ارسال به دیگران پرینت

شهرام عبدلی | درگذشت شهرام عبدلی

درگذشت شهرام عبدلی و خاطره‌ای از نمک‌گیر عشق بودن

برای اطلاع ازحواشی درگذشت شهرام عبدلی با ما در ادامه همراه باشید.

درگذشت شهرام عبدلی و خاطره‌ای از نمک‌گیر عشق بودن

درگذشت شهرام عبدلی

برای اطلاع ازحواشی درگذشت شهرام عبدلی با ما در ادامه همراه باشید.

درگذشت شهرام عبدلی و خاطره‌ای از نمک‌گیر عشق بودن

بازیگری عاشق

زهرا‌‌ عابدی

نویسنده

یادم می‌آید سال‌های قبل، من و خواهرم هر وقت‌ می‌خواستیم با هم فیلم ببینیم خواهرم می‌گفت: این بازیگر مورد علاقه‌ی من است.

توییت ناراحت کننده هومن حاج‌عبداللهی درباره درگذشت شهرام عبدلی | بخاطر پسرانت تا این لحظه صبر کردی! + عکس

شاید در یک فیلم یک تا ده نفر را بازیگرهای مورد علاقه خود معرفی می‌کرد.

زبان من هم که هرگز نمی‌خواست نمک‌گیر قانع بودن باشد؛ 

من هم برای خود چند بازیگر را که نمی‌شناختم و زیاد هم بازی‌های‌شان را ندیده بودم؛ بازیگر مورد علاقه‌ی خود معرفی می‌کردم. انصاف نیست که نگویم بعد از دیدن بازی‌های‌شان تعدادی را به عنوان بازیگر محبوب انتخاب می‌کردم و عده‌ای را هم از لیست خط می‌زدم.

یک روز سریال "خط قرمز" که داشت پخش می‌شد؛ خواهرم گفت: "من از نقش بابک(با بازی زنده‌یاد شهرام عبدلی) خوشم نمیاد، همش نقش منفی بازی می‌کنه!"

ادامه داد و گفت: در آن سال‌ها که این سریال پخش می‌شد و تو نبودی، من تکه‌های تنهایی‌ام را می‌شکستم و وقتی‌ غروب دلتنگی، بر قلبم آوار می‌شد و لحظه‌های انتظار دل‌شان خون می‌شد؛ چشم‌هایم را به دیدن چیزهایی که داشتم سرگرم می‌کردم.

زیباترین تکرار در دنیای خاطراتش که با این سریال ماندگار شده بود؛ شروع هر شب این سریال با پختن ماکارونی بود، اما برای من در آن لحظه تازه نقطه شناخت حس و حال بعضی از شخصیت‌های داستان بود؛ مثل همین نقش بابک، وقتی بیشتر در دیدن نقش او غرق شدم؛ به صداقت و باور خاصی که در صدایش بود که نقش او را واقعی‌تر نشان می‌داد.

از آن به بعد به طور واقعی یکی از بازیگرهای مورد علاقه‌ی من شده بود. برایم مهم نبود که چه نقشی بازی می‌کند فقط من مصمم می‌شدم با دقت به حرف‌هایش گوش کنم. تا اینکه خودم قبل از اینکه وارد کلاس گویندگی شوم، راز این هنرنمایی را نمی‌دانستم. به معنایی واقعی از جمله بازیگرهایی بود که با تمام وجود غرق تک‌تک واژه‌های نقش خود می‌شد و آن را به شکل احسن اجرا می‌کرد. پیش‌خود فکر می‌کنم بازیگری هم باید مانند: شغل‌های پزشکی و وکالت و... که طرف سوگند یاد می‌کند به نحو احسن آن‌ را اجرا کند، در دل خودش سوگندی دارد. کسی که وارد این حرفه می‌شود عشق و فقط عشقی‌ست که هنرمند با تمام وجود خود و به شکل واقعی آن را به ثمر می‌رساند.

روح او شاد و یادش گرامی که عاشقانه بازی می‌کرد!

منبع : 55 آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه