ارسال به دیگران پرینت

سهام عدالت | سهام عدالت متوفیان

تکلیف سهام عدالت متوفیان مشخص شد + جزییات

تکلیف سود سهام عدالت متوفیان مشخص شد

تکلیف سهام عدالت متوفیان  مشخص شد + جزییات

تکلیف سود سهام عدالت متوفیان مشخص شد

مجید عشقی درمورد انتقال  سهام  مشمولان متوفیان توضیح داد: بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از مشمولان  سهام عدالت  طی سال‌های گذشته  فوت  شده‌اند و انتقال سهام باید به صورت الکترونیکی صورت بگیرد. بر این اساس دفاتر قضایی درمورد بحث سامانه و انتقال اطلاعات با مشکل مواجه شدند 

تکلیف سهام عدالت جاماندگان مشخص شد

رییس  سازمان بورس و اوراق بهادار  ادامه داد: به همین دلیل مصوبه تغییر داده شد و شرکت‌های کارگزاری را هم وارد ماجرا شدند. بر این اساس بخش سامانه‌ای در اختیار کارگزاری قرار می‌دهیم تا بتوانند این کار را انجام دهند. افراد باید به کارگزاری‌ها و دفاتر قضایی مراجعه کنند تا کارگزاری به صورت الکترونیکی این کار را انجام دهد.

افزود: وراث باید گواهی انحصار ورثه را ارائه کنند تا انتقال بر اساس سهمی که مشخص شده صورت بگیرد. در سامانه درصد هر وارث مشخص می‌شود و انتقال قهری به صورت الکترونیکی صورت می‌گیرد. ساختار اواخر تغییر پیدا کرده و زیرساخت فنی آن درحال آماده شدن است.

آخرین خبر از واریز مرحله دوم سود سهام عدالت

بر اساس این گزارش، بیش از سه میلیون نفر از مشمولان سهام عدالت طی سال‌های گذشته فوت شده‌اند و سهام آن‌ها پس از فرایند انحصار وراثت باید به وراث تعلق بگیرد. البته برخی از وراث نیز فوت شده‌اند و همین موضوع فرایند را پیچیده‌تر کرده است. برای انتقال سهام این روش پیشنهاد شده بود که وراث به صورت حضوری به دفاتر خدمات  الکترونیک  مراجعه کنند که این روش بسیار زمان‌بر بود. بنابراین قرار شد این فرایند به صورت الکترونیکی و با همکاری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و قوه قضاییه تا شهریورماه انجام شود. اما به نظر می‌رسد  قوه قضاییه  در ارسال اطلاعات به سپرده‌گذاری کمی از برنامه عقب است.

منبع : فرتاک نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • هموطن ارسالی در

      با درود فراوان،سهام عدالت اشخاصی را که فوت نموده اند «یزدان پاک تمام رفتگان را بیامرزد» . به کسانی که چندین سال است به دلایلی از قلم افتاده اند تحویل دهید.
      با سپاس

    • ناشناس ارسالی در

      فوت کسانیکه یعنی خواهرهن فوت شده که مادرشان ازدواج دوم کرده وشوهرشان زن دوم گرفته بایدتحقیق کنیدوارثشان برادریاخواهرشان است. به هیچ عنوان راضی نیستیم وارث یاشوهریامادرش باشدولی راضی هستیم به رضای خدابدهندبه بیماران سرطانی یابچه های یتیم خدابزرگه

    • ناشناس ارسالی در

      لعنت بر هرچی دروغ گو و تهمت زن55555555555555ی

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه