ارسال به دیگران پرینت

ساری

چگونه به ساری برویم؟

چگونه به ساری برویم؟

چگونه به ساری برویم؟

چگونه به ساری برویم؟

ساری شهر زیبا و سبز شمالی کشورمان، از شهرهای جذاب و محبوب برای سفرهای داخلی است. شهری که به دلیل قرار گرفتن بین جنگل و دریا، مناظر فوق‌العاده‌ای دارد و به دلیل سابقه تاریخی 2500 ساله اش پر از جاذبه‌های تاریخی است. سفر به ساری نیازی به توجیه و دلیل ندارد. زیبایی‌ها و آب و هوای دلچسب این شهر به تنهایی برای انتخاب آن به عنوان مقصد سفرهای تفریحی کافی است. چیزی که سبب شده گردشگران همه روزه به خصوص در بهار از همه شهرهای ایران به این شهر سرسبز سفر کنند. مشهدی ‌ها با خرید بلیط مشهد ساری، تهرانی‌ ها با قطار تهران ساری، از هر شهری با هر وسیله‌ای به شکل زمینی، ریلی یا هوایی می‌توان سفر خاطره‌انگیزی به ساری داشت. در ادامه شما را بیشتر با راه های سفر به ساری آشنا می‌کنیم.

 

معرفی بهترین جاذبه های ساری

قبل از اینکه از راه‌ های رسیدن به ساری بگوییم، بد نیست کمی از دیدنی‌های این شهر بگوییم و با ساری بیشتر آشنا شویم. پیش از اینکه از طبیعت ساری بگوییم (که بر کسی پوشیده نیست)، می‌خواهیم به ارزش تاریخی این شهر اشاره کنیم. شهر ساری در دوره‌های ساسانیان، صفویان و قاجاریه پایتخت بوده و حتی گفته می‌شود جایی است که آقا محمدخان قاجار تاجگذاری کرد. این شهر وقایع تاریخی  زیادی را پشت سر گذاشته و طی سالها مورد حمله روس‌ها و مغول‌ها قرار گرفته و بارها بازسازی شده، اما هنوز استوار و زیباست.

جاذبه های تاریخی ساری

  • قلعه رسکت: این قلعه آجری در روستای رسکت ساری در محل سقوط شهاب سنگ ساخته شده است. قدمت این قلعه به قرن پنجم هجری برمی‌گردد و خطاطی‌هایی از دوران قدیمی در آن قابل رویت است.
  • عمارت فاضلی: یک خانه قدیمی که تاریخش به دوران قاجار و پهلوی برمی‌گردد و از جاذبه‌های دیدنی ساری است.
  • خانه و موزه کلبادی: این خانه به دوران قاجاریه تعلق دارد که در آن اشیایی چون فلز، سنگ، شیشه با قدمت 7000 ساله نگهداری می‌شود که هم اشیای نگهداری شده در آن تماشایی و هم معماری خاص خانه است.
  • مسجد جامع ساری: این مسجد نیز بسیار قدیمی است، بر روی آتشکده ساخته شده و قدمتش به سده اول بعد از اسلام برمی‌گردد.

جاذبه های طبیعی ساری

ساری به دلیل موقعیت جغرافیایی خود و قرار گرفتن آن در کوهپایه‌های البرز و نزدیکی به دریای خزر، همیشه سبز و خوش آب و هواست. حتی نام این شهر از طبیعت آن گرفته شده، کلمه سارو به معنای زرد و به دلیل درختان لیمو و نارنج در ساری این اسم انتخاب شده است.

ddddddd

 

  • دریاچه الندان: به ساری که سفر کردید، در جاده کیاسر و بخش چهار دانگه حتما از دریاچه الندان دیدن کنید، دریاچه‌ای که پیرامونش را درختان بلوط و کارپینوس پوشانده‌اند و در بهار منظره فوق‌العاده زیبایی دارد.
  • سد شهید رجایی: برای گردش در طبیعت ساری و تجربه ماهیگیری، قایقرانی و اسکی، این سد جای بسیار مناسبی است. سد شهید رجایی یا سلیمان تنگه در 45 کیلومتری جنوب غربی ساری قرار گرفته و فضای خوبی برای یک پیک نیک عالی دارد.
  • پارک جنگلی شهید زارع: این پارک با درختان انجیر و بلوط و امکاناتی مانند آلاچیق، نمازخانه، سرویس بهداشتی و ... فضای خوبی برای پیک نیک در کنار خانواده فراهم کرده است.
  • میانکاله: یکی از جاذبه‌های شهر ساری که بسیاری را به سمت خود می‌کشاند، پناهگاه حیات وحش میانکاله است که پوشش گیاهی و جانوری متنوعی دارد. حیواناتی که شاید هیچ جای دیگری نبینید، در این مکان حضور دارند.
  • چشمه ‌های باداب سورت: چشمه ‌های پلکانی و حوضچه های زیبایی که از دامنه کوه پایین می‌آیند، دومین چشمه آب شور دنیا را تشکیل داده‌اند. نه تنها این چشمه، بلکه درختان سوزنی و بوته‌های تمشک وحشی اطراف آن، زیبایی منطقه را دو چندان کرده‌اند و رنگ‌های متنوعی به فضا بخشیده‌اند.

روش های سفر به ساری

همانطور که پیش‌تر گفتیم، برای سفر به ساری همه راه‌ها باز است، چه اهل سفرهای جاده‌ای باشید، چه به سفر با قطار علاقه داشته باشید و چه سفر هوایی را ترجیح دهید، به همه روش‌ها می‌توانید به ساری زیبا سفر کنید. روزی دو بار قطار از تهران گردشگران را به ساری می‌برد. در این مسیر از قائم شهر، فیروزکوه، گرمسار و پیشوا می‌گذرد و می‌توانید از طبیعت زیبای مسیر لذت ببرید.

برای سفر زمینی به ساری در صورتی که دوست داشته باشید با اتومبیل شخصی سفر کنید یا با اتوبوس، از تهران دو مسیر پیش رو دارید، یکی از جاده فیروزکوه و یکی دیگر از جاده هراز. روش سوم، سفر هوایی است. خوشبختانه از شهرهای مختلف چون تبریز، بندرعباس، مشهد، شیراز، کیش، اهواز و تهران پرواز به مقصد ساری وجود دارد. به همین خاطر سفر از شمال، جنوب، شرق و غرب کشور به ساری به سادگی خرید بلیط هواپیما است. برای مثال، کسانی که از مشهد سفر می‌کنند، با خرید بلیط مشهد ساری با ایرلاین ‌هایی چون آتا، ماهان، تابان، وارش، ایران ایر هر روز هفته، یک ساعت و ربع خود را به ساری می‌رسانند.

DTTEEFERER

 

با فلای تودی ارزان سفر کنید

سفر به ساری با هواپیما سفر گرانی نخواهد بود، به خصوص اگر بلیط هواپیما را از فلای تودی خریداری کنید. فلای تودی به عنوان ارزانترین مرجع فروش بلیط هواپیما، شما را کمک می‌کند تا با چند کلیک ساده ارزانترین بلیط را به مقصد ساری پیدا کرده و خریداری کنید.

روش خرید بلیط هواپیما در فلای تودی به دلیل کاربری ساده این سایت بسیار آسان است. فقط باید در قسمت بلیط‌ های داخلی، مبدا و مقصد همچنین تاریخ رفت و برگشت خود را انتخاب کنید تا بلیط ‌ها به ترتیب از ارزانترین به شما نمایش داده شود. با بررسی اطلاعات بلیط همچون ایرلاین، ساعت، فرودگاه، کلاس پروازی و ... و انتخاب هر یک از این موارد در قسمت فیلترهای جستجو، می‌توانید بلیط موردنظر خود را پیدا کنید.

مراحل خرید بلیط کاملا اینترنتی انجام می‌شود و با استفاده از کارت عضو شتاب می‌توانید پرداخت مبلغ را انجام داده و بلیط را به صورت ایمیل دریافت کنید. امتیاز دیگر فلای تودی، برخورداری از ابزارهایی است که شما را در پیدا کردن بلیط ارزان کمک می‌کنند. از جمله تقویم قیمتی که قیمت بلیط‌ ها در حوالی تاریخ انتخابی شما را نشان می‌دهند یا ابزار اطلاع از آخرین قیمت‌ها که جدیدترین قیمت بلیط ساری را به وسیله ایمیل به اطلاع شما می‌رساند.

همه این موارد در کنار پشتیبانی 24 ساعته فلای تودی این پلتفرم را به بهترین مرجع برای خرید بلیط ساری تبدیل کرده است. پس خود را برای سفری راحت و کم هزینه به ساری آماده کنید.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه