ارسال به دیگران پرینت

با کامپیوتر های قدیمی خود چه کار کنیم؟

در مرحله‌ای از زندگی، در نهایت یک کامپیوتر قدیمی را با یک کامپیوتر جدید جایگزین خواهید کرد. اما با کامپیوتر های قدیمی خود چه کار کنیم؟ اگر هنوز به خوبی کار می کند، بیرون انداختن آن بهترین حرکت نخواهد بود. برای محیط زیست مضر است و ممکن است حاوی اطلاعات حساسی باشد. با کامپیوتر های قدیمی خود چه کار کنیم؟ در این جا چند تا از بهترین روش ها را برای شما آورده ایم.

با کامپیوتر های قدیمی خود چه کار کنیم؟

در مرحله‌ای از زندگی، در نهایت یک کامپیوتر قدیمی را با یک کامپیوتر جدید جایگزین خواهید کرد. اما با کامپیوتر های قدیمی خود چه کار کنیم؟ اگر هنوز به خوبی کار می کند، بیرون انداختن آن بهترین حرکت نخواهد بود. برای محیط زیست مضر است و ممکن است حاوی اطلاعات حساسی باشد.  با کامپیوتر های قدیمی خود چه کار کنیم؟ در این جا چند تا از بهترین روش ها را برای شما آورده ایم.

 

1-1-1

 

ارتقا سخت افزاری و نرم افزاری کامپیوتر های قدیمی

 

اگر قبلاً NAS ندارید، این یک کاربرد عالی برای رایانه‌های شخصی منسوخ شده است. مطمئناً، می‌توانید برای ذخیره‌سازی ابری خانواده‌تان هزینه کنید، اما NAS به شما کنترل کامل بر امنیت فایل‌هایتان را می‌دهد و به این معنی است که می‌توانید موسیقی، عکس و کتابخانه‌های ویدیویی خود را در یک مکان برای دسترسی همه نگه دارید.

به خاطر داشته باشید که احتمالاً می خواهید سرور خود را بدون هد (بدون مانیتور) و بدون صفحه کلید و ماوس نیز اجرا کنید. در حالی که برای راه اندازی اولیه به نمایشگر و دستگاه های ورودی نیاز دارید، مطمئن شوید که سیستم بدون آنها به درستی کار می کند. 

همچنین، سیستم عامل احتمالاً برای برنامه های ذخیره سازی، به ویژه برای چندین کاربر مناسب نیست. در حالی که ویندوز می تواند به خوبی به عنوان یک مخزن ذخیره سازی برای چند کاربر عمل کند، باید زمانی را برای ایجاد حساب های کاربری برای هر فردی که ممکن است نیاز به دسترسی داشته باشد اختصاص دهید. در برخی موارد، ممکن است بخواهید سهمیه های ذخیره سازی را تعیین کنید. FreeNAS یک نرم افزار منبع باز است که برای تبدیل رایانه شخصی به یک دستگاه ذخیره سازی متصل به شبکه طراحی شده است. این بر اساس FreeBSD، یک نوع یونیکس است. 

 

استفاده دوباره از کامپیوتر های قدیمی با فروش قطعات آن

 

با کامپیوتر های قدیمی خود چه کار کنیم؟ علاوه بر شارژر، کی برد، ماوس و... قطعات دیگری نیز برای فروش وجود دارند! شما می توانید فلزات را از کیس کامپیوتر، درایو دیسک، هارد دیسک، مادربرد، CPU، منبع تغذیه، PCI و RAM خارج کنید. اما ابتدا باید همه آنها را از هم جدا کنید. در زیر دستورالعمل گام به گام آمده است:

سمت قاب کامپیوتر را باز کنید

پیچ‌هایی را که به طور معمول در قسمت پشت کامپیوتر با کامپیوتر بسته می‌شوند پیدا کنید و با پیچ گوشتی یا دریل برقی آن‌ها را باز کنید. پس از آن، باید بتوانید به راحتی یک طرف کیس را باز کنید. به طور معمول، کامپیوترهای مدل جدیدتر راحت تر باز می شوند.

سیم ها را قطع کنید

برای آسان‌تر کردن این کار، سیم‌هایی را که درست بعد از باز کردن کیس پیدا می‌کنید ببرید. برخی از سیم‌ها ممکن است دارای انتهای آبکاری طلا باشند، بنابراین مطمئن شوید که انتهای آبکاری طلا را بریده و نگه دارید.

رم ها و سی پی یو را بیرون بکشید

رم معمولاً با زبانه های پلاستیکی کوچک در انتهای آن محکم می شود. به آرامی وان های پلاستیکی را در هر طرف فشار دهید و به راحتی رم ها را بیرون بکشید.  CPU تقریباً همیشه با یک هیت سینک پوشیده شده است. CPU یک سوئیچ پرتاب کوچک دارد که برای باز کردن آن باید به سمت بالا باشد. همچنین یک بند وجود دارد که CPU را به هیت سینک نگه می دارد.

1-1-2

 

PCI ها را بیرون بکشید

برای جدا کردن PCI ها از مادربرد، به سادگی آن را بکشید و کل دستگاه در یک حرکت باز می شود. اگر کمکی نکرد، یک یا چند پیچ را پیدا کنید که PCI را با مادربرد می‌بندد و آن‌ها را باز کنید. بردهای PCI دارای انگشتان روکش طلا هستند و می‌توانید آنها را جدا کرده و با پول نقد خوب بفروشید.

مادربرد، منبع تغذیه، هارد دیسک و هارد دیسک را بیرون بکشید

اکنون بیرون کشیدن همه این اجزا باید آسان باشد. از یک دریل برقی یا پیچ گوشتی برای باز کردن پیچ های بستن مادربرد با کیس استفاده کنید. تمام پیچ ها را باز کنید تا هارد دیسک و منبع تغذیه نیز خارج شود.

فلزات مختلف را از هر قسمت کامپیوتری شناسایی و جدا کنید

حالا برای هر جزء فلزی شمع های جداگانه بسازید. تکه بزرگ آلومینیوم درست زیر فن خنک کننده است و فن خنک کننده حاوی موتورهای مسی است. شما می توانید موتور یاتاقان مس دیگری را در منبع تغذیه پیدا کنید. درست در زیر محل CPU، می توانید پین های طلاکاری شده را پیدا کنید. هر چیز طلایی که پیدا کردید، به سادگی آنها را ببرید. 

 

اهدای رایانه های قدیمی

 

اگر رایانه شخصی شما خیلی قدیمی نیست، آن را به یک مدرسه، بیمارستان و... اهدا کنید. هیچ مؤسسه خیریه ای که دارای بودجه عمومی است؛ از اینکه شما به آنها رایانه ای ارائه می دهید ناراضی نخواهد بود. حتی اگر نتوانند از آن استفاده کنند، ممکن است بتوانند آن را بفروشند یا برای قطعات استفاده کنند.

 

نصب سیستم عامل لینوکس در کیس های قدیمی

 

برای ساخت یک وب سرور لینوکس که می تواند از خانه اجرا شود، به سخت افزار و یک سیستم عامل نیاز دارید. علاوه بر این، نرم افزار وب سرور باید نصب شود و وسیله ای برای دسترسی به سرور از طریق اینترنت نصب شود.

ما می توانیم آن را به چهار مرحله ساده تقسیم کنیم که می توانید برای ساختن وب سرور لینوکس خود دنبال کنید.

  • یک کامپیوتر قدیمی/ناخواسته پیدا کنید
  • یک سیستم عامل لینوکس نصب کنید
  • راه اندازی نرم افزار وب سرور برنامه (Apache، PHP، MySQL)
  • از اینترنت به سرور برسید

1-1-3

 

کاربرد کامپیوتر های قدیمی در دکور اتاق

 

می توانید اجزای رایانه قدیمی خود را در یک میز سفارشی بسازید. قطعات را در یک محفظه زیر سطح میز قرار می دهید و سپس شیشه یا پلاستیک شفاف را روی آن قرار می دهید. به این ترتیب می توانید اجزای خود را در زیر سطح میز خود مشاهده کنید. کاملاً شگفت انگیز به نظر می رسد، اما هشدار: این یک پروژه آسان نیست!

شما باید میز خود را با یک محفظه به اندازه کافی بزرگ طراحی و بسازید که همه اجزای شما را در خود جای دهد و قبل از شروع، باید بدانید که چیدمان درست و انجام تعمیر و نگهداری روی رایانه رومیزی یک دردسر بزرگ است. اما اگر زمان و حوصله داشته باشید، کامپیوتر رومیزی سفارشی شما یک پروژه باورنکردنی و منحصر به فرد است.

 

اگر هنوز هم نمی‌دانید که با کامپیوتر های قدیمی خود چه کار کنیم؟ روشی دیگر برای حالت دکوری آن وجود دارد. اگر یک لپ تاپ عمدتا کاربردی را با یک صفحه نمایش خوب جایگزین کنید، می توانید آن را به یک قاب عکس دیجیتال تبدیل کنید. اگر وای فای همچنان کار می کند، حتی می توانید آن را کاری کنید که فید توییتر یا عکس های اینستاگرام خود را نمایش دهد.

 

جمع بندی

اگر هنوز هم از خود می‌پرسید که با کیس های فرسوده خود چه کنیم؟ پاسخ واضح است، یکی از دستور العمل های بالا را انجام دهید. به طور مثال، قطعات را بفروشید، مقداری سرمایه به آن اضافه کنید و یک لپ تاپ استوک دل یا برند دیگر تهیه کنید.

اگر دوست ندارید لپ تاپ استوک تهیه کنید، کافی است قیمت انواع لپ تاپ HP یا برند های دیگر را سرچ کنید تا ببینید نیاز به چه مقدار سرمایه دارید.

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه