ارسال به دیگران پرینت

خودارضایی | خودارضایی مردان | خودارضایی زنان

این افسانه‌ها را باور نکنید! | بررسی صفر تا صد خودارضایی مردان و زنان

همیشه افسانه‌های زیادی درمورد عوارض خودارضایی مردان و زنان وجود داشته که توسط علم تایید نمی‌شوند. برای بررسی صفر تا صد خودارضایی مردان و زنان در ادامه این خبر باما همراه باشید.

این افسانه‌ها را باور نکنید! | بررسی صفر تا صد خودارضایی مردان و زنان

بررسی صفر تا صد خودارضایی مردان و زنان

همیشه افسانه‌های زیادی درمورد عوارض خودارضایی مردان و زنان وجود داشته که توسط علم تایید نمی‌شوند. برای بررسی صفر تا صد خودارضایی مردان و زنان در ادامه این خبر باما همراه باشید.

به نقل از مدیکال نیوز تودی، افسانه‌های زیادی در مورد خودارضایی وجود دارد. اگرچه بسیاری از این موارد چندین بار از بین رفته اند، به نظر می رسد بارها و بارها دوباره ظاهر می شوند.

خودارضایی باعث عوارض زیر نمی شود:

کوری

کف دست های مودار

ناتوانی در مراحل بعدی زندگی

اختلال در نعوظ

کوچک شدن آلت تناسلی

انحنای آلت تناسلی

حجم کم اسپرم

    ناباروری

    بیماری روانی

    ضعف جسمانی

برخی از زوج ها نگران هستند که اگر یکی از آنها خودارضایی کند، رابطه آنها رضایت بخش نباشد. این نیز یک افسانه است. بیشتر  مردان و زنان  در زمانی که در یک رابطه یا  ازدواج  هستند به خودارضایی ادامه می دهند یا به تنهایی یا با هم و بسیاری آن را بخشی لذت بخش از رابطه خود می‌دانند. یک مطالعه نشان داد که زنانی که خودارضایی می‌کنند، ازدواج‌های شادتری نسبت به زنانی که خودارضایی نمی‌کنند، داشته‌اند.

خود ارضایی و ارتباط آن با  سرطان پروستات

یک مطالعه در سال 2003 نشان داد که مردانی که در طول دهه 20 زندگی خود بیش از پنج بار در هفته انزال می‌کردند نسبت به افرادی که کمتر انزال می‌کردند یک سوم کمتر در معرض  ابتلا به سرطان  تهاجمی پروستات بودند.

محققان حدس می زنند که کاهش خطر به این دلیل است که انزال مکرر ممکن است از تجمع عوامل ایجاد کننده سرطان در غده پروستات جلوگیری کند.

ارتباط مشابهی بین انزال مکرر و خطر کمتر سرطان پروستات، در مطالعه ای در سال 2016 کشف شد. محققان دریافتند مردانی که 21 بار در ماه یا بیشتر انزال می‌کنند،  خطر ابتلا به سرطان  پروستات در آنها کاهش پیدا کرده است.

در مقابل، مطالعه‌ای در سال 2008 نشان داد که فعالیت جنسی مکرر در دهه‌های 20 و 30 زندگی یک مرد، خطر ابتلا به  سرطان پروستات  را در او افزایش می‌دهد، به خصوص اگر او به طور منظم خودارضایی کند.

آیا تفاوتی بین خودارضایی مردانه و زنانه وجود دارد؟

شاید فکر کنید که پسرها تنها کسانی هستند که خودارضایی می کنند. اما این درست نیست! صرف نظر از  جنسیت  شما، خودارضایی کاملا سالم و طبیعی است. این یک راه عالی برای شناخت بدن است. همچنین 100٪ ایمن است (بدون خطر  بارداری  یا STD)

شباهت ها بیشتر از تفاوت بین خودارضایی مردانه و زنانه هست. این به این دلیل است که همه افراد به طور متفاوتی خودارضایی می کنند و هیچ راه "درست" واحدی برای انجام آن وجود ندارد.

آیا اکثر مردم خودارضایی می کنند؟

بسیاری از مردم خودارضایی می کنند! حتی اگر در مورد آن صحبت نکنند، برای افراد با هر جنسیت یا سن معمول است که این کار را انجام دهند. حتی قبل از بلوغ،  کودکان  گاهی اوقات متوجه می شوند که لمس اندام تناسلی آنها احساس خوبی دارد. اگر بچه دارید و متوجه می‌شوید که آنها اندام تناسلی‌شان را لمس می‌کنند، به آن‌ها بگویید که خودارضایی کاملاً طبیعی است اما به او درباره اندام های جنسی توضیح دهید تا دچار انجام افراط گونه آن نشود.

کور شدن مرد جوان بر اثر رابطه جنسی | بلای وحشتناکی که رابطه جنسی بر سر مرد آورد

افراد به دلایل مختلف خودارضایی می کنند: به آنها کمک می کند آرام شوند، می خواهند بدن خود را بهتر درک کنند، می خواهند تنش جنسی را از بین ببرند یا شریک زندگی آنها در اطرافشان نیست. بسیاری از مردم فکر می کنند که خودارضایی تنها کاری است که وقتی شریک جنسی ندارید انجام می دهید. اما هم افراد مجرد و هم افراد در روابط خودارضایی می کنند.

برخی افراد اغلب خودارضایی می کنند، برخی دیگر به ندرت و برخی افراد اصلاً خودارضایی نمی کنند. افراد مختلف به دلایل مختلف و به روش های مختلف خودارضایی می کنند.

آیا اگر در یک رابطه هستید، خودارضایی درست است؟

خودارضایی زمانی که در یک رابطه هستید به این معنی نیست که شریک زندگیتان، شما را راضی نمی‌کند. این یک راه برای فهمیدن اینکه چه چیزی را دوست دارید و چه چیزی باعث می‌شود به ارگاسم برسید می‌باشد. سپس می‌توانید احساس خوبی را به شریک خود نشان دهید یا به آن بگویید. صحبت کردن در مورد رابطه جنسی با همسرتان می تواند آن را سرگرم کننده تر کند و حتی می تواند رابطه شما را قوی‌تر کند. برخی از افراد همزمان با همسرشان خودارضایی می کنند. این راهی برای داشتن  رابطه جنسی  بدون  خطر ابتلا به بیماری  های مقاربتی یا بارداری است.

ممکن است چیزهای احمقانه ای در مورد مضر بودن خودارضایی شنیده باشید، مانند اینکه باعث  رشد  مو در مکان های  عجیب و غریب  می شود. باعث ناباروری می شود؛ اندام تناسلی شما را کوچک می کند. یا زمانی که شروع به خودارضایی کنید به آن  معتاد  خواهید شد. هیچ کدام از اینها درست نیست. خودارضایی اصلاً برای شما ناسالم یا بد نیست. خودارضایی در واقع می تواند برای سلامتی شما هم از نظر روحی و هم از نظر جسمی مفید باشد و این تقریباً ایمن‌ترین رابطه جنسی است.

زمانی که به ارگاسم می رسید، بدنتان اندورفین ترشح می کند که هورمون هایی هستند که درد را مسدود می کنند و احساس خوبی به شما می دهند. چه در حال خودارضایی باشید یا رابطه جنسی داشته باشید، احساسات خوب زمان ارگاسم برای شما اتفاق می افتد.

تحقیقات زیادی فواید سلامتی خودارضایی را نشان داده اند. خودارضایی می تواند موارد زیر را در پی داشته باشد:

    کاهش استرس

    به شما کمک کند بهتر بخوابید

    عزت نفس و تصویر بدن خود را بهبود بخشید

    کمک به درمان  مشکلات  جنسی

    رفع گرفتگی قاعدگی و تنش عضلانی

    تقویت عضلات در ناحیه لگن و مقعد

خودارضایی همچنین به شما کمک می کند تا بفهمید از نظر جنسی چه چیزی را دوست دارید. کجا می خواهید لمس شود؟ چقدر فشار احساس خوبی دارد؟ چقدر سریع یا آهسته انجام بگیرد؟

یادگیری اینکه چگونه به تنهایی ارگاسم داشته باشید، می‌تواند داشتن ارگاسم را با شریک زندگی آسان‌تر کند، زیرا می‌توانید به آن‌ها بگویید یا به او نشان دهید که چه حس خوبی دارد و هنگامی که با رابطه جنسی، بدن خود و صحبت با همسرتان راحت هستید، به احتمال زیاد احساس راحتی می کنید که از خود در برابر بیماری های مقاربتی و بارداری ناخواسته محافظت کنید.

چقدر خودارضایی زیاد شناخته می شود؟

برخی از افراد اغلب خودارضایی می کنند، هر روز یا حتی بیش از یک بار در روز. برخی افراد نزدیک به یک بار در هفته، هر چند هفته یک بار یا هر از چند گاهی خودارضایی می کنند. برخی از مردم هرگز خودارضایی نمی کنند، و این نیز خوب است. همه اینها کاملا طبیعی است.

خودارضایی تنها زمانی «بیش از حد» می شود که در مسیر شغل، مسئولیت یا زندگی اجتماعی شما قرار گیرد. اگر این مشکل برای شماست، ممکن است بخواهید با یک مشاور یا درمانگر صحبت کنید.

برخی از افراد در جوانی می آموزند که خودارضایی اشتباه یا بد است، بنابراین از انجام آن احساس گناه می کنند. اگر چنین احساسی دارید، سعی کنید به یاد داشته باشید که اکثر مردم خودارضایی می‌کنند. این کاملا طبیعی است و هیچ ایرادی در آن وجود ندارد. در صورتی که برای غلبه بر احساس گناه مشکل دارید، صحبت با یک مشاور یا درمانگر می تواند کمک کننده باشد

 
منبع : فرتاک نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • بهروز ارسالی در

      یعنی چه خودارضایی خوبه مگه میشه ...واقعاتحقیق کردی فکر نکنم

    • مهدی ارسالی در

      کاملا این مطالب درباره خود ارضایی اشتباه و خلاف است و در واقع تبلیغ خود ارضایی هست

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه