ارسال به دیگران پرینت

ادرار کردن حین رابطه جنسی | دلایل ادرار کردن حین رابطه جنسی

دلایل ادرار کردن حین رابطه جنسی | علت احساس ادرار هنگام رابطه جنسی

دلایل ادرار کردن حین رابطه جنسی چیست؟

دلایل ادرار کردن حین رابطه جنسی | علت احساس ادرار هنگام رابطه جنسی

دلایل ادرار کردن حین رابطه جنسی چیست؟

ادرار کردن حین رابطه جنسی یا احساس ادرار داشتن میتواند حس و حال جنسی را از بین ببرد البته برخی از خانم ها که درصد بسیار کمی را شامل می شوند هنگام ارگاسم به صورت بی اختیار ادرار می کنند که به عنوان انزال زنانه شناخته می شود و میتواند بسیار دردسر ساز باشد که در این گونه موارد زوجین باید تمهیدات لازم را قبل از شروع رابطه جنسی در نظر بگیرند.

هرگز در حمام ادرار نکنید!+دلایل عجیب ولی علمی و واقعی

از آنجا که مکانیسم بدن مردان به صورت طبیعی هنگام نعوظ از دفع ادرار جلوگیری میکند بنابراین مشکل ادرار کردن حین رابطه جنسی بیشتر در خانم ها دیده می شود.

علت احساس ادرار هنگام رابطه جنسی

موارد متعددی میتواند باعث ایجاد احساس ادرار و نیاز به دستشویی رفتن در رابطه جنسی یا ادرار کردن هنگام رابطه جنسی شود.

نوشیدن آب قبل از شروع رابطه جنسی ، خشکی واژن ، حساسیت به لوبریکانت یا کاندوم ، تورم عضلات اطراف واژن در اثر تحریک جنسی ، فشار روی مثانه یا امتحان کردن یک پوزیشن خلاقانه میتواند باعث احساس ادرار کردن شود.

احتمال ابتلا به بی اختیاری ادرار در رابطه جنسی برای زنان بیشتر از مردان است ، عوامل زیر میتواند در این مشکل سهیم باشند:

- بارداری و زایمان

- یائسگی

- بزرگ شدن پروستات

- جراحی پروستات

- سنگ مثانه

- اضافه وزن

- عفونت مجاری ادراری و مثانه

- عفونت پروستات

- یبوست

- سکته مغزی 

- دیابت

- داروهای ضد افسردگی

- داروهای فشار خون

- دیورتیک های طبیعی یا دارویی

- اختلال عملکرد ذهنی

- اختلال توانایی حرکت آزادانه

- جراحی دستگاه ادراری

مثانه نیمه پر 

با وجودی که توصیه می شود ادرار کردن را به بعد از رابطه جنسی موکول کنید تا از ابتلا به عفونت ادراری پیشگیری نمایید ولی اگر سابقه مشکل ساز شدن مثانه نیمه پر هنگام رابطه جنسی را دارید بهتر است قبل از رابطه مثانه را خالی کنید تا احساس ادرار داشتن ، باعث ایجاد وقفه در رابطه شما نشود.

مجاری ادراری و مثانه در کنار واژن قرار گرفته اند و از آنجا که هنگام رابطه جنسی عضلات اطراف واژن و دیواره واژن متورم می شوند و جای بیشتری در لگن اشغال میکنند و به مثانه فشار می آید ، از سویی دیگر ورود و خروج آلت تناسلی به واژن میتوانید باعث فشار به مثانه شود ، احساس میل به ادرار ایجاد می شود که به نام بی اختیاری استرسی شناخته می شود و ممکن است حین رابطه جنسی ادرار کنید. 

اگر تجربه بی اختیاری ادرار استرسی دارید حتما قبل از رابطه جنسی مثانه را تخیله کنید.

خشکی واژن 

خشکی واژن و عدم ترشح لوبریکانت کافی میتواند منجر به تحریک مجاری ادراری و احساس فوریت تخلیه ادرار هنگام رابطه جنسی شود. اگر حس می کنید ترشحات واژنتان کافی نیست استفاده از لوبریکانت به شما کمک میکند تا از این احساس ناخوشایند خلاص شوید. 

ارگاسم با نقطه جی

نقطه جی در چند سانتی متری بالا و ابتدای کانال واژن قرار دارد و برای پیدا کردن آن در هنگام برانگیختگی یک یا دو انگشت را وارد واژن کنید ، نقطه جی تقریبا سفت تر از بقیه بافت های دیواره واژن است و نزدیک به عدد اِسکِن که مسئول انزال زنانه اند و مجاری ادراری قرار گرفته و حالتی گرد و برجسته دارد.

نقطه جی در برخی از زنان بزرگ است و هنگام تحریک شدن متورم شده به مجاری ادراری و غدد اسکن فشار آورده و باعث احساس ادرار می شود. از سویی دیگر تحریک غدد اسکن باعث می شود بافتشان با مایع پر شود و فشار مضاعف به مجاری ادراری وارد شود. 

در این حالت ممکن است بدون این که نیاز به تخلیه ادرار داشته باشید فقط احساس آن به شما دست بدهد که مقدمه انزال زنانه است و زمانی که این مایع انزال از مجاری ادراری خارج می شود با وجودی که شباهت زیادی به ادرار دارد فقط بخش کمی از آن را اوره تشکیل می دهد و مابقی مایعات جمع شده در غدد اسکن هستند. 

برخی از زنان هنگامی که به ارگاسم واژینال نزدیک می شوند حسی مشابه ادرار دارند و به همین دلیل جلوی ارگاسم خودشان را می گیرند و از لذت ارگاسم محروم می شوند. 

بهتر است در این مورد با شوهرتان صحبت کنید و ملافه ای اضافه روی بستر بیندازید و حوله ای را نزدیک خودتان بگذارید تا هنگام خروج انزال مانع از رسیدن آن به تختخواب شوید.

ضعیف بودن عضلات کف لگن

ضعیف بودن عضلات کف لگن هم میتواند باعث احساس نیاز دائمی به ادرار کردن حین رابطه جنسی شود. در صورتی که هنگام سرفه یا عطسه کردن یا انجام تمرینات سنگین ورزشی قطرات ادرار از شما خارج می شود یعنی عضلات کف لگن شما ضعیف است. 

بهترین روش برای تقویت عضلات کف لگن ، تمرینات کگل است.

بیش فعالی مثانه

یکی از عوامل نشت ادرار هنگام رابطه جنسی ، بیش فعالی مثانه است. این مشکل باعث بروز میل مکرر و ناگهانی برای دفع ادرار می شود که میتواند کنترل ادرار را دشوار کند.

اگر به طور مکرر احساس دفع ادرار دارید برای درمان باید به متخصص اورولوژی مراجعه نمایید.

جراحی پروستات

برخی از مردان بعد از جراحی پروستات با مشکل نشت ادرار هنگام اگاسم روبرو می شوند که به عنوان کلیماکتوری شناخته می شود و به عنوان بی اختیاری ادرار هنگام ارگاسم تعریف می شود و معمولا با گذشت زمان از بین می رود ولی حدود 10 درصد از مردان تا 2 سال بعد از جراحی همچنان درگیر این عارضه هستند.

پیشگری از ادرار کردن حین رابطه جنسی

اغلب مردم با تغییرات ساده در سبک زندگی و ورزش برای تقویت عضلات کف لگن میتوانند نیاز به ادرار هنگام رابطه جنسی را کاهش داده یا به طور کلی از بین ببرند. 

تمرینات کگل را به صورت روزانه و 3 بار در روز انجام دهید. 

مثانه را تخلیه کنید. 

از لوبریکانت استفاده کنید. 

از پوزیشن هایی استفاده کنید که به مثانه فشار نمی آورد. 

وزن خود را کاهش بدهید.

مصرف الکل و کافئین را 2 ساعت قبل از رابطه جنسی ترک کنید. 

چه زمانی برای ادرار کردن حین رابطه جنسی به دکتر مراجعه کنیم؟

با وجودی که معمولا عوامل طبیعی باعث نشت ادرار یا احساس ادرار هنگام رابطه جنسی می شود ولی اگر فوریت ادرار همراه با درد باشد یاهنگام مقاربت احساس درد دارید ، میتواند نشان دهنده عفونت مجاری ادراری باشد که نیاز به درمان پزشکی دارد. 

منبع : فرتاک نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه