ارسال به دیگران پرینت

شوره سر | درمان شوره سر

آیا از شوره سر رنج می‌برید؟ | معرفی 5 ترکیب فوق‌العاده برای درمان شوره سر

آیا از شوره سر رنج می‌برید؟ ما در این مطلب به معرفی ترکیبات فوق‌العاده‌ای برای درمان شوره سر پرداخته‌ایم.برای اطلاع از ادامه این مطلب باما همراه باشید.

آیا از شوره سر رنج می‌برید؟ | معرفی 5 ترکیب فوق‌العاده برای درمان شوره سر

درمان شوره سر

آیا از شوره سر رنج می‌برید؟ ما در این مطلب به معرفی ترکیبات فوق‌العاده‌ای برای درمان شوره سر پرداخته‌ایم.برای اطلاع از ادامه این مطلب باما همراه باشید.

ده‌ها سال است که از آب پیاز برای کنترل شوره سر استفاده می شود زیرا آب پیاز خاصیت ضد میکروبی و ضد قارچی دارد. به علاوه این ماده کاملا طبیعی است و با عوارض جانبی خاصی نیز همراه نیست. اگر شما نیز چنین مشکلی دارید و به دنبال یک درمان خانگی آسان هستید، از آب پیاز استفاده کنید. درمان شوره سر با آب پیاز روشی است که افراد زیادی امتحان کرده اند و به نتائج مثبت نیز دست یافته اند.

از بی پولی مجبور به فروش مو شدن! | قیمت نجومی برای موهای بلند!

آب پیاز چگونه به کاهش شوره سر کمک می کند؟

آب پیاز یک درمان سنتی برای درمان شوره سر و مشکلات ریزش مو است. مطالعات نشان می دهند که این ماده می تواند به از بین بردن مالاسزیا فورفور، قارچ هایی که باعث شوره سر می شوند، کمک کند. همچنین گردش خون را در پوست سر تحریک می کند و به رشد مو کمک می کند

اکنون بیایید به روش های مختلف استفاده از آب پیاز برای از بین بردن شوره سر نگاهی بی اندازیم.

۱. درمان شوره سر با آب پیاز

مواد لازم:

یک پیاز بزرگ

دستورالعمل:

پیاز را تکه تکه کرده و در مخلوط کن بریزید. همچنین می توانید پیاز را رنده کنید. آب پیاز را روی پوست سر خود ماساژ دهید. بگذارید 30 دقیقه روی آن بماند. سپس موهای خود را با شامپو شستشو دهید. از این روش می توانید هفته 2 بار استفاده کنید.

2. ترکیب دانه های شنبلیله و آب پیاز

عصاره شنبلیله به مهار رشد قارچ های ایجاد کننده شوره سر مفید است. شنبلیله می تواند رشد مو را تقویت کند.

مواد لازم:

2 قاشق غذاخوری دانه شنبلیله
یک کاسه آب
2 قاشق غذاخوری آب پیاز

دستورالعمل:

دانه های شنبلیله را یک شب در آب خیس کنید. سپس آن ها را له کنید و با آب پیاز مخلوط کنید. خمیر را روی پوست سر بمالید و بعد از نیم ساعت بشویید. برای این که نتیجه بهتری بگیرید 2 بار در هفته از آن استفاده کنید.

3. آب آلوئه ورا و پیاز

آلوئه ورا به تسکین خارش پوست سر و از بین بردن شوره سر کمک می کند. موهای شما را هیدراته نگه می دارد و یک لایه محافظ روی آن تشکیل می دهد.

مواد لازم:

2 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا
3 قاشق غذاخوری آب پیاز

دستورالعمل:

ژل آلوئه ورا را با آب پیاز مخلوط کنید و سپس مخلوط را روی پوست سر خود بمالید و به آرامی آن را ماساژ دهید. بگذارید حدود 10 دقیقه روی موهایتان بماند و سپس بشویید. از این روش 2 تا 3 بار در هفته استفاده کنید.

علت طاس شدن سر، تقصیر ژن مادر است یا پدر؟

4. آب چغندر و پیاز

صدها سال است که از چغندر برای درمان شوره سر در طب سنتی استفاده می شود.

مواد لازم:

2 تا 3 تکه چغندر
1 قاشق غذاخوری آب پیاز

دستورالعمل:

چغندرها را در آب بجوشانید و بگذارید خنک شوند. آن ها را له کنید و خمیر درست کنید. خمیر چغندر را با آب پیاز مخلوط کنید. سپس این مخلوط را قبل از رفتن به رختخواب با نوک انگشتان خود روی پوست سر ماساژ دهید. می توانید این کار را هر روز انجام دهید تا زمانی که مشکل شوره سرتان حل شود.

5. کدو حلوایی و آب پیاز

کدو حلوایی می تواند پوست سر را هیدراته کرده و سلامت پوست سر و مو را تقویت کند. این ترکیب نه تنها به شما کمک می کند تا از شر شوره سر خلاص شوید بلکه از ایجاد دوباره آن نیز جلوگیری می کند.

مواد لازم:

1 قاشق غذاخوری آب کدو
1 قاشق غذاخوری آب پیاز

دستورالعمل:

آب کدو را با آب پیاز مخلوط کنید و آن را به تمام پوست سر خود بمالید. بگذارید نیم ساعت بماند، سپس موی خود را بشویید. از این مخلوط 2-3 بار در هفته استفاده کنید.

کلام پایانی
در این مطلب چند ترکیب متفاوت با آب پیاز برای درمان شوره سر در اختیار شما قرار دادیم. می‌توانید هر یک از این موارد را امتحان کنید و نتاجه را با ما در مان بگذارید. با این حال قبل از استفاده از هر کدام از این روش‌ها مطمئن شوید که به آب پیاز یا دیگر مواد حساسیت نداشته باشید.

 
منبع : خبرنامه
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه