم بخت چکارکنم ن درآمددیگری ون توان کارکردن دارم استدعادارم ازمسولین محترم فکری مستآجرین بازنشسته شود باتشکر.

    • ناشناس ارسالی در


      سلام‌وجدانن‌با‌حقوق‌شش‌میلیون‌باز‌نشستگی‌میتوان‌زنده‌گی‌کرد‌بخاطر‌رضای‌خدا‌دولت‌فکری‌بکند

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه