ارسال به دیگران پرینت

سفارت آذربایجان | حمله مسلحانه به سفارت آذربایجان | حمله مسلحانه به سفارت آذربایجان در تهران

حمله مسلحانه به سفارت آذربایجان در تهران |سفیر ایران در باکو احضار شد | رئیس سرویس امنیتی سفارت جمهوری باکو کشته شد | دلیل تیراندازی چه بود؟ +ویدئو اعتراف ضارب

طبق گفته‌های سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت امروز صبح، فردی مسلح با سلاح گرم که قصد حمله مسلحانه به سفارت آذربایجان در تهران را داشت دستگیر شد.برای اطلاع از ادامه خبر باما همراه باشید.

حمله مسلحانه به سفارت آذربایجان در تهران |سفیر ایران در باکو احضار شد
| رئیس سرویس امنیتی سفارت جمهوری باکو کشته شد | دلیل تیراندازی چه بود؟ +ویدئو اعتراف ضارب

حمله مسلحانه به سفارت آذربایجان در تهران

طبق گفته‌های سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت امروز صبح، فردی مسلح با سلاح گرم که قصد حمله مسلحانه به سفارت آذربایجان در تهران را داشت دستگیر شد.برای اطلاع از ادامه خبر باما همراه باشید.

سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی درمورد حمله مسلحانه به سفارت آذربایجان در تهران خبر داد و  با اعلام خبر دستگیری فرد مهاجم، گفت: این فرد صبح امروز با ورود به سفارت آذربایجان با سلاح گرم اقدام به تیراندازی کرده که در این حادثه یک نفر کشته و دو نفر مجروح شدند.

حمله مسلحانه به ساختمان نیروهای امنیتی | تعداد جانباختگان اعلام شد

رئیس پلیس پایتخت افزود: با سرعت عمل پلیس، فرد مهاجم بلافاصله دستگیر و تحقیقات از وی ادامه دارد.

 رحیمی با اشاره به اینکه این فرد به همراه دو فرزند خردسال خود وارد سفارت شده است، تصریح کرد: در تحقیقات اولیه، فرد مهاجم انگیزه خود را مشکلات شخصی و خانوادگی اعلام کرده است

فیلمی از لحظه ورود مهاجم با پراید به سفارت جمهوری آذربایجان

 رئیس سرویس امنیتی سفارت جمهوری باکو کشته شد

اورخان عسگروف، رئیس سرویس امنیتی سفارت جمهوری باکو در ایران در جریان این حمله کشته شد.

IMG_20230127_110759_012

سفیر ایران در باکو احضار شد

رسانه‌های جمهوری آذربایجان به نقل از وزارت خارجه این کشور از احضار «سید عباس موسوی»، سفیر ایران در باکو در واکنش و اعتراض به حمله به سفارت آذربایجان در تهران خبر دادند.

توضیحات یکی از نیروهای حفاظت سفارت در حضور فرمانده انتظامی

وی با اقدام به موقع مانع کشته شدن افراد بیشتر شد.

موضوع تیراندازی در سفارت شخصی و ناموسی بوده است

  
برابر اخبار تکمیلی صبح امروز جمعه ۷ بهمن ماه برابر خبر دریافتی از مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ در خصوص ورود یک نفر به سفارت آذربایجان، واقع در خیابان شریعتی  شروع به تیراندازی با اسلحه کلاشینکف نموده است که بلافاصله فرمانده انتظامی تهران بزرگ به همراه عوامل در موقعیت سفارت حاضر شدند که پس از بررسی مشخص گردید:  فردی حدودا ۵۰ ساله با یکدستگاه خودرو پراید به همراه دو سرنشین دختر۱۴ ساله و پسر ۷ ساله به مقابل سفارت  به سمت درب سفارت حرکت و  با تهدید سرباز نگهبان که بدون اسلحه بوده وارد سفارت شده و شروع به  تیراندازی به سمت درب ورودی سفارت نموده که در این خصوص یک نفر کارمند مرد۴۳ ساله سفارت فوت و ۲ نفر کارمند دیگر۳۰ الی ۳۵ ساله که یک نفر از ناحیه دست و  پا مورد اصابت گلوله و نفر دیگر مورد ضرب و جرح قرار گرفته که با حضور سریع و به موقع عوامل انتظامی و اطلاعاتی و امدادی سریعا نفرات مصدوم با آمبولانس به بیمارستان منتقل شدند‌.شایان ذکر است با حضور شخص فرمانده انتظامی تهران بزرگ در داخل سفارت، موضوع و علت انگیزه در حال بررسی می باشد، اما به گفته برخی منابع علت موضوع شخصی و ناموسی بوده است و ضارب نیز بلافاصله توسط نیروی انتظامی دستگیر شده است.

اعتراف اولیه ضارب 

فرد مهاجم به سفارت آذربایجان: فروردین امسال همسرم به سفارت آمده و دیگر برنگشته است

در تحقیقات اولیه متهم مدعی شده: فروردین امسال همسرم به سفارت آذربایجان به تهران مراجعه کرده و دیگر به منزل مراجعه نکرده است. در مراجعات مکرر به سفارت هیچ پاسخی از آنها دریافت نمی‌کردم و تصور می‌کردم همسرم در سفارت جمهوری آذربایجان در تهران حاضر است و حاضر به دیدار با من نیست.امروز صبح تصمیم گرفتم با اسلحه کلاشینکفی که از قبل تهیه کرده بودم به سفارت بروم.

همسر ضارب سفارت جمهوری آذربایجان هم‌اکنون در کشور جمهوری آذربایجان حضور دارد!


مهاجم سفارت به دلیل اینکه نتوانسته بود همسر آذربایجانی اش (گلنار علیووا) را به ایران بازگرداند دست به حمله به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران زد.

اولین واکنش رسمی آذربایجان 

وزارت امور خارجه آذربایجان:

ساعت ۸:۳۰ به وقت باکو حمله مسلحانه‌ای به سفارت ما در تهران صورت گرفته است.

ضارب با اسلحه خودکار به اتاقک نگهبانی امنیتی مقابل سفارت حمله کرده و رئیس نیروهای محافظ سفارت را کشته است. دو نفر از نگهبانان نیز حین تلاش برای جلوگیری از این حمله مجروح شده‌اند اما وضعیت آنها بحرانی نیست.

منبع : تنسیم
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      خودی ونفوذی بوده برا ترسوندن و الا هیچ فرد عادی نمبتونه وارد سفارت بشه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه