ارسال به دیگران پرینت

گوگل | به زانو در آمدن گوگل

بلایی که کسب کار تبلیغاتی سر گوگل آورد| دادگستری آمریکا خبر داد

منابعی آگاه می‌گویند گوگل تلاش کرده است نگرانی‌های وزارت دادگستری را رفع کند و جلوی ثبت شدن شکایت را بگیرد

بلایی که کسب کار تبلیغاتی سر گوگل آورد| دادگستری آمریکا خبر داد

وزارت دادگستری ایالات متحده آماده است که امروز شکایت جدیدی با محوریت قوانین ضدانحصار (آنتی‌تراست) علیه گوگل ثبت کند. این نهاد دولت آمریکا معتقد است که گوگل «سلطه‌ای غیرمنصفانه» بر بازار تبلیغات دیجیتال دارد.

شکایت احتمالی وزارت دادگستری در حالی از راه می‌رسد که کنگره‌ی آمریکا، اتحاد‌یه‌ی اروپا و بریتانیا به‌شدت در تلاش‌اند قوانین سخت‌گیرانه‌ی بیشتری روی فعالیت شرکت‌های بزرگ صنعت فناوری اعمال کنند.

مجلس سنای ایالات متحده سال گذشته لایحه‌ای تحت عنوان «لایحه‌ی آنلاین انتخاب و نوآوری آمریکایی» معرفی کرد که اثرگذاری آمازون، اپل و گوگل بر صنعت تجارت الکترونیک را کاهش می‌دهد.

کسب‌و‌کار تبلیغاتی گوگل که درآمد هنگفتی عاید این شرکت می‌کند، مدت‌ها است که تحت نظارت نهادهای رگولاتوری آمریکا و اروپا قرار دارد. مطابق گزارش‌ها، گوگل برای پایان‌دادن به مجادله‌های حقوقی و جلوگیری از جریمه‌ی سنگین توسط اروپا، می‌خواهد پلتفرم‌های تبلیغاتی متفرقه را به یوتیوب بیاورد. در آمریکا، شکوائیه‌ای علیه کسب‌و‌کار تبلیغاتی گوگل در ایالت تگزاس ثبت شده است که ادعا می‌کند این شرکت با «اقدامات فریبنده و گمراه‌کننده» در حال ضربه زدن به رقبا است.

اپلیکشن های مخفی اندروید که کمتر کسی از وجودشان اطلاع دارد!

شکایت احتمالی امروز، دومین شکوائیه‌ی رسمی وزارت دادگستری با محوریت گوگل خواهد بود. این وزارت‌خانه در سال ۲۰۲۰ به دلیل سلطه‌ی بیش از حد گوگل بر بازار موتورهای جست‌و‌جو از این شرکت شکایت کرد و گفت گوگل اقداماتی برای خفه‌کردن رقابت انجام می‌دهد. شکایت سال ۲۰۲۰ همچنان در حال گذراندن مراحل قانونی است.

 

منابعی آگاه می‌گویند گوگل تلاش کرده است نگرانی‌های وزارت دادگستری را رفع کند و جلوی ثبت شدن شکایت را بگیرد. ظاهرا گوگل به وزارت دادگستری گفته که حاضر است کسب‌و‌کار تبلیغاتی خود را به شرکتی مستقل تبدیل کند.

چالش جدید برای اپل و گوگل دردسر ساز شد | این دو غول فناوری در دهه جدید از بین می‌روند؟

گوگل و نمایندگان وزارت دادگستری ایالات متحده به درخواست رسانه‌ها برای شفاف‌سازی پاسخ نداده‌اند.

 

 

 

منبع : زومیت
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه