ارسال به دیگران پرینت

تاس کباب | تاس کباب رژیمی | طرز تهیه تاس کباب

با تاس کباب رژیمی یک شام سبک و خوشمزه داشته باشید

اگر دنبال یک غذای رژیمی و ساده هستید با دستور پخت تاس کباب رژیمی آشنا شوید

با تاس کباب رژیمی یک شام سبک و خوشمزه داشته باشید

 اگر دنبال یک غذای رژیمی و ساده هستید با دستور پخت تاس کباب رژیمی آشنا شوید

رژیمی  که غذاهای فوری و فست فودها جای غذاهای سنتی را گرفته‌اند و در سفره اغلب خانواده‌ها این نوع غذاها بیشتر دیده می‌شود بنابراین در این مقاله تصمیم گرفتیم به طرز تهیه تاس کباب خوشمزه و خانگی به صورت مرحله به مرحله بپردازیم پس با ما همراه باشید. تاس کباب یکی از غذاهای سنتی کشورمان ایران است که از مواد اصلی آن می‌توان به گوشت، سیب‌زمینی، پیاز و بِه اشاره کرد. شاید با خود بگویید که معنی تاس کباب چیست؟ تاس به معنی کاسه مسی است و چون در زمان قدیم جنس اغلب ظروف‌ها از مس بودند بنابراین به کبابی که داخل این ظروف تهیه می‌شد را تاس کباب نام‌گذاری کرده‌اند. تاس کباب را می‌توان با گوشت‌های مختلفی از جمله گوشت خورشتی، گوشت چرخ‌ کرده و گوشت مرغ آماده کرد اما شاید جالب باشد که بدانید می‌توان تاس کباب را بدون گوشت و مرغ نیز درست کرد که بنا به نوع ذائقه خود می‌توان هر یک از این روش‌ها را انتخاب کنیم.

 

محبوب ترین مقاصد گردشگری غذایی کدامند؟

اگر کسی منع مصرف گوشت قرمز داشته باشد جای نگرانی نیست می‌تواند این غذای خوشمزه و سنتی استفاده کند. شاید با خود بگویید چطور؟ پاسخ ساده است! می‌توانید با گوشت مرغ، تاس کباب را آماده کرد. تاس کباب انواع مختلفی دارد که از معروف‌ترین و مهمترین آن‌ها می‌توان به تاس کباب یزدی و تاس کباب مشهدی اشاره کرد.

محبوب ترین مقاصد گردشگری غذایی کدامند؟

حال وقت آن رسیده که به مواد لازم و مورد نیاز برای تهیه تاس کباب سنتی و خوشمزه بپردازیم. در اکالا بلاگ همراه ما شوید.

طرز تهیه تاس کباب- غذای رژیمی تاس کباب

مواد لازم جهت تهیه تاس کباب
گوشت گاو و یا گوسفند ۴۰۰ گرم
پیاز  سه عدد متوسط
هویج چهار عدد
سیب زمینی چهار عدد متوسط
گوجه فرنگی گیلاسی  هشت عدد
رب گوجه فرنگی  دو قاشق غذاخوری
روغن زیتون دو قاشق غذاخوری
پودر لیمو خشک یک قاشق چایخوری
زرد چوبه ۱/۲ قاشق چایخوری
دارچین، نمک و فلفل به میزان لازم
بِه دو عدد بزرگ
آب به میزان مورد نیاز
بادمجان دو عدد
آلو بخارا یا قیسی به تعداد دلخواه

طرز تهیه تاس کباب به همراه نکات طلایی:

۱- خُرد کردن مواد اولیه در تهیه تاس کباب از اهمیت بالایی برخوردار است بنابراین باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشت پس لازم است قبل از شروع پخت، تمامی مواد لازم را به یک اندازه و با سلیقه خُرد کنید.

۲- اگر از گوشت در تهیه تاس کباب استفاده می‌کنید، لازم است آن‌ها را به صورت نازک برش دهیم.

باید توجه داشته باشیم که گوشت مورد استفاده باید بدون چربی و راسته گوسفندی یا گاوی باشد. گوشت‌ها باید به صورت مکعبی و به یک اندازه مانند شکل زیر برش داده شود.

طریقه خرد کردن گوشت در تاس کباب

۳- هویج‌ها را پوست کنده و به صورت حلقه حلقه و هِلالی برش می‌دهیم و همچنین پیازها را پوست کنده و به صورت حلقه‌ای و متوسط خرد می‌کنیم.

طرز تهیه تاس کباب- خرد کردن پیاز و هویج

  • باید توجه داشت که در زمان تهیه تاس کباب لازم است که پس از پوست کندن بِه، آن‌ها را به صورت هلالی برش داده و همین‌طور نیاز است که بادمجان‌های مورد استفاده به صورت حلقه‌ای خُرد شود.
  • برای استفاده از آلوها لازم است در ابتدا به خوبی شسته شود و در ظرفی که آب داخل آن قرار دارد، خیس کنیم.

۴- قابلمه مناسبی را برای تهیه تاس کباب خانگی و خوشمزه آماده می‌کنیم و در درون آن مقداری روغن زیتون می‌ریزیم سپس پیازهای حلقه شده را در کف قابلمه و در دو طرف آن می‌چینیم. بر روی ردیف آخر پیازها، برش‌های گوشت را قرار می‌دهیم و در آخر هویج و بهِ‌ای را که از قبل به صورت حلقه شده و دانه گرفته آماده کرده بودیم، به ترتیب بر روی آلوها قرار می‌دهیم.

طریقه درست کردن تاس کباب- چیدن در ظرف نکته کلیدی: اگر مواد اولیه پس از چیدن داخل قابلمه، اضافی ماند نگران نباشید! باقی مانده مواد اولیه را به ترتیبی که گفته شد بر روی هم می‌چینیم و پس از اینکه مواد اولیه را بر روی هم قرار دادیم، آلوهایی که از قبل خیس خورده بود را بر روی آن‌ها قرار می‌دهیم.

۵- پس از انجام تمامی موارد بالا، سپس دو لیوان آب در درون قابلمه ریخته و درب آن را می‌بندیم و قابلمه را بر روی حرارت ملایم گاز قرار می‌دهیم تا مواد تاس کباب به خوبی پخته شود.

چیدن مواد در تاس کباب۶- بعد از اینکه گوشت و مواد اولیه که در درون قابلمه قرار دارند به طور کامل پخته شدند، سیب زمینی و گوجه فرنگی را به صورت حلقه‌ای برش داده و بر روی مواد تاس کباب قرار می‌دهیم تا پخته شوند.

مزه دار کردن سیب زمینی ها در تاس کباب

۷- زمانی که سیب‌زمینی‌ها نیم‌پز شدند، رب گوجه‌فرنگی را به همراه نمک، فلفل، دارچین، پودر لیموی خشک و یا لیموی تازه، با زردچوبه تفت می‌دهیم. لازم است چاشنی‌های ذکر شده را با مقداری آب مخلوط‌ کنیم و بر روی مواد اولیه‌ای که در قابلمه قرار دارد، بریزیم. پس از انجام این موارد، صبر می‌کنیم تا به مدت ۳۰ دقیقه مواد با رب گوجه به طور کامل پخته شوند تا تاس کباب به ‌خوبی جا بیفتد.

  • با انجام تمامی مراحل ذکر شده می‌توانیم تاس کباب خانگی خوشمزه را که آماده شده، میل کنیم. شاید با خود بگویید که مراحل آماده سازی تاس کباب بسیار طولانی و زمان‌بر است اما باید در جواب بگوییم که صرف زمان برای تهیه این غذای خانگی و دلچسب، ارزشش را دارد پس از پخت این تاس کباب غافل نشوید.

طرز تهیه تاس کباب- مرحله به مرحله

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه