ارسال به دیگران پرینت

حقوق | حقوق بازنشستگان | افزایش حقوق بازنشستگان

خبر مهم برای بازنشستگان تامین اجتماعی و مستمری بگیران | میزان افزایش حقوق در سال 1402 مشخص شد

برای اطلاع از جزئیات خبری افزایش حقوق بازنشستگان در ادامه با ما همراه باشید.

خبر مهم برای بازنشستگان تامین اجتماعی و مستمری بگیران | میزان افزایش حقوق در سال 1402 مشخص شد

افزایش حقوق بازنشستگان

برای اطلاع از جزئیات خبری افزایش حقوق بازنشستگان در ادامه با ما همراه باشید.

 

 از هفته آینده «کمیته دستمزد ذیل شورایعالی کار» آغاز به کار خواهد کرد؛ سرنوشت بیش از ۶۵ درصد جمعیت کشور به تصمیمات این کمیته و شورایعالی کار بستگی دارد؛ حداقل مزد کارگران شاغل و بازنشسته و افزایش مزد سایر سطوح، برای یکسال تمام در شورایعالی کار تعیین می‌شود و علی اکبر عیوضی (دبیر کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران) می‌گوید: کارگران و بازنشستگان چیزی به جز اجرای «قانون» نمی‌خواهند؛ در عین حال، توقع داریم افراد نامرتبط در مقوله‌ی مزد دخالت نکنند.

توقع بازنشستگان از مذاکرات مزدی امسال چیست؛ تعیین مستمری بازنشستگان به مصوبات شورایعالی کار وابسته است؛ چه نتیجه‌ای باید از این شورا بیرون بیاید که برای بازنشستگان کارگری «مطلوب» و «قابل قبول» باشد؟

در مورد دستمزد، تمام بیمه‌شدگان و گروه‌های تحت شمول – کارگران، بازنشستگان و تشکل‌های صنفی آن‌ها- کاملاً تابع قانون هستند؛ ما تابع هر آنچه هستیم که قانون در مورد مزد پیش بینی کرده؛ از این بیشتر چیزی نمی‌خواهیم، اما خط قرمز ما هم همان قانون است. نباید کسی فراتر از قانون یا پایین‌تر از پیش‌بینی قانون در مورد مزد اظهارنظر کند. ببینید اگر مشکلاتی در اقتصاد مملکت وجود دارد که حتماً وجود دارد، این مشکلات تقصیر کارگران نیست؛ کارگران نقشی در بروز و تشدید این مشکلات ندارند؛ این مشکلات برآمده از ناتوانی و بی‌برنامگی مدیران و مسئولان است. کارگران همیشه در حیطه‌ی مسئولیت خودشان به خوبی انجام وظیفه کرده‌اند و تنها گروهی هستند که همه‌ی فعالیت‌های آن‌ها سودآور است و در عین حال قانع هم هستند؛ کاملاً تابع قانون‌اند، هرچه قانون بگوید، همان باید اجرا شود؛ و قانون ما دقیقاً مشخص کرده که مزد باید براساس تورم اعلامی مراکز رسمی و معتبر (بانک مرکزی و مرکز آمار) و همچنین براساس میزان هزینه‌های زندگی تعیین شود.

افزایش حقوق بازنشستگان در راه است | سورپرایز جدید دولت برای بازنشستگان

اگر دولت و وزرا و تصمیم‌سازان بتوانند تورم را روی ده درصد بیاورند و روی همین نرخ نگه دارند، افزایش حقوق را هم ده درصد بدهند؛ آن زمان هیچکس اعتراضی ندارد؛ اما، چون نمی‌توانند تورم را کنترل کنند، باید براساس تورم مزد را افزایش دهند. ما بازنشستگان حمایت قاطع خود را از نمایندگان کارگری شورایعالی کار که قرار است برای دستمزد چانه‌زنی کنند، اعلام می‌کنیم و همه‌جانبه پشت آن‌ها ایستاده‌ایم تا بتوانند در جایگاهی که دارند براساس قانون، نظریات خود را به کرسی بنشانند.

بازنشسته با ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان حقوق چطور در تهران زندگی کند؟

قبل از آغاز مذاکرات مزدی، برخی مدیران دولتی از پدیده‌ی «تورم‌زا بودن دستمزد» انتقاد کردند؛ حتی رئیس سابق بانک مرکزی ادعا کرد مزد سال جاری بیش از حد زیاد شده و برای ۱۴۰۲ از این خبر‌ها نیست؛ این رویکرد‌ها را چطور تحلیل می‌کنید؟

اینکه می‌گویند مزد تورم‌زاست، کاملاً اشتباه است؛ تجربه‌ی کشور‌های پیشرفته نشان داده که اگر قدرت خرید اکثریت جامعه یعنی مزد و حقوق بگیران را بالا ببرند، می‌توانند به اهداف خود در زمینه‌ی تولید ملی برسند. اگر قدرت خرید اکثریت جامعه همپای تورم افزایش پیدا نکند، چرخ اقتصاد مملکت کند می‌شود؛ چرا، چون تولیدات کشور ما تماماً مصرف‌کننده‌ی داخلی دارند، مصرف‌کننده‌ی این تولیدات خارجی‌ها نیستند؛ اگر مصرف‌کننده‌ی آن‌ها خارجی بود، می‌گفتیم خب صادرات هست و نیاز به مصرف داخلی نداریم. اما در این شرایط، اگر قدرت خرید کارگران شاغل و بازنشسته بالا نرود، مشکلات اقتصادی ما تداوم خواهد داشت؛ این رکودی که از میانه‌ی دهه‌ی نود شمسی تشدید شده، محصول همین ناتوانی خرید کارگران است؛ بنابراین نگویند مزد تورم‌زاست بلکه بگویند افزایش مزد، رونق به وجود می‌آورد.

برخی نمایندگان مجلس نیز در مورد مزد و افزایش آن اظهارنظر می‌کنند؛ در روز‌های گذشته، یک نماینده مجلس مدعی شد افزایش حقوق کارگران باید مطابق کارمندان و ۲۰ درصد باشد؛ ورود نمایندگان به بحث دستمزد را چطور می‌بینید؟

ما یک انتظاری از نمایندگان مجلس داریم و آنهم این است که دولت را به اجرای قانون ملزم کنند، به کارگران ضربه نزنند؛ من به عنوان نماینده بازنشستگان تهرانی، روی صحبتم با ۳۲ نماینده تهران است؛ این نماینده کارگران و بازنشستگان نیستند؛ تعدادی فقط به دنبال پیگیری منافع حزبی و جناحی خود هستند؛ نماینده مجلس که باید عمق مشکلات را بررسی کند و پیگیر باشد تا ببیند مشکلات مردم، مشکلات کارگران و بیمه‌شدگان چیست، چوب لای چرخ دستمزد می‌گذارد! آن بازنشسته‌ای که ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان حقوق می‌گیرد، چطور باید در شهر تهران زندگی کند؛ همین یک سوال را نمایندگان مجلس پاسخ بگویند، ما تمام حرف‌های دیگرشان را قبول می‌کنیم!

حقوق مستمری بگیران افزایش یافت | حقوق مستمری بگیران چند درصد افزایش یافت ؟

نماینده مجلسی که نمی‌داند مردم شهرش با چه معضلاتی روزگار می‌گذرانند، جای تاسف دارد که اظهارنظر می‌کند افزایش مزد باید ۲۰ درصد باشد. این نماینده بیاید یک ماه خودش را بگذارد جای این کارگر، این بازنشسته‌ای که با حداقل امورات خود را می‌گذراند. بازنشسته ۵ میلیون و ۵۰۰ می‌گیرد، شغل دوم هم ندارد، دو تا داماد و یک عروس دارد؛ این‌ها با نوه‌ها می‌خواهند یک شب جمعه بیایند خانه پدربزرگ، چه باید بکند؟ جای شرمساری‌ست که نماینده مجلس این‌ها را نداند و برای دستمزد اظهارنظر کند. از سوی دیگر، همانطور که گفتم مصرف‌کننده‌ی همه تولیدات ما، داخلی هستند، به جای اینکه حامی افزایش دستمزد باشند، سنگ‌اندازی می‌کنند. این ۵ میلیون تومان افزایش نیابد، دیگر حتی محصولات خوراکی هم مشتری نخواهد داشت، چرخ اقتصاد نخواهد چرخید!

تاثیر افزایش نرخ ارز بر زندگی مزدبگیران به خصوص کارگران بازنشسته را چطور ارزیابی می‌کنید؛ افزایش بی‌امان نرخ دلار، سفره‌ها را چقدر تحلیل برده است؟

یکی از مشکلات امروز، بالا رفتن نرخ ارز است؛ قیمت ارز روی همه چیز زندگی کارگران تاثیر می‌گذارد، از غذایی که می‌خورند تا لباسی که می‌پوشند و خودرویی که سوار می‌شوند. یعنی همه چیز به نرخ دلار وابسته است، به خصوص در کلانشهر‌ها مثل تهران. خیلی‌ها از این بالا رفتن دلار استفاده می‌کنند، هم دلالان و هم کارفرمایان که قیمت همه محصولات را به تبع دلار بالا می‌برند، اما کارگران این وسط ضرر می‌کنند. متاسفانه نه مجلس توان جلوگیری از بالا رفتن قیمت ارز را دارد، نه دولت قدرت مدیریت دارد. همین موجب شده که مردم در زندگی با سختی‌های متعدد مواجه شوند، چالش‌هایی که قابل حل نیست؛ خانواده‌ها بسیاری از خواسته‌های فرزندان خود را نمی‌توانند برآورده کنند و لاجرم شرمنده آن‌ها هستند. مجلس باید جلوی این شرایط را بگیرد، اما متاسفانه افسار قیمت دلار به دست دلالان داده شده و این نوسانات، طبقات فرودست را از پا درآورده است.

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      مگر فقط بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در این شرایط تورمی وگرانی کالاها وتنگنای معیشتی مشکل دارند پس بازنشستگان و مستمری بگیران کشوری و لشکری که باحقوق حداقلی و در برخی ازرده های حقوقی بسیار کمتر از بازنسشتگان تامین اجتماعی ماهانه دریافتی دارند چه بگویند . امسال هم همین اعلام مواضع شوراهای کارگری ونمایندگان تامین اجتماعی بود وسرانجام با حمایت مجلس شورای اسلامی با افزایش دو برابری حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در قیاس با بازنشستگان مظلوم بازنشستگان کشوری و لشکری منجر گردید. در سال اتی بر اساس عدالت و انصاف لزوما میبایستی همه بازنشستگان بدون تبعیض از درصد افزایش برابر حقوق و مستمری برخودار شوند.

      • امیر ارسالی در

        هر دوبازنشسته هستند اما دولت هوای نیروهای خودشو با مزایایی که مرتبا به بهانه مختلف پرداخت می‌کند دارد ولی تامین اجتماعی حتی بعضی ها مسکن هم نداریم و اجاره نشین

      • ناشناس ارسالی در

        سلام علیکم خسته نباشید ما که ا ز کارافتادایم پیر شدیم بااین حقوق پایین فقط خدا را در نظر بگیرند بایستی در آخرت چوابدهند

    • بازنشستگان تامین اجتماعی ارسالی در

      25 /. باقیمانده ناشی ازافزایش همسان سازی حقوق بازنشستگان مظلوم تامین اجتماعی و معوقات آن چی شد ؟ سال تمام شد و خبری نیست ؟؟؟

      • زری ارسالی در

        دقیقا اون ۲۵٪ همسان سازی چی شد 🤨
        سال تموم شد و اونم بی خیال

    • محمود ارسالی در

      آن کسانی که خودشون نخودهراش میکنند آیا باحقوق نجومی که میگیرند و بهترین امکانات را دارند برای مملکت تورم زا نیست حقوق بازنشسته وکارگر تورم زاست واقعا ازمسیولین بی لیاقت متاسفیم

    • ناشناس ارسالی در

      هیبت دولت و برخی نمایندگان مجلس همیشه در حال نسخه پیچیدن برای مردم هستند و جالب اینجاست که یک نسخه را هم حاضر نیستند خود استفاده کنند مرگ خوب است ولی برای مردم

    • ناشناس ارسالی در

      مابازنشسته گان همه صند‌وقها.بخصوص تامین اجتماعی.ازدولت ومجلس استدعاداریم.امسال بفکرافزایش حقوق مانباشند.درسته که دوستمان دارید.ولی اصراف میشه.حقوق یکماه راطی۳ماه مصرف میکنیم‌.همش گوشت مرغ عسل پسته گردو.و.....سفرهای زیارتی سیاحتی بهترین هتل‌ها برای عیدچندسفراروپایی رزروکردیم.بازم تمام نشد همه وسایل خونه را۶ماه ۲بارعوض میکنیم.همه بانکهاحساب بازگردیم.آخه میخواییم چکار،،؟لطفا امسال مقداری ازحقوقمون کم کنید.اصلابجای جلسه افزایش حقوق بشینیدباهم اسم.فامیل شهربازی کنید.

    • محمد ارسالی در

      با تشکر ، اگر طبق قانون مطابق تورم افزایش صورت بگیرد باید یکسان باشد که قانون تایین حقوق رعایت شود

    • امیر ارسالی در

      مداخله مغرضانه بخاطر نظرات شخصی یا تحمیل نظر شخصی اگر نباشد خوب است و اجرای قانون که عین عدالت است هر چه باشد خوبست دولت هم باید محاسبه کند وقتی دانش آموز درس نخواند معلم عدالت نیست نمره قبولی بدهد و برعکس!!
      اگر شرایط معیشت خوب است با همان حقوق پارسال هم می‌شد زندگی کرد وگرنه باید ؟؟؟

    • مجیدنجارباشی ارسالی در

      باسلام. مسولین محترم حقیربازنشسته تامین اجتماعی کل حقوق هرماه رابابت اجاره خانه پرداخت میکنم آنهم درحاشیه شهر میرسد.چ ب امرارمعاش بااین گرونی و داشتن عروس و داماد نوه ودختر دم بخت چکارکنم ن درآمددیگری ون توان کارکردن دارم استدعادارم ازمسولین محترم فکری بحال مستآجرین بازنشسته شود باتشکر

    • ناشناس ارسالی در

      بازنشستگان لشگری و کشوری دوبار همین امسال افزایش حقوق داشتن همسان سازی داشتن در صورتی که بازنشستگان و مستمر بگیران حتی ۲۵ درصدی که حقشونه نگرفتن عدالت فقط باید برای زیر ساخت‌های دولت باشه

    • ناشناس ارسالی در

      بفرمائید با ۵/۵۰۰ ماهیانه ۲ میلیون قسط ماهیانه ۳ فرزند تحصیل کرده بیکار مخارج دارو پزشک درمان اب برق گاز ووووووو همه به کنار با۳/۵میلیون باقیمانده در کدام ده کوره ۲ اطاق اجاره کنم

    • ن ارسالی در

      والا ما که تو شهرستان زندگی نمی تونم ازپس بر بیایم... من ی زن تنها با اجاره ماهی پنج تومن چطور زنگی کنیم کارم بهم نمیدن چون سنم زیاد. تو رو خدا ی فکري برای ما مستمری‌بگیران تامین اجتماعی بردارید

    • ناشناس ارسالی در

      سیر از گرسنه خبر ندارد، هم دولت و دولتی هاهم نمایندگان مجلس ز وضعیت مردم خ. ب خبر. آرن منتها اسرافهای خودشان با حقوق های آنچنانی جایی برای مردمی که زیر خط فقر هستن نمی ا ه. طمعشون کی تمام میشه خدا داند.

    • فردین ارسالی در

      شما چه داخل مجلس چه نماینده یا هر مسئولی که در باره حقوق کارگر حرف مفت میزنه حقوق کارگری بدین اون وقت زبونش .میره توی کونش تمام مملکت رو بیسواد ها گرفتن برای اینکه مملکت روشت نمیکنه

    • محمد ارسالی در

      سلام هر کسی که ناحق حرف میزند در مورد حقوق بازنشسته مفسد فه الارض است باید تنبیه شود

    • کیان ارسالی در

      سواره چه حبر از پیاده دارد تنها راه همسان سازی ۹۰ درصد شاغلین همتراز است تا فقر از ایران ریشه کن شود و لطفا نمایندگان این موضوع همسان سازی ۹۰ درصد شاغلین را دنبال کنند تا جقوق ها هم تراز شود چون با درصد روز به زوز فاصله ها بیشتر می شود فقط همسان ساری

    • ناشناس ارسالی در

      اون نماینده ای که می گوید بیست درصد خوبه اولا نماینده مردم نیست و یک ادم بیسوادیست که بزور دستمال رفته مجلس دوما خود بیسوادش دارد حقوق نجومی میگیرد و هیچ درکی از وضعیت باز نشستگان ندارد واصلا نمید اند که وضعیت مردم بخصوص بازنشستگان در چه وضعی است ولطف کن اظهار نظر نکن بگذار مسئولین مربوطه خودشان تصمیم درست بگیرند

    • محمد ارسالی در

      خاک تو سرتان با مملکت داشتن تان

    • غلام‌حیدر نویدیان ارسالی در

      سلام،مستمری بگیران،ازکارافتاده کلی،با۵۵۰۰هزارتومان،چگونه،زندگی،کنند،لطفا،جواب،دهید،ماگناه کردیم،که،باقضا وقدرروزگار،بابیمه تامین،اجتمایی،ازکارافتاده،کلی،شدیم،جواب؟؟؟؟؟

    • ر ارسالی در

      والا اگه این حرفارو به سنگ میگفتی از خجالت آب میشد.

      • ناشناس ارسالی در

        سنگ بله،سگ نه

    • ص ارسالی در

      اونی که میگه حقوق بازنشستگان کار گری پارسال زیاد هم بوده ببخشید گو میخوره دیوس اون خودش سرش به آخور بنده از گرانی خبر نداره .این بود عدالت حقوق شما عند بی عدالتیست

    • ناشناس ارسالی در

      لطفا بعداز کلمه بازنشستگی بنویسید که کشوری ل‌شکری یا تامین اجتماعی

    • اکرم باغجری ارسالی در

      من یک مستمری بگیرم 65ساله هستم با برجی دو میلیون تومان در تهران چطور زندگی کنم شما بگوید چطور زندگی کنم

    • ناشناس ارسالی در

      بازنشسته حداقل بگیر تامین اجتماعی با چندرغاز حقوق که یه هفته ای تموم میشه ولی هر بیسواد و بی کفایت شده مسئول و وزیر با حقوق نجومی نابود بشید انشالله خاک بر سرتان با این مملکتداری

    • ناشناس ارسالی در

      اون نماینده ای که این حرف زده نمیدونه عروسا را اگه دعوت نکنن قهر میکنن ما همه عروسامون به خاطر دعوتیا که قطع شد دیگه باما رابطه ندارن

    • حمید حاجی آقا ارسالی در

      باید حقوق تمام مسعولین به اندازه یک حقوق کارگران بشه تا حرف مفت نزنن

    • ناشناس ارسالی در

      سال آینده دیگه قدرت عیدی که چندسال از دست دادیم مونده غذا که اینم گوشت وماهیش که نیست فقط مرغش یامواظب باشیم پرواز نکنه

    • بازنشسته ارسالی در

      فقط اجرای قانون یعنی افزایش حقوق باتوجه به تورم ساماندهی شود

    • بی نام ارسالی در

      بدبخت اون شهر ورستایی که نماینده ای دارن که مطمئنا بازنشسته هم داره وبازنشسته هاش ومردمش اومدن این نماینده رو انتخاب کردن تا از خق وحقوق اونا حمایت کنه تا مردمش با آرامش و آسایش بیشتری زندگی کنن بعداون نماینده اومده خودش باحقوق بالا برفاه اجتماعی رسیده وحالا واسه مردمش ودیگر بازنشسته ها یجور دیگه ای تصمیم گیری میکنه،البته اینا اخلاقشونه وقتی میخوان رای بگیرن تا وارد مجلس بشن دست بدامن مردم میشن ولی وقتی میرن تو مجلس انگار از پدر موندشونه..خلاصه داستانین..!!!تمام

    • حسین زهرایی ارسالی در

      درود.برخی بدون ملاحظه ومتعصب سخن به میان... بازنشسته تأمین اجتماعی که حقیر بیش از سی سال..اکنون دریافتی کمتر از شش میلیون...وهرچه گشتم بازنشسته لشکری و کشوری رو مشاهده نکردم که این مبلغ رو دریافت..انصاف همراه قانون خیلی عالیه.بازنشته کشوری و لشکری هم که کمتر از ۱۵ ملیون.. بسیار کم وغیر معقول است..وجدان کاری،رعایت قانون وانصاف ومهمتر تورم موجود در کشور که روزانه افزایش..... لطفاً پی‌گیری کاسه صبر همه لبریز وما چیزی برای ازدست دادن نداریم....

    • ۰۰۰ هامون خدارو خوش نمیاد الهی به زمین گرم بشینه اونی که حق کسی رو پایمال کنه ارسالی در

      خدارو خوش نمیاد الهی به زمین گرم بشینه اونی که حق کسی رو پایمال کنه زندگی کردن تو ایران شده جهنم

    • باز نشسته تامین اجتماعی ارسالی در

      امسال حقوق باز نشسته کشوری و لشکری رو اضافه کردید پس تامین اجتماعی مگه آدم نیستن بخدا ما هم مستاحریم با ماهی ۴میابون اجاره خونه ....و صاحب خونه از خدا بی خبر .....باز نشسته تامین اجتماعی نفس میکشه ....زنده هسش ....عدالت رو رعایت کنبد

    • علیرضا ارسالی در

      واقعا چه توقعی دارید از دولتی که قانون خودش زیر پا می‌گذارد شما مسلمانی به خدا اگر بوی از انسانیت برده باشید

    • محمد محمدی ارسالی در

      تو را به خدا دنبال ۲۵ در صد هم باشید ما انتظار از دولتی که دم از قانون میزد انتظار بیشتری داشتیم

    • ناشناس ارسالی در

      سلام
      بازنشستگان محترم و عزیز تامین اجتماعی برید ‌پیگیری کنید درآمد شرکت شستا که متعلق به سازمان تامین اجتماعی هست که بخش اعظمی از بورس رو داره و هزاران میلیارد در ماه درآمد داره, کجا داره مصرف میشه ؟ و اعضا این هیات مدیره که باید بازنشسته ها باشند چه کسانی هستند

    • ارسالی در

      ممنون از شما

    • ارسالی در

      نایسس

    • جعفر ارسالی در

      انماینده ای که می گوید بیست درصد خوبه اولا نماینده کارگران و بازنشستگان تأمین اجتماعی نیست و از قانون تأمین اجتماعی اصلأ خبر نداردخودش حقوق نجومی میگیرد و هیچ درکی از وضعیت باز نشستگان ندارد واصلا نمید اند که وضعیت مردم بخصوص بازنشستگان در چه وضعی است وبهتر است ایشان اظهار نظر نکندو بگذارد مسئولین مربوطه در شورای عالی حقوق و دستمزد بر اساس نرخ تورم تصمیم درست بگیرند

      • ناشناس ارسالی در

        تف به شرف نداشتتون با ۵تومان جه حوری میشه زندگی کرد

    • ناشناس ارسالی در

      مجلس هیچگونه حقی ندارند که در باره حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی دخالت کنند ما بنا بر قانون کار باید سالانه برابر با تورم حقوقها را اضافه بکنند نماینده مجلس به چه جرأت به خود اجازه داده در مورد حقوق بازنشستگان صحبت بکند شما با رأی ما به مجلس رفتین حالا بر زد ما حرف میزنی

    • اسدالله ارسالی در

      آقای نماینده ای که میگی 20درصد اضافه حقوق برای کارگران و بازنشسته ها لازم نیست نظر بدی خواهشاً ازمجلس بیرون

    • کورش ارسالی در

      سلام بر بازنشستگان تامین اجتماعی ناراحت نباشید غصه نخوردید که حقوق ما کم است خدا بزرگه من که هرچی غصه خوردم وزنم ۳۸کیلو شده وتمام بیماری‌ها سراغم آمده

    • بازنشسته ارسالی در

      دردها وگله های مشترک تقریبا گفته شد .چیزی که مطالبات قانونی رامیسرمیکندپشتکاروحمایت ازنمایندگان واقعی کارگران وکارشناسان محترم دراین حوزه است.تادیرنشد بسم ا....ازمسئولین کارگری ممنونیم

    • ناشناس ارسالی در

      باید قدرت خرید مردم حفظ بشود

    • ناشناس ارسالی در

      افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و دیگران طبق قانون باید بر اساس تورم اعلامی باشد بیش از این دیگر تحمل سختی و بدبختی را نداریم کاری که پارسال انجام شد را دیگر تکرار نکنید ۲۵ درصد باقی مانده متناسب سازی را اجرا کنید که هنوز در این شرایط اقتصادی سخت طلبکاریم سالها برای مملکت و نظام جانفشانی شبانه روزی کرده اییم

    • ناشناس ارسالی در

      مگه تهران یا شهرستان داریم گرونی همه جای ایران هست نع تنها در تهران حقوق تنها کرایه خونه چند قلم وسایل بخور نمیرمیشع

    • بهمن ارسالی در

      سلاام ، اگه کسی مشکل یا سوالی در خصوص تامین اجتماعی داشته باشه و یا حقی ازش ضایع شده باشه کجا میتونه مراجعه کنه , حق بنده با ۱۹ سال پرداخت بیمه ضایع شده از کار افتاده هم هستم لطفا منو راهنمایی کنید ، ممنون و متشکرم

    • ناشناس ارسالی در

      من مستمری بگیرم زیر ۶میلیون حقوق میگیرم به سختی زندگی میکنم آقای مسعول خودتو جای ما بزار بعد تصمیم به افزایش حقوق بگیر مردم ناراضی هستن گرونی مردمو بیچاره کرده هرجا میری میبینی مردم دارن نفرین میکنن دیگه بسه بفکر مردم باشید

    • ناشناس ارسالی در

      من مستمری بگیرم زیر ۶میلیون حقوق میگیرم به سختی زندگی میکنم آقای مسعول خودتو جای ما بزار بعد تصمیم به افزایش حقوق بگیر مردم ناراضی هستن گرونی مردمو بیچاره کرده هرجا میری میبینی مردم دارن نفرین میکنن دیگه بسه بفکر مردم باشید

    • ناشناس ارسالی در

      منم یه مستمربگیرم بادوتابچه .که یکی دانشجوهست. ودیگری بچه مدرسه ای.مسولین محترم ببیندکه باشش تومن که سه تومنش به وام وقسط میره .باسه تومن چطوری توسی روززندگی میکنن به ماهم یادبدن.گله ای نکنیم.

    • ناشناس ارسالی در

      من یک بازنشسته هستم با حقوق 5500چطور با عروس ودختر دم بخت میتونم زندگی کنم بخدا هزار درد دارم ونمیتونم دکتر برم آخه انصاف بخرج بدین ی حساب وکتاب کنید ببینید خودتون میتونید یک هفته با این مبلغ زندگی کنید بخدا ی فکری بحال ما باز نشسته های تامین اجتماعی کنید تا کمتر جلو بچه هامون خجالت بکشیم

    • بازنشسته ارسالی در

      هرچه بگویم عین خیالشان نیست اینها انسان نیستند یک مشت مفت خور ۴۳ سال کذشت دوران قاجار بهترازحالا بود خودمان کردیم بایدجزایش را ببینیم خدا زودتر مارا ازشراین بی سوادها ومزدورها نجات بدهد ایران داره ویران میشه چه اول انقلاب حرفهای الکی میزدنند ازما پیران گذشت وا به جوانها که باعث بانی اش ما هستیم که ازنسل خودم و۰۰۰۰ تا حالا سوختیم رحمی نیست خدا بدادمان برسد

    • احمد ارسالی در

      نمایندگانی که برضد کارگر و بازنشستگان چیزی بگوید باید گردنش زده شود.تا درس عبرتی باشه برای بقیه...ما بازنشستگان باید حقوقمون ماهی ۵۰ میلیون باشد..بگو نماینده مگه تاکی نماینده هستی بدبخت..فکر آخرتت باش که اون دنیا کارت تمومه..فقط تهران شما می‌بینید الآن با ۷ تومن هم در دهات هم نمیشه زندگی کرد این نمایندگان فاقد درک و فهم هستند

    • ناشناس ارسالی در

      با این حقوق چه کنیم اجاره بدیم لا اقل خانه بما بدهید هم باید اجاره بدیم چی بخوریم شما که آن بالا نشسته اید شما حقوقتان را بدهید به ما ما هم حرفی نمی‌زنیم چی بخوریم جواب بچه‌ها را چی بدیم .

    • الف ارسالی در

      زیاد فکر نکنید سختیش همین صد سال اول بعد درست میشه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه