ارسال به دیگران پرینت

یارانه ۲۰۰ میلیونی | یارانه ۲۰۰ میلیونی خودرو

یارانه 200 میلیونی خودرو | فردا آخرین مهلت ثبت‌نام است

فردا 25 دی ماه آخرین مهلت ثبت نام طرح فروش فوق العاده ایران خودرو است.

یارانه 200 میلیونی خودرو | فردا آخرین مهلت ثبت‌نام است

فردا 25 دی ماه آخرین مهلت ثبت نام طرح فروش فوق العاده ایران خودرو است.

طرح فروش فوق‌ العاده ایران خودرو قرار بود از 18 تا 20 دی ماه باشد که با توجه به اختلال چهار روزه در سایت این خودروساز، مهلت ثبت نام فروش فوق العاده تمدید شد.

اما فردا 25 دی ماه آخرین مهلت ثبت نام در طرح فروش چهار محصول ایران خودرو است. طرحی که در آن چهار خودروی سورن پلاس، پارس ELX، پارس سال سفارشی و رانا پلاس عرضه می‌شود.

از ابتدا قرار بود افراد عادی امکان ثبت نام در فروش فوق العاده ایران خودرو را نداشته باشند اما در این دوره افراد عادی در کنار مادران دارای دو فرزند و بیشتر و دارندگان خودروهای فرسوده می‌توانند ثبت نام کنند.

قیمت خودرو در این طرح نهایی است و مهلت تحویل خودرو سه ماهه است.

قیمت انواع خودرو در طرح ایران خودرو چند؟

ماجرا این است که قیمت بازار و کارخانه 4 محصولی که در طرح فروش فوق‌العاده دی ماه 1401 ایران خودرو عرضه می‌شود حداقل 200 میلیون تومان با آزاد فرق دارد. با توجه به مهلت سه ماهه تحویل این چهار خودرو، می‌توان گفت برندگان این دوره هم مانند دوره‌های گذشته «ماهانه» بین 70 تا 90 میلیون تومان سود می‌کنند.

اما قیمت بازار آزاد و کارخانه هر کدام از این خودروها چقدر است؟ قیمت بازار آزاد سورن پلاس دوگانه‌سوز حدود 491 میلیون تومان است اما قیمت کارخانه این خودرو 281 میلیون تومان است. این همان قیمت نهایی تحویل سه ماهه سورن پلاس است. با این حساب، اختلاف قیمت کارخانه و بازار آزاد سورن پلاس، 210 میلیون تومان است. به عبارتی مادران دارای دو فرزند، مالکان خودروهای فرسوده و افراد عادی می‌توانند در صورت برنده شدن در قرعه کشی ایران خودرو، از یارانه بلاعوض 210 میلیون تومانی استفاده کنند.

قیمت پژو پارس سال هم در طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرو 209 میلیون تومان اعلام شده است. این در حالی است که قیمت کارخانه پژو پارس 480 میلیون است؛ اختلاف بازار آزاد و کارخانه این خودرو هم 271 میلیون تومان است. بیشتر از دو برابر!

قیمت رانا پلاس هم در طرح جدید فروش فوق العاده ایران خودرو در حالی 215 میلیون تومان اعلام شده که قیمت بازار آزاد رانا 435 میلیون تومان است. اختلاف قیمت کارخانه و بازار آزاد این خودرو هم دقیقا دو برابر است و اختلاف 220 میلیونی دارند. بر این اساس افرادی که بتوانند در این طرح، رانا پلاس برنده شوند، میتوانند از سود 220 میلیون تومانی برخوردار شوند چراکه اختلاف قیمت رانا پلاس در بازار آزاد دو برابر قیمت آن در کارخانه است.

متقاضیان شرکت در طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرو می‌توانند تا فردا به سایت ایران خودرو به آدرس ikco.ir مراجعه کنند.

منبع : تجارت نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه