ارسال به دیگران پرینت

پوتین | جنگ پوتین با اوکراین

جنگ روسی، بمب های آمریکایی

برای اطلاع از رفتن رومن آبراموویچ با ما همراه باشید.

جنگ روسی، بمب های آمریکایی

جنگ پوتین با اوکراین

برای اطلاع از رفتن رومن آبراموویچ با ما همراه باشید.

رومن آبراموویچ از چلسی رفت تا جانشین آمریکایی او تاد بولی بازار مالی فوتبال اروپا را به هم بریزد

مالک سابق باشگاه چلسی یک فرد متمول روسی به اسم «رومن آبراموویچ» بود که به‌دلیل ارتباط نزدیک مالی و سیاسی با پوتین مجبور به فروش سهام این باشگاه انگلیسی شد. اینکه یک مرد روس، که روزگاری در خیابان دست‌فروشی می‌کرده، بعد فروشگاه اسباب‌بازی‌فروشی باز کرده، به‌مرور به مرد شماره یک روس‌ها در دنیای سیاست یعنی ولادیمیر پوتین نزدیک شده و توانسته یکی از باشگاه‌های مهم در کشور انگلیس را بخرد چطور حمله نظامی روسیه به اوکراین باعث شد تا یکی از مردان موفق دنیای فوتبال مجبور شود تیم باشگاهی‌اش را به یک فرد آمریکایی بفروشد؟

حمله گسترده نیرو‌های اوکراینی به پیاده نظام های روسیه + ویدئو

روابط نزدیک پوتین و مالک باشگاه چلسی هیچ‌وقت مخفیانه نبود. با یک جست‌وجو در گوگل عکس‌های بسیاری از این دو در کنار هم پیدا خواهید کرد. اما این ارتباط چطور شکل گرفت که منجر به این شد از آبراموویچ به‌عنوان «فرد مورد اعتماد رئیس‌جمهور» یاد کنند؟ آبراموویچ که در سال 1996 با اولین رئیس‌جمهور روسیه یعنی بوریس یلتسین روابط دوستانه ایجاد کرده بود، سه سال بعد به‌عنوان فرماندار «استان چاکوتکا» در روسیه انتخاب شد.

با بالاگرفتن تحریم روس‌های مقیم بریتانیا و تکرار نام آبراموویچ در پارلمان، مالک چلسی در اقدامی بی‌سابقه یک بیانیه منتشر کرد. در مهم‌ترین بخش بیانیه، آبراموویچ اعلام کرد که برای محافظت از چلسی، سرپرستی این تیم را به گروهی از اعضای متولی بنیاد خیریه باشگاه سپرده است. در ادامه اما آبراموویچ مجبور شد سهام اصلی باشگاه را بفروشد تا این باشگاه به دسته پایین‌تر سقوط نکند.

چلسی در ژانویه بیشتر از مجموع کل باشگاه‌های اسپانیا، ایتالیا، آلمان، فرانسه و پرتغال خرج کرد. یورگن کلوپ در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر خریدهای گران‌قیمت چلسی گفت: «من در خصوص چنین موضوع مهمی بدون حضور وکیلم صحبت نمی‌کنم. نمی‌دانم چلسی چطور این خریدها را انجام می‌دهد اما به آنها تبریک می‌گویم چون بازیکنان باکیفیتی جذب شدند».

 

منبع : هم میهن
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه