ارسال به دیگران پرینت

بازنشستگان | پرداخت حقوق | کسر حقوق بازنشستگان

پرداخت حقوق بازنشستگان به تاخیر افتاد | برنامه دولت برای کسر حقوق بازنشستگان چیست ؟

پرداخت حقوق بازنشستگان به تاخیر افتاد دلیل این تاخیر را در ادامه خبر بخوانید

پرداخت حقوق بازنشستگان به تاخیر افتاد | برنامه دولت برای کسر حقوق بازنشستگان چیست ؟

پرداخت  حقوق بازنشستگان به تاخیر افتاد دلیل این تاخیر را در ادامه خبر بخوانید

حقوق بازنشستگان مسئله پر چالش همه دولت ها بوده است . مقدار دریافتی حقوق بازنشستگان همیشه موجب نارضایتی قشر عظیمی از بازنشستگان است زیرا بازنشستگان بر این اعتقادند که مبلغ حقو بسیار ناچیز است . تعیین میزان حقوق بازنشستگان در اواخر هر سال با تنش همراه است. طبق نظر کارشناسان حقوق بازنشستگان با فرمول جدید بیشتر می شود. جزئیات جدید از حقوق بازنشستگان را بخوانید

قیمت وام ازدواج افزایش یافت | این افزایش با توجه به بودجه سال آینده انجام شد

پرداخت حقوق بازنشستگان کارگری بازهم عقب افتاده است.

یک بازنشسته که نام فامیل او با «جیم» شروع می‌شود، از تاخیر در پرداخت حقوق خود انتقاد می‌کند و می‌گوید: پیش از این بیست و پنجم هر ماه حقوق می‌گرفتیم، اما حالا دو ماه است که پرداخت‌ها یکی دو روز عقب می‌افتد.

این مسئله را با علی دهقان کیا (رئیس کانون بازنشستگان کارگری تهران) در میان گذاشتیم؛ او در پاسخ گفت: متاسفانه این مشکل وجود دارد؛ از ماه قبل، پرداخت حقوق بازنشستگان براساس حروف الفبا، یکی دو روز عقب می‌افتد.

گفته وی، این مشکل احتمالا برآمده از کمبود نقدینگی در تامین اجتماعی و عدم پرداخت بدهی‌های دولت است.

دهقان‌کیا اضافه کرد: اگر دولت بدهی‌های خود را نپردازد، سال آینده با بحران جدی مواجه خواهیم شد؛ این تاخیر در پرداخت حقوق، نشانه‌های همان بحران است که از هم‌اکنون ظاهر شده؛ اعضای کمیسیون تلفیق بودجه نیز باید بدهی جاری دولت را در ردیف‌های لایحه بودجه سال آینده ببینند؛ اگر برای پرداخت بدهی دولت، اعتبار کافی در نظر نگیرند، سال بعد پرداخت حقوق بازنشستگان با تاخیر بیشتر مواجه خواهد شد

تاکید کرد: همین امروز سازمان ماهی هفت تا هشت میلیارد تومان کسری بودجه دارد؛ اموال می‌فروشد، اوراق می‌فروشد تا اعتبار ریالی تعهدات را تامین کند؛ سال بعد چه می‌خواهد بکند؟

 

کسر از حقوق بازنشستگان ضمانت وام می‌شود

عضو هیات مدیره بانک ملی گفت: ارتباط بانکی و ایجاد پیام‌رسان مالی با کشورهای بزرگی مثل روسیه می‌تواند به بی‌اثر شدن تحریم‌های ظالمانه کمک کند.

کارمندان بخوانند! | آیا حقوق کارمندان در سال آینده افزایش پیدا می‌کند؟

به نقل از بازار، صمد عزیز نژاد، عضو هیات مدیره بانک ملی و رئیس هیئت امنای بانک کارگشایی گفت: در مدیریت شوک‌های خارجی حوزه ارز باید تعامل با تمام دنیا را درنظر بگیریم که رویکرد جمهوری اسلامی نیز تاکنون اینگونه بوده، اما تنها یک طرف این مسئله به ایران برمی‌گردد و طرف‌های مقابل نیز باید همکاری داشته باشند. برخی از کشورها در دنیا همانند جمهوری اسلامی مورد ظلم کشورهایی قرار می‌گیرند که شریان‌های اصلی مالی دنیا را در اختیار دارند؛ بنابراین کشورهایی که از این تحریم‌های اقتصادی آسیب می‌بینند به سمت استفاده از جایگزین‌ها می‌روند. در یک دهه اخیر کشورهایی مثل چین، روسیه، هند، برزیل و حتی آفریقای جنوبی راهکارهایی برای پشگیری از آسیب‌های تحریم احتمالی را در نظر گرفته‌اند.گفته وی، این مشکل احتمالا برآمده از کمبود نقدینگی در تامین اجتماعی و عدم پرداخت بدهی‌های دولت است.

 

دهقان‌کیا اضافه کرد: اگر دولت بدهی‌های خود را نپردازد، سال آینده با بحران جدی مواجه خواهیم شد؛ این تاخیر در پرداخت حقوق، نشانه‌های همان بحران است که از هم‌اکنون ظاهر شده؛ اعضای کمیسیون تلفیق بودجه نیز باید بدهی جاری دولت را در ردیف‌های لایحه بودجه سال آینده ببینند؛ اگر برای پرداخت بدهی دولت، اعتبار کافی در نظر نگیرند، سال بعد پرداخت حقوق بازنشستگان با تاخیر بیشتر مواجه خواهد شد

وی افزود: ایجاد سامانه‌های مبادلات پیام‌های مالی که می‌تواند جایگزین سوییفت و تکیه بر پول‌های مشترک ملی در تجارت با کشورها که می‌تواند جایگزین ارزهایی مثل یورو و دلار باشد، از این دست اقدامات است. الحاق ایران به این کشورها می‌تواند بسیاری از شوک‌های خارجی را کاهش دهد و این پیام را به کشورهای تحریم کننده بدهد که اثر تحریم‌ها کاهش می‌یابد.

عضو هیئت مدیره بانک‌ملی تاکید کرد: بانک مرکزی نیز با توجه به اختیاراتی که در این حوزه دارد، نقش کلیدی می‌تواند داشته باشد. مذاکره و تفاهم با کشورهای همسایه و کشورهایی که روابط اقتصادی، تجاری و سیاسی خوبی با ایران دارند، می‌تواند به استفاده بهینه از منابع ارزی و کارگشایی ارزی کمک کند. سفرهای اخیر رئیس‌کل بانک‌مرکزی به کشورهایی مثل قطر، عمان، عراق و روسیه نیز گویای این مسئله است که اثرات آن را در آینده خواهیم دید.

وی تاکید کرد: تعاملات و ارتباط بانکی و ایجاد پیام‌رسان مالی با کشورهای بزرگی مثل روسیه می‌تواند به بی‌اثر شدن تحریم‌های ظالمانه کمک کند تا دو طرف در یک تعامل برد - برد با یکدیگر همکاری کنند. اقدامات بانک مرکزی در مدت اخیر در این راستا بسیار اثرگذار بوده است.

رئیس هیئت امنای بانک کارگشایی در رابطه با نقش بانک کارگشایی به عنوان یک الگو در سیستم بانکداری برای تسهیلات کوتاه‌مدت برای حل مشکلات مردم، گفت: بانک کارگشایی قبل از بانک ملی و در سال ۱۳۰۴ در ایران تاسیس شده است. در اساسنامه بانک کارگشایی قید شده که بانک کارگشایی به محض تاسیس بانک دولتی، شعبه‌ای از این بانک است و بنابراین با تاسیس بانک ملی ایران در سال ۱۳۰۷ بانک کارگشایی به عنوان یک شعبه از بانک ملی به فعالیت خود ادامه داد. در ابتدا این بانک فعالیت‌هایی وسیعی در انبارداری و امانتداری انجام می‌داد و حتی در قبال وثیقه امانات، وام قرض‌الحسنه پرداخت می‌کرد. اما این بانک به مرور زمان مورد بی توجهی قرار گرفت.

عزیزنژاد در رابطه با سیاست رئیس‌کل بانک مرکزی در قبال بانک کارگشایی، گفت: یکی از رویکردهای رئیس‌کل جدید بانک‌مرکزی استفاده از مزایای وجود بانک کارگشایی برای مردم و توسعه کارکردهای آن است. یکی از اقداماتی که اخیرا انجام شده، ایفای نقش بانک‌کارگشایی به عنوان یک عضو از سامانه جامع توثیق است. به نحوی که مردم می‌توانند گواهی‌هایی مبنی بر اینکه چه میزان طلا و دارایی در اختیار بانک‌کارگشایی دارند، دریافت کرده و از آن به عنوان ضمانت استفاده کنند

وی افزود: مردم با ارائه گواهی‌ها به راحتی و بدون نیاز به ضامن می‌توانند وام دریافت کنند و حتی از فروشگاه‌ها به طور قسطی کالا خریداری کنند. بانک کارگشایی تنها بانکی است که بدون نیاز به مراجع قضایی و ثبتی می‌تواند حراج انجام دهد. بانک ملی در اسرع وقت و با بالاترین قیمت می‌تواند دارایی‌ها را به حراج بگذارد.

رئیس هیئت امنای بانک کارگشایی تصریح کرد: در نظر داریم بانک کارگشایی در تمام شهرها فعالیت داشته باشد و به عنوان امانت‌دار و ارائه‌دهنده توثیق دارایی به مردم ایفای نقش کند. با این اقدام دارایی‌های مردم در هر کجای کشور می‌تواند به عنوان وثیقه کارایی داشته باشد و دیگر نیازی به ضامن ندارند. البته تمام این فرآیند به صورت الکترونیکی خواهد بود و نیازی به حضور فیزیکی نیز نخواهد داشت.

عزیزنژاد در رابطه با زمان راه‌اندازی بانک کارگشایی، اظهار کرد: بانک‌کارگشایی با این کارکردها تا نیمه ابتدایی سال آینده با کمک وزارت اقتصاد راه‌اندازی خواهد شد. بانک مرکزی و وزارت اقتصاد هر دو تمایل بسیاری به استفاده از کارکرد بانک کارگشایی در ارائه خدمت به مردم دارند و در تلاش هستیم به زودی این اقدام انجام شود.

وی در رابطه با سامانه‌ای که مردم از طریق آن می‌توانند از این خدمات استفاده کنند، گفت: این سامانه با نام سامانه جامع توثیق ستاره نامگذاری شده که بانک کارگشایی نیز یک عضو از آن است و در کنار آن خدمات دیگری نیز ارائه می‌شود. به عنوان مثال، صندوق بازنشستگی کشور این امکان را فراهم می‌کند که بازنشستگان با ارائه فیش کسر از حقوق از صندوق بازنشستگی از آن به عنوان توثیق استفاده کنند. در این طرح مردم می‌توانند از دارایی‌های بورسی، سپرده نزد بانک‌ها و حتی از سند منزل مسکونی خود نیز به عنوان وثیقه استفاده کنند.

 

 

منبع : بازار بورس
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • بازنشسته کشوری ارسالی در

      باتوجه به وضعیت تورمی کشور مجلس انقلابی لایحه همسان سازی دولت قبل را باتصویب دوفوریتی خودش برای خوش خدمتی به دولت انقلابی ازدستور خارج کرد دولت جدید هم طبق مصوبه بودجه ۴۰۱ مبلغ همسان سازی تعیین شده را اعمال نکرد بنابراین نمایندگان برای صندوق ۴۰۲ مجلس از بازنشسته ها نباید انتظار داشته باشند.خدایی هم هست.

    • بینام ارسالی در

      ما ادم نیستیم... اصلا واسه کسی مستمری بگیر وباز نشسته معنا وجایی نداره... اینو قشنگ از کارایی که میکنن میشه فهمید، کاش،،،

    • ناشناس ارسالی در

      سلام امید وارم روزی بتوانیم با حقوق خوب یا متوسط زندگی کنیم نه زیر فقر انشالا ما حتا از همسایگان هم باید روزی بیشتر بکیرم

    • فقر ارسالی در

      سلام خدمت اقای دهقان کیا رییس کانون بازنشستگان کارگری تهران خسته نباشیدلطفا حقوق کارگرها رابا اضافه حقوق دستور فرمایید بپردارند از کسانی که درمجلس نشستند ومیلیونی حقوق می گیرند چطور پس مال مجلسی ها ومسئولین وقتش حقوقشان پرداخت میشود ولی قشر ضعیف کارگری همیشه باید چشمش به دستان شما باشداین اصناف نیست قشرضعیف همه کارهای سخت را انجام می دهند ولی موقع دستمزد دادن با قطره چکان به کارگرها حقوق می دهند هستند کسانی از این کارگرها اجاره نشین هستندوپول خرید یک کیلو گوشت ندارند این کارگرها مگه خانواده ندارند چرا اذیتشون می کنید مسیولی که نمی تواند درزمان مقررش حقوق تمام کارگران وغیره را بدهدفقط ازسمتی که داردسواستفاده کرده ومی گویند مردم به جهنم ما خودمان میلیونی حقوق بگیریم ودرخانه گرم زندگی کنیم بس است خدایی هم هست آقای دهقان کیا شما به عنوان رییس کانون از مشکلات کارگری خبر دارید واین بودجه کشورکجارفته ووزیر بودجه باید بدونه که بودجه کشور باید درکجاها هزینه بشه لطفا به داد قشرضعیف برسیدموفق باشید///////

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه