ارسال به دیگران پرینت

پست بک کانادا

پست بک کانادا چیست | فرصتی استثنایی برای مهاجرت به کانادا

آیا تا به حال چیزی درباره تحصیل در دوره پست بک کانادا شنیده‌اید؟

پست بک کانادا چیست | فرصتی استثنایی برای مهاجرت به کانادا

آیا تا به حال چیزی درباره تحصیل در دوره پست بک کانادا شنیده‌اید؟ بین مهاجرت کاری به کانادا و مهاجرت تحصیلی کدامیک را ترجیح می‌دهید؟ کانادا کشوری است که از لحاظ سطح آموزشی با کشورهایی مثل انگلیس، آمریکا و آلمان رقابت کرده و به عنوان یکی از قطب‌های برتر تحصیلی در جهان شناخته می‌شود. در این مقاله می‌خواهیم مهاجرت تحصیلی به کشور کانادا را از زوایای مختلف بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

دوره پست بک کانادا

دوره پست بک کانادا

مهاجرت کاری یا تحصیلی؟

متاسفانه در سال‌های گذشته، قیمت‌های مربوط به ویزای کاری کانادا افزایش چشمگیری داشته و از سوی دیگر به دلیل کلاه‌برداری‌هایی که در این حوزه صورت گرفته، اعتماد مردم نسبت به موسسات مهاجرتی که در زمینه جاب آفر فعالیت می‌کنند، بسیار کاهش پیدا کرده است. با توجه به موارد فوق و همچنین بالا رفتن امتیازهای مربوط به برنامه‌های مهاجرتی کانادا مثل اکسپرس انتی، می‌توان گفت مهاجرت تحصیلی راحت‌ترین راه برای مهاجرت به کشور کانادا است.

دوره پست بک؛ پلی به سوی اهداف

مهاجرت تحصیلی به کانادا روشی قابل اطمینان، سریع، راحت و به‌صرفه است؛ اما باز هم ممکن است چالش‌هایی برای برخی از افراد داشته باشد. خیلی از افرادی که قصد مهاجرت به کانادا دارند و می‌خواهند سریع‌تر اقامت دائم بگیرند، شاید دیگر حوصله و زمان کافی برای گذراندن دوره‌های تحصیلی سخت و پیچیده را نداشته باشند. کلید حل مشکل شما در دست ما است! دوره آموزشی پست بک همان چیزی است که شما را در کمترین زمان ممکن به اقامت دائم در کانادا می‌رساند.

دوره پست بک که تحت عنوان لیسانس عالی یا دوره پسا لیسانس شناخته می‌شود، یکی از دوره‌هایی است که افراد آشنایی کمتری با آن دارند. این دوره‌ها در اکثر کشورهای انگلیسی زبان از جمله کانادا وجود داشته و در بهترین دانشگاه‌های دولتی ارائه می‌شود.

طول دوره پست بک در کانادا دو سال تحصیلی است، که هر سال تحصیلی تقریبا ۸ ماه است. دانشجویان در سال اول در محیط آکادمیک مفاهیم تئوری را می‌آموزند و در سال دوم به صورت عملی در مراکز کار معتبر برای ورود به بازار کار آموزش می‌بینند. دانشجویان در صورتیکه دوره عملی را با موفقیت تمام کنند، پس از اتمام پست بک می‌توانند در مراکز معتبر دوره کارورزی خود استخدام شوند.

اگر هنوز به صورت کامل از روش مهاجرتی با دوره پست بک سردرنیاورده‌اید، خواندن ادامه این مطلب را از دست ندهید.

پست بک چیست؟

قبل از هر چیزی خوب است که با مفهوم دوره پست بک آشنا شویم. دوره Post-Baccalaureate که به اختصار به آن Post-Bacc  می‌گویند، دوره‌ای کاربردی بین لیسانس و فوق لیسانس است. شرکت در دوره پست بک این شرایط را برای دانشجویان فراهم می‌ کند که بتوانند با شرکت در دوره‌هایی کم‌هزینه‌تر از دوره فوق لیسانس، سطح مهارت علمی و عملی خود را ارتقا بدهند و برای ورود به بازار کار آماده باشند. از پرطرفدارترین رشته‌ها در دوره پست بک کانادا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دوره BA
  • مارکتینگ
  • حسابداری
  • مدیریت بازرگانی
  • کارآفرینی
  • مدیریت منابع انسانی
  • تجارت بین‌الملل
  • ریاضیات و اقتصاد
  • مدیریت زنجیره تامین

جالب است بدانید که برخی از این رشته‌ها مثل حسابداری یا مارکتینگ به سابقه کاری مرتبط یا لیسانس مرتبط نیاز دارند؛ اما رشته‌های عمومی‌تر مثل BA حتی نیازی به لیسانس یا سابقه کاری مرتبط ندارند و افراد با رشته‌های دیگر حتی رشته‌هایی مثل مهندسی می‌توانند در این دوره پذیرش بگیرند و مشغول به تحصیل شوند.

دوره پست بک کانادا

چرا پست بک؟

آیا دانشی که در مقطع لیسانس به دست آورده‌اید، برای ورود به بازار کار مرتبط با رشته‌تان کافی است؟ اگر پاسخ شما به این سوال منفی است، تردید برای شرکت در دوره پست بک را کنار بگذارید. درست است که شرکت در دوره پست بک، پلی برای مهاجرت به کانادا خواهد بود؛ اما باز هم نمی‌توان مزایای دیگر آن را نادیده گرفت. شما با شرکت در این دوره درواقع با یک تیر دو نشان زده‌اید؛ هم راه مهاجرت به کانادا را برای خود هموار کرده‌اید و هم در مسیر ارتقای سطح علمی و حرفه‌ای حرکت خواهید کرد.

مقاطع تحصیلی فوق لیسانس و دکترا، شما را به صورت مستقیم وارد دنیای تحقیق و پژوهش آکادمیک کرده و فرصت آزمون و خطا و کسب تجربه را از شما می‌گیرند. ازاین‌رو به دانشجویان توصیه می‌شود که حتی اگر تصمیم دارند در مقطع فوق لیسانس شرکت کنند، حتما قبل از آن دوره پست بک را بگذرانند. این دوره فرصت بسیار خوبی برای ارتقای سطح آکادمیک و حرفه‌ای دانشجویان بوده و شانس شما برای ورود مستقیم به بازار کار کانادا را بالا می‌برد.

مزایای دوره پست بک کانادا

  • شهریه‌های این دوره نسبت به دوره‌های مشابه در مقطع فوق لیسانس بسیار کمتر است.
  • شما با شرکت در دوره‌های پست بک، ضمن آموزش‌های تئوری می‌توانید از آموزش‌های عملی و دوره‌های کارآموزی بهره‌مند شوید. در دوره کارورزی، افراد به صورت تمام وقت مشغول به کار می‌شوند و حقوق دریافت می‌کنند.
  • دانشجویان دوره پست بک می‌توانند در همان شرکتی که دوره کارآموزی را می‌گذارنند، به راحتی استخدام شوند.
  • رشته‌های دوره پست بک اکثرا از رشته‌های کاربردی و عملیاتی بوده و حتی افراد با لیسانس‌های غیر مرتبط نیز می‌توانند در این دوره‌ها شرکت کنند.
  • در دوره پست بک خبری از سخت‌گیری‌هایی که از لحاظ زبان و آموزشی در دوره‌های مستر وجود دارد، نیست. از‌این‌رو افرادی که چند سال بین سال‌های تحصیل آن‌ها فاصله افتاده و با دور شدن از فضای آکادمیک، دیگر نمی‌توانند بحث تحصیل را به صورت جدی و سخت‌گیرانه ادامه دهند؛ گذراندن دوره پست بک راحت‌تر خواهد بود.
  • در دوره پست بک محدودیت‌هایی از قبیل ساعت کاری وجود ندارد. شما می توانید در این دوره در تابستان‌ها به صورت فول تایم کار کنید. در نتیجه می‌توانند بیشتر کار کرده و درآمد بهتری داشته باشند. این در حالی است که دانشجویان دوره‌های مستر، یا اغلب ترم تابستانی دارند یا اینکه در تابستان‌ها بیشتر از هفته‌ای ۲۰ ساعت اجازه کار کردن ندارند.
  • تمامی رشته‌های دوره پست بک در برنامه PGWP و اجازه کار پس از تحصیل در کانادا قرار دارند. دانشجویان پس از اتمام درس، کافی است فقط یک سال را به صورت تمام وقت کار کنند و با این کار کردن یکساله، اقامت دائم کانادا را دریافت می‌کنند.

موسسه مهاجرتی رسا؛ همراه و دوست قابل اطمینان شما

موسسه رسا کار شما برای شرکت در دوره‌های پست بک کانادا را راحت‌تر کرده است. این موسسه نمایندگی چندتا از دانشگاه‌های دولتی کانادا که دوره پست بک ارائه می‌دهند را در اختیار داشته و صفر تا صد کارهای پذیرش شما را انجام می‌دهد. حتی اگر جزو افرادی هستید که هنوز موفق به دریافت مدرک زبان نشده‌اید؛ باز هم نگران نباشید. در این صورت موسسه امکان دریافت پذیرش غیر مشروط را برای شما فراهم کرده و افراد تا زمان ورود به خاک کانادا، فرصت دارند که برای گرفتن مدرک زبان اقدام کنند.

یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای موسسه رسا، برگزاری دوره‌های رایگان آموزش زبان انگلیسی برای متقاضیان مهاجرت به کانادا است. با شرکت در این دوره ۱۰ جلسه‌ای رایگان می‌توانید تا حد زیادی سطح دانش زبان انگلیسی خود را بالا ببرید و برای مهاجرت به کانادا آماده شوید. رسا در تمام پروسه مهاجرت همراه شما بوده و پیچیدگی‌های این راه را برایتان هموار می‌کند. لازم به ذکر است که اگر به هر دلیلی پذیرش شما تا ۲ بار ریجکت شود، موسسه به صورت رایگان کارهای ری‌اپلای شما را انجام می‌دهد.

نکات ضروری درباره دوره پست بک کانادا

  • برای اغلب دوره‌های پست بک کانادا، مدرک آیلتس ۶٫۵ یا دولینگو ۱۱۰ مورد نیاز است.
  • همانطور که گفتیم وقتی پذیرش غیر مشروط دریافت کنید، تا زمان ورود به خاک کانادا برای آماده کردن مدرک زبان فرصت دارید؛ اما اگر تحت هر شرایطی موفق به اخذ آیلتس نشدید، باز هم می‌توانید به کانادا مهاجرت کنید. دانشگاه‌های کانادا برای این افراد، کورس زبان برگزار کرده و فقط لازم است هزینه بیشتری را برای این خدمات پرداخت کنید.
  • هزینه موسسه رسا بابت پذیرش و خدماتی مثل نوشتن انگیزه‌نامه و همچنین اقدامات مربوط به ویزا، ۳۶۰۰ دلار آمریکا بوده که در دو قسط یکی زمان قرارداد و دیگری بعد از پذیرش دریافت می‌شود.
  • طول دوره پست بک اغلب یکساله یا دوساله بوده و ترم آخر هر کدام از دوره‌های تحصیلی به کارورزی اختصاص دارد.

تحصیل در یکی از بهترین دانشگاه‌های کانادا

یکی از دانشگاه‌هایی که دوره پست بک را ارائه می‌دهد و موسسه رسا نمایندگی آن را بر عهده دارد، دانشگاه TRU کانادا است. تامسون ریورز جزو دانشگاه‌های خوب دولتی کانادا بوده و رنک بسیار بالایی در کانادا و همچنین قاره آمریکا دارد. طبق آخرین اطلاعات، رنکینگ فعلی دانشگاه Thompson Rivers در بین دانشگاه‌های کانادا ۴۶ و در بین دانشگاه‌های جهان در جایگاه ۱۴۹۳ قرار دارد.

این دانشگاه در استان بریتیش کلمبیا و شهر کملوپس قرار داشته و تنها ۲۰۰ کیلومتر با ونکوور فاصله دارد. برای ایرانی‌ها که خیلی عادت به هوای سرد ندارند، استان بریتیش کلمبیا انتخاب هوشمندانه‌ای است. این استان آب و هوای بسیار مطلوبی داشته و شما را از سرمای استخوان‌سوز کانادا در امان نگه‌می‌دارد. همچنین هزینه‌های زندگی در این شهر هم بسیار پایین بوده و گزینه مناسبی برای زندگی دانشجویی است.

دوره پست بک کانادا

دوره پست بک کانادا

شما می‌ توانید با پر کردن فرمی که در همین صفحه وجود دارد، از مشاوره رایگان موسسه رسا استفاده کرده و با خدمات و جزئیات کامل‌تر مربوط به دوره پست بک کانادا آشنا شوید. پیشنهاد می‌کنیم این فرصت استثنایی برای مهاجرت تحصیلی به کانادا را از دست ندهید.

 

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه