ارسال به دیگران پرینت

عربستان | عربستان سعودی | درخواست عربستان سعودی از آمریکا

درخواست عربستان سعودی از آمریکا | کمک به برنامه اتمی غیرنظامی در ازای عادی سازی روابط با اسرائیل

برای اطلاع از درخواست عربستان سعودی از آمریکا در ازای عادی سازی روابط با اسرائیل در ادامه این خبر‌ باما همراه باشید.

درخواست عربستان سعودی از آمریکا | کمک به برنامه اتمی غیرنظامی در ازای عادی سازی روابط با اسرائیل

درخواست عربستان سعودی از آمریکا 

برای اطلاع از درخواست عربستان سعودی از آمریکا در ازای عادی سازی روابط با اسرائیل در ادامه این خبر‌ باما همراه باشید.

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال پنجشنبه ۱۸ اسفند به نقل از منابع مطلع نوشت، عربستان سعودی در مذاکرات با دولت جو بایدن در ازای عادی سازی روابط با اسرائیل خواستار تضمین‌های امنیتی و کمک آمریکا به برنامه اتمی غیرنظامی این کشور شده است.

این روزنامه آمریکایی می‌گوید، رویارویی احتمالی با ایران بر سر برنامه هسته‌ای این کشور و همچنین کمک نظامی جمهوی اسلامی به روسیه در جنگ اوکراین باعث شده است که دستیابی به توافقی با ریاض برای عادی سازی روابط بین اسرائیل و عربستان سعودی به اولویتی برای جو بایدن و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، تبدیل شود.

وال‌استریت‌ژورنال می‌افزاید، خواسته‌های عربستان برای تضمین‌های امنیتی و کمک‌های هسته‌ای از موانع دلهره آور پیش روی دستیابی به یک توافق در این زمینه است، زیرا برخی از قانونگذاران در واشنگتن احتمالا با این اقدامات مخالفت خواهند کرد.

طبق این گزارش، عربستان هم نگران پیامدهای عادی سازی روابط با اسرائیل در منطقه و تشدید تنش با ایران در این زمینه است.

«اصلاحات» بن سلمان و بن زائد چه تغییراتی در عربستان و امارات بوجود آورده؟ | فضای اقتصادی و اجتماعی در حال باز شدن است، اما شرایط سیاسی بسته‌تر می‌شود

روزنامه وال‌استریت‌جورنال نام این منابع مطلع را فاش نکرده است.

کشورهای بحرین و امارات در سال ۲۰۲۰ در چارچوب ابتکار دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا، مشهور به «توافق ابراهیم»، با اسرائیل روابط عادی سیاسی برقرار کردند. مراکش دیگر کشور عرب نیز پس از امارات و بحرین به عادی‌سازی روابط با اسرائیل اقدام کرد.

عربستان سعودی هم سال گذشته همزمان با سفر جو بایدن به خاورمیانه، اعلام کرد تمام پروازهای تجاری از جمله اسرائیل یا به مقصد اسرائیل اجازه خواهند یافت که از آسمان این کشور عبور کنند.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه