ارسال به دیگران پرینت

مهاجرت کاری به استرالیا

مهاجرت کاری به استرالیا | آشنایی با استرالیا برای اخذ ویزای کاری

مهاجرت کاری به استرالیا برای هرکسی جالب و مهم است.

مهاجرت کاری به استرالیا | آشنایی با استرالیا برای اخذ ویزای کاری

مهاجرت کاری به استرالیا برای هرکسی جالب و مهم است. چرا؟ چون اصولا هر کارمند یا کارگری دو دغدغه مهم و ضروری دارد: اول پیشرفت در موقعیت کار و امنیت شغلی، و دوم تأمین معیشت و آسایش برای خود و خانواده. به همین دلیل هر ساله بخش مهمی از نیروهای کار دست به مهاجرت کاری می‌زنند. یکی از گیج‌کننده‌ترین بخش‌های مهاجرت کاری، انتخاب مقصد مناسب برای مهاجرت است. جدا از امکان اخذ ویزای کاری، مهمترین نکته مهاجرت انتخاب بهینه‌ترین گزینه است. برای اینکه هر فردی در کنار اخذ ویزای کاری، به شرایط مناسب زندگی برای خود و خانواده‌اش می‌اندیشد. مهاجرت کاری به استرالیا یکی از جذاب‌ترین و بهینه‌ترین انتخاب‌های ممکن است. در همین راستا در این مقاله قصد داریم اطلاعات جامعی درباره کشور استرالیا به شما بدهیم. پس اگر قصد مهاجرت کاری به استرالیا را دارید پیش از اقدام برای اخذ ویزای کاری این کشور این مقاله را مطالعه نمایید.

آنچه در این مقاله پیرامون مهاجرت کاری به استرالیا بررسی می‌گردد:

  • استرالیا؛ کشور کانگوروها
  • آب و هوای استرالیا
  • آشنایی با مردم استرالیا قبل از مهاجرت کاری
  • زبان رسمی استرالیا
  • آیا اقتصاد استرالیا برای مهاجرت کاری مناسب است؟
  • هزینه‌های مسکن در استرالیا
  • هزینه قبوض آب و برق و گاز در استرالیا
  • هزینه‌های رفت و آمد در استرالیا
  • سایر هزینه‌های زندگی در استرالیا
  • درآمد سالانه در استرالیا
  • اقامت کاری و اخذ ویزای کاری استرالیا
  • رتبه پاسپورت استرالیا
  • نتیجه‌گیری

استرالیا؛ کشور کانگوروها

استرالیا (به انگلیسی: Australia) با نام رسمی قلمرو همسود استرالیا، یک کشور مستقل است و از سرزمین اصلی قاره استرالیا، جزیره تاسمانی و جزایر کوچکتر متعددی تشکیل شده ‌است. این کشور از نظر مساحت بزرگ‌ترین کشور اقیانوسیه و ششمین کشور بزرگ جهان است. جمعیت استرالیا نزدیک به ۲۶ میلیون نفر و مساحت آن ۷٬۶۱۷٬۹۳۰ کیلومتر مربع است. استرالیا کشوری با نرخ شهرنشینی بسیار بالا است و بیشتر شهرهای این کشور در ساحل شرقی متمرکز هستند.

خیلی از مردم، سیدنی را پایتخت این کشور می‌دانند. اما بر خلاف تصور این دسته از افراد، پایتخت استرالیا نه سیدنی، که «کانبرا» است. در عین حال سیدنی بزرگترین شهر استرالیا قلمداد می‌شود. ملبورن، آدلاید، بریزبن و پرث نیز سایر کلانشهرهای مهم استرالیا هستند. استرالیا بخشی از بهترین محیط از نظر پوشش گیاهی و جانوری است. حیواناتی همچون کوالا و کانگورو و سگ‌های دینگو تنها در این کشور ادامه حیات می‌دهند. به همین دلیل است که استرالیا به «کشور کانگوروها» معروف است. بعد از مهاجرت کاری به استرالیا، قطعا کانگوروهای زیادی خواهید دید!

آشنایی با نقشه و پرچم استرالیا برای اخذ ویزای کاری

نقشه و پرچم استرالیا

 

آب و هوای استرالیا

آب و هوای استرالیا به طور کلی بسیار مطبوع و معتدل است. بیشتر کشور سالانه بیش از سه هزار ساعت آفتاب دارد. با توجه به عرض جغرافیایی استرالیا، بسیاری از مناطق این کشور شرایط مختلف آب و هوایی خاص خود را دارند. همانطور که می‌دانید استرالیا بخشی از نیمکره جنوبی است، بنابراین فصول آن برخلاف آن چیزیست که شما به آن عادت دارید. یعنی وقتی در ایران زمستان است، در نیمکره جنوبی مردم تابستان را تجربه می‌کنند. پس حواستان باشد اگر مثلا در تابستان برای مهاجرت کاری به استرالیا می‌روید، حتما با خودتان لباس گرم ببرید! چون وقتی از هواپیما پیاده می‌شوید، با هوای زمستانی روبرو خواهید شد!

در بیشتر مناطق استرالیا چهار فصل وجود دارد. تابستان این کشور از دسامبر تا مارس با متوسط ​​دما ۲۹ درجه سانتیگراد، پاییز در تمام ماه مارس تا می، زمستان از ژوئن تا آگوست با متوسط دمای ​​۱۳ درجه سانتیگراد و بهار از سپتامبر تا نوامبر ادامه دارد.

زمستان استرالیا نسبتا معتدل است و در مقایسه با قاره‌های شمالی بین دمای تابستان و زمستان کنتراست کمتری دارد. اگرچه انتقال دما در مناطق آلپ استرالیا تفاوت قابل توجهی دارد و به عبارتی بالا و بلندی‌های فصلی هنوز هم در این قسمت‌ها قابل توجه است و دما از بالای ۵۳ درجه سانتیگراد تا منفی ۲۳ درجه سانتیگراد در این مناطق متغیر است. اما به طور کلی می‌توان گفت که آب و هوای این کشور در اغلب اوقات سال، مطبوع و معتدل است و با توجه به شاخص پایین آلودگی محیطی، زندگی، کار و حتی قدم زدن در خیابان‌های استرالیا بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

واحد پول استرالیا

 

آشنایی با مردم استرالیا قبل از مهاجرت کاری

استرالیا با تراکم نسبی ۳/۱۴ نفر در هر کیلومتر مربع، یکی از پایین‌ترین ارقام میزان تراکم در جهان را دارد. کرانه جنوب شرق این کشور، تراکم جمعیتی بیشتری نسبت به سایر نقاط دارد. یک سوم جمعیت کشور در ایالت «نیوساوت ولز» و یک چهارم دیگر در ایالت «ویکتوریا» به سر می‌برند. میانگین نرخ رشد جمعیت در سال ۱/۲۲۱ است و با تخمین خوبی می‌توان گفت تقریباً در هر دو دقیقه یک نوزاد در این کشور متولد می‌شود. پس اگر در آستانه مهاجرت کاری به استرالیا قصد بچه‌دار شدن دارید، پیشنهاد می‌کنیم فرزند خود را در این کشور به دنیا بیاورید تا از امکانات این کشور برای فرزند خود بهره‌مند شوید

پیش از آنکه هلندی ها به این قاره برسند و آن را کشف کنند، بومیان استرالیا، یا همان Aboriginal ها در آن زندگی می‌کردند. بنابر مقتضیات آن روزگاران، نژادپرستی در میان مردم اروپای قدیم رایج بود و شبیه همان تبعیض‌هایی که بعد از کشف قاره آمریکا توسط سفیدپوستان بر علیه بومیان آمریکا وجود داشت، در استرالیا نیز رایج بود. اما رفته رفته فعالان حقوق بشر و فعالان فرهنگی توانستند رویه‌های غلط نژادپرستانه در این قاره را از میان ببرند. به طوری که امروزه در بسیاری از سخنرانی‌ها، استرالیایی‌ها بابت رفتار غلطشان با بومیان این کشور عذرخواهی می‌کنند و آنها توانسته‌اند به شکلی مسالمت‌آمیز و دوستانه در این کشور زندگی کنند.

جمعیت این بومیان امروزه حدود نیم میلیون نفر تخمین زده شده‌ است که دو و نیم درصد جمعیت کل کشور را تشکیل می‌دهند. به همین دلیل است که استرالیا به نوعی بهشت مهاجران به حساب می‌آید و به لحاظ فرهنگی می‌توان این کشور را به عنوان یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای جهان نام نهاد.

 

بومیان استرالیا؛ آشنایی با مردم استرالیا هنگام مهاجرت کاری

بومیان استرالیا- یکی از سرگرمی‌های آنان قصه‌گویی است

 

زبان رسمی استرالیا

استرالیا زبان رسمی ندارد و زبان ملی آن انگلیسی استرالیایی است. می‌توان گفت که اختلافات بسیار نامحسوسی در لهجه مناطق گوناگون این کشور وجود دارد. هرچند با مهاجرت مردمی از کشورهای مختلف، زبان‌های دیگری مانند ایتالیایی و چینی نیز در بین مهاجران بسیار رایج است، اما باید گفت که شما با رسیدن به سطح مورد نیاز در زبان انگلیسی، به راحتی می‌توانید در این کشور زندگی و کار کنید. بنابراین برای مهاجرت کاری به استرالیا تنها و تنها زبان انگلیسی کفایت می‌کند.

 

آیا اقتصاد استرالیا برای مهاجرت کاری مناسب است؟

استرالیا از یک اقتصاد بسیار توسعه‌یافته برخوردار است. از سال ۲۰۲۱، این کشور از نظر تولید ناخالص داخلی رتبه سیزدهم و از لحاظ صادرات کالا رتبه بیست‌ و پنجم را کسب کرده است. این کشور در ماه مارس ۲۰۱۷ رکورد طولانی‌ترین رشد تولید ناخالص داخلی بدون وقفه در کشورهای توسعه‌یافته را زد.

استرالیا یکی از بهترین و قدرتمندترین اقتصادها در جهان را داراست. قدرت اقتصاد در این منطقه سبب شده است که میلیون‌ها نفر در جهان هر ساله به فکر مهاجرت به استرالیا باشند. مهم‌ترین ویژگی اقتصاد استرالیا ضد رکود بودن آن است. این منطقه در سی سال گذشته همواره شاهد رشد اقتصادی بوده است. گفتنی است که رشد اقتصاد در استرالیا حتی در دوران رکود بین‌المللی که در طی سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ رخ داد، متوقف نشد. شاید این ویژگی استرالیا یکی از مهیج‌ترین ویژگی‌های یک کشور برای ما ایرانیان باشد!


آخرین باری که استرالیا دچار رکود اقتصادی شد، اتحاد جماهیر شوروی هنوز وجود داشت و اینترنت هنوز به وجود نیامده بود!

نشریه اکونومیست

باید بدانید که از حیث جایگاه اقتصادی، اقتصاد استرالیا در سه سازمان ویژه رنکینگ جهانی، موفق به کسب رتبه AAA شده است. استرالیا دوازدهمین اقتصاد بزرگ جهان را به خود اختصاص داده است. این کشور به لحاظ داشتن منابع طبیعی، در رده دهم در میان کشور جهان جای دارد. همچنین اقتصاد استرالیا جزو آزادترین اقتصادها در جهان است. استرالیا از نظر آزادی اقتصاد، رتبه سوم را از آن خود کرده است. این کشور دارای نیروهای انسانی بسیار توسعه‌یافته‌ای است و از این لحاظ  در رده‌ی دوم جهان جای دارد. جالب است بدانید که متوسط سرانه درآمد استرالیا از کشورهایی همچون انگلستان و فرانسه و آلمان بیشتر است! پس می‌توان گفت که از لحاظ اقتصادی می‌توان این کشور را یکی از جذاب‌ترین نقاط جهان در نظر گرفت و مهاجرت کاری به استرالیا را در اولویت قرار داد.

 

خانه هایی برای اقامت در استرالیا

تصویری از خانه‌های سیدنی – سطح Middle Class

 

هزینه‌های مسکن در استرالیا

 پیدا می‌کند. باید بدانید که هزینه خرید هر متر آپارتمان در استرالیا در مرکز شهرها نسبت به حومه شهرها گران‌تر است. به طور تقریبی، قیمت هر متر آپارتمان در مرکز شهر حدود ۸۰۰۰ دلار و در حومه شهر کمتر از ۶۰۰۰ دلار است. این یعنی شما خرید یک واحد آپارتمان ۸۰ متری در مرکز شهر باید ۶۴۰ هزار دلار خرج کنید و همان واحد آپارتمانی در حومه شهر برایتان کمتر از ۴۸۰ هزار دلار آب می‌خورد.

اما اگر امکان خرید ملک را ندارید، جدول زیر به شما نشان می‌دهد که هزینه اجاره ماهانه آپارتمان در شهرهای مختلف استرالیا چقدر است:

هزینه ماهانه اجاره آپارتمان در مناطق مختلف استرالیا

هزینه ماهانه اجاره آپارتمان در مناطق مختلف استرالیا

 

هزینه قبوض آب و برق و گاز در استرالیا

در کنار هزینه اجاره مسکن، باید توجه کرد که هزینه‌های آب و برق و گاز را نیز باید در کنار سایر هزینه‌ها محاسبه کرد. در جدول زیر میانگین قبوض سه ماهه آب و برق و گاز در استرالیا قرار گرفته است. لازم به ذکر است که هزینه آب و برق و گاز در قالب قبض‌های سه ماهه به مشترکین ارائه می‌شود. لذا در جدول زیر هم این قبوض سه ماهه درج شده و هم میانگین مصرف ماهانه قرار گرفته است تا تخمین بهتری از مجموع هزینه‌های ماهانه خود داشته باشید:

عنوان قبض میانگین هزینه سه ماهه (دلار) میانگین هزینه ماهانه (دلار)
آب ۲۲۶ ۷۵٫۳۳
برق ۴۱۱٫۸ ۱۳۷٫۳
گاز ۱۹۶ ۵۶٫۳۳
مجموع هزینه هر سه قبض ۸۳۳٫۸ ۲۶۸٫۹۶

میانگین هزینه آب و برق و گاز در استرالیا

 

هزینه‌های رفت و آمد در استرالیا

هزینه‌های رفت و آمد در استرالیا بسته به اینکه شما و اعضای خانواده اتومبیل داشته باشید یا نه، متغیر است. اما برای اینکه بتوانیم به تخمینی تقریبی از هزینه‌های ماهانه رفت و آمد دست پیدا کنیم، در این بخش قیمت هر لیتر بنزین و همینطور قیمت بلیطهای اتوبوس و قطار و… را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

قیمت هر لیتر بنزین در استرالیا معادل ۱٫۸۰۶دلار استرالیا و ۱٫۳۱۲ دلار آمریکا (کمتر از ۱٫۵ دلار) است. طبق آمار و به طور کلی شهروندان استرالیای غربی با ۱۳۴ دلار در ماه (۱۶۰۹ دلار در سال) میانگین هزینه بنزین بالاتری نسبت به سایر ایالت‌های استرالیا دارند. در مقابل، ایالت ویکتوریا با ۱۱۱ دلار در ماه (تقریباً ۱۳۳۹ دلار در سال) کمترین هزینه بنزین در استرالیا را می‌پردازند.

همچنین متوسط قیمت بلیط اتوبوس و مترو در استرالیا ۴٫۲۰ دلار است و میانگین هزینه یک ساعت در اختیار گرفتنِ تاکسی ۴۹٫۲ دلار. به طور متوسط طی کردنِ یک کیلومتر با تاکسی حدود ۲ دلار هزینه خواهد داشت.

 

سایر هزینه‌های زندگی برای مهاجرت کاری به استرالیا

هزینه‌های زندگی اعم از خورد و خوراک و پوشاک در این استرالیا بسته به سبک زندگی و طبقه اقتصادی شما متفاوت است. اما برای اینکه با توجه به لایف استایل و عادات خانوادگی خود بتوانید به صورت تقریبی هزینه‌های زندگی خود را در این کشور محاسبه کنید، در جدول زیر سعی کرده‌ایم تا قیمت برخی اقلام را به شما درج کنیم:

اقلام قیمت (دلار) اقلام قیمت (دلار)
یک کیلو برنج سفید ۲٫۶۲ یک کیلو موز ۳٫۰۴
۱۲ عدد تخم مرغ ۴٫۳۶ یک کیلو پرتقال ۳٫۵۵
یک کیلو پنیر محلی ۹٫۳ یک کیلو گوجه ۵٫۰۶
یک کیلو سینه مرغ ۱۰٫۱۵ یک کیلو سیب زمینی ۳٫۰۵
یک کیلو گوشت گاو ۱۰٫۱۵ یک کیلو پیاز ۲٫۴۹
۵۰۰ گرم مرغ بدون استخوان ۸ یک کیلو سیب ۴٫۰۹
یک لیتر شیر ۱٫۵ یک وعده فست فود ۱۰
نان مصرفی ۲ نفر ۲ یک وعده شام دو نفره در رستوران ۵۰
نوشابه ۲ لیتری ۳ شهریه ماهانه باشگاه ورزشی ۹۰
یک جفت کفش برند ۴۸ یک دست لباس تابستانه برند ۲۵

قیمت اقلام در استرالیا

 

درآمد سالانه در استرالیا

درآمد سالانه در استرالیا

درآمد و حقوق در استرالیا بنا به شهر و زمینه شغلی شما متفاوت خواهد بود. متوسط درآمد نیروی کار در استرالیا سالانه ۹۰۸۰۰ دلار است، که برخی با توجه به تخصصی که دارند بیشتر از این میزان و برخی کمتر از این میزان حقوق دریافت می‌کنند. لازم به ذکر است که حداقل حقوق در کشور استرالیا ۲۳۰۰۰ دلار در سال و حداکثر حقوق در این کشور۴۵۰۰۰۰ دلار در سال است. حقوق یک کارگر در استرالیا معمولا حداقل حقوق در این کشور است. در جدول زیر میانگین دریافتی سالانه چندین نمونه از مشاغل در استرالیا آورده شده است:

جدول درآمد سالانه مشاغل در استرالیا

جدول درآمد سالانه مشاغل در استرالیا

 

مهاجرت کاری به استرالیا؛ اقامت کاری و اخذ ویزای کاری استرالیا

استرالیا یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای جهان است. موقعیت‌های شغلی مناسب و سطح کیفی دانشگاه‌های این کشور و همچنین شرایط نسبتا مناسب پناهندگی در استرالیا، سالانه افراد زیادی را به این کشور سرازیر می‌کند.

اصولا ویزاهای استرالیا هرکدام با یک ساب‌کلاس (یک عدد سه‌رقمی) مشخص می‌شوند. انواع ویزای استرالیا هم با توجه به همین ساب‌کلاس‌ها و ماهیت و هدف مهاجرت یا سفر دسته‌بندی می‌شوند. مهاجرت به این کشور شامل مهاجرت کاری، مهاجرت تحصیلی، پناهندگی و… است.

اما ویزای کاری استرالیا انواع مختلفی دارد. به طور دقیق‌تر، ۲۴ ویزا در بخش ویزاهای کاری و مهارتی استرالیا وجود دارد که تعدادی از آن‌ها هم مربوط به سرمایه‌گذاری در این کشور هستند. بعضی از این ویزاها موقت و بعضی دائم‌اند. بعضی از آنها نیز نیازمند اسپانسر یا پیشنهاد کاری بوده و با بعضی از آن‌ها می‌توان به ‌صورت مستقل و بدون اسپانسر مهاجرت کرد.

برای اینکه اطلاعات دقیقتری راجع به انواع ویزاهای استرالیا داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله «معرفی انواع ویزای استرالیا» را مطالعه بفرمایید. همچنین یکی از جذاب‌ترین ویزاهای استرالیا، ویزای اسکیل ورکر است که به نیروهای کار دارای مهارت اختصاص داده می‌شود. برای اینکه بیشتر و دقیقتر با این ویزا آشنا شوید کافی است تا مقاله «شرایط دریافت ویزای اسکیل ورکر استرالیا» را دقیق بخوانید.

 

محیط کاری در استرالیا

تصویری از محیط کاری در استرالیا

 

رتبه پاسپورت استرالیا

هر فردی می‌تواند با اخذ ویزای کاری استرالیا، اقامت موقت در این کشور و سپس تبدیل آن به اقامت دائم و پس از گذشت چند سال، برای اخذ شهروندی استرالیا و دریافت پاسپورت این کشور اقدام کند.

پاسپورت استرالیا در حال حاضر بر اساس شاخص رتبه‌بندی پاسپورت راهنما در رتبه هشتم پاسپورت‌های جهان قرار دارد. شما با داشتن پاسپورت استرالیا می‌توانید به ۱۰۵ کشور (از جمله اتحادیه اروپا) بدون ویزا سفر کنید. دارندگان پاسپورت استرالیا برای ورود به کشورهایی مانند ژاپن، انگلستان، امارات متحده عربی، ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا نیازی به دریافت ویزا ندارند. بنابراین فرایند سفر شما به این کشورها آسان‌تر می‌شود. شما با داشتن پاسپورت استرالیا برای ورود به ۶۶ کشور، می‌توانید ویزای بدو ورود یا ویزای الکترونیکی کشورهایی مثل ایران، چین، هند، روسیه و ترکیه را دریافت کنید.

 

نتیجه‌گیری

استرالیا یکی از جذاب‌ترین مقاصد در میان کشورهای جهان، برای مهاجرت کاری و اخذ ویزای کاری است، زیرا وضعیت اقتصادی خوب و با ثبات، سرانه درآمد بسیار خوب و امکانات تحصیلی ایده‌آل برای اعضای خانواده، مهاجرت به استرالیا را بسیار جذاب کرده است.

بنابراین اگر بعد از مطالعه این مقاله شما نیز ترغیب شده‌اید تا به استرالیا مهاجرت کنید، کافیست با مشاوران و کارشناسان مجرب موسسه مهاجرتی رسا تماس بگیرید.

 

شما می‌توانید از خدمات مشاوره رایگان تلفنی یا حضوری موسسه مهاجرتی رسا استفاده کنید، بنابراین در صورتیکه از تصمیم خود برای مهاجرت کاری به استرالیا مطمئن شدید، می‌توانید با عقد قراردادی همه امور مربوط به مهاجرت کاری خود را به همکاران ما در این موسسه بسپارید و بدون دردسر روند اخذ ویزای کاری استرالیا را دنبال کنید.

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه