ارسال به دیگران پرینت

قیمت گوشت | کاهش قیمت گوشت

کاهش شدید قیمت گوشت! | سهم هر تهرانی از گوشت گرم تنظیم بازاری

طی هفته آینده قیمت گوشت به حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان کاهش می‌یابد.

کاهش شدید قیمت گوشت! | سهم هر تهرانی از گوشت گرم تنظیم بازاری

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: طی هفته آینده قیمت گوشت به حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان کاهش می‌یابد.

محمد آقامیری، رئیس سازمان دامپزشکی کشور، شامگاه شنبه در حاشیه برگزاری نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور و آبزیان با اشاره به تلاطم قیمت گوشت در بازار، اظهار کرد: با واردات گوشت طی هفته آینده قیمت گوشت به شدت کاهش پیدا خواهد کرد.

قیمت جدید گوشت در بازار میوه و تره بار اعلام شد + قیمت

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: لذا به صورت دوستانه به دامدارانی که دام خود را به منظور افزایش قیمت و فروختن با سود بالاتر نگه داشته‌اند، توصیه می‌کنیم هر چه سریعتر دام خود را به بازار عرضه کنند زیرا در هفته آینده حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان کاهش قیمت گوشت را تجربه خواهیم کرد و وزارت جهاد کشاورزی پاسخگوی ضرر و زیان آن‌ها نخواهد بود.

وی در ادامه افزود: در هفته آینده به مقدار کافی گوشت و دام زنده از مرزها به کشور وارد خواهد شد.

آقامیری درباره کشتار دام و واردات تلیسه از پاکستان تصریح کرد: دام زنده از پاکستان از طریق بازارچه‌های مرزی تحت نظارت دامپزشکی استان مربوطه وارد می‌شود و واردات تسلیه موضوع نگران کننده‌ای نیست زیرا دام در نقطه صفر مرزی از لحاظ بهداشتی و با رعایت کشتار، استخوان گیری و در مراکز مربوطه عرضه می‌شود اما چیزی که مشکل ایجاد می‌کند واردات دام قاچاق است که تحت شبکه دامپزشکی انجام نمی‌شود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور بیان کرد: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته گزارش جدیدی در این زمینه وجود نداشته چون در این خصوص بازرسی و نظارت صورت می‌گیرد.

وی درباره صادارت دام و واردات آن بیان کرد: در حال حاضر صادرات گوشت قرمز از کشور صورت نگرفته و ممنوع است و تولید در بازار داخلی باید عرضه شود.

سهم هر تهرانی از گوشت گرم تنظیم بازاری مشخص شد + قیمت

محمد سراب‌نشین در خصوص عرضه گوشت گرم تنظیم بازاری گفت: ۱۲ تن گوشت قرمز در اختیار میادین میوه و تره بار شهرداری قرار گرفته که تاکنون ۷۵۰ کیلوگرم در میدان جلال آل احمد توزیع شده است.

معاون بهره‌برداری و بهداشت سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران افزود: قیمت گوشت گوسفندی ۲۲۰ هزار تومان است و شرکت پشتیبانی امور دام این قیمت را تعیین کرده و به هر نفر یک بسته دو کیلویی تعلق می گیرد و دلیل این امر آن است که توزیع بین همه متقاضیان صورت گیرد.

وی عنوان کرد: حجم توزیع بسیار کم تر از میزان درخواست است و حجم تقاضا از عرضه بالاتر است.

گفتنی است، اگر جمعیت ساکن در شهر تهران را ۸ میلیون نفر در نظر بگیریم سهمیه در نظر گرفته شده برای توزیع در میادین معادل ۱.۵ گرم به ازای هر نفر است. پیش از این در چند نوبت سازمان میادین میوه و تره بار مسئولیت توزیع گوشت گرم تنظیم بازاری را بر عهده داشته که توقع می رفت با توجه به آمار موجود از تقاضای شهروندان مدیریت شهری نیازهای شهر را برای سازمان جهاد کشاورزی تبیین می کرد تا سهم تهران از گوشت گرم تنظیم بازاری افزایش یابد.

منبع : تسنیم
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه