ارسال به دیگران پرینت

محمد قبادلو | دادگاه محمد قبادلو | صحبت‌های محمد قبادلو در دادگاه

صحبت‌های محمد قبادلو در دادگاه | پشیمان نیستم + جزییات

صحبت‌های محمد قبادلو در دادگاه را در ادامه خبر بخوانید

صحبت‌های محمد قبادلو در دادگاه | پشیمان نیستم  + جزییات

صحبت‌های محمد قبادلو در دادگاه را در ادامه خبر بخوانید

دیوان عالی کشور سوم دی‌ ماه اعلام کرد که ضمن رد فرجام‌خواهی به عمل آمده در پرونده «محمد قبادلو»، دادنامه نامبرده را مستنداً به شقّ الف ماده ۴۶۹ قانون آیین دادرسی کیفری "ابرام" کرده است. این عبارت به معنای تأیید حکم دادگاه است که محمد قبادلو را به اعدام محکوم کرد و حالا این محکوم در انتظار اجرای حکم خود است تا عدالت بر اساس آنچه قانون و شرع اعلام کرده اجرا شود.

تکلیف اجرای حکم اعدام محمد قبادلو و محمد بروغنی روشن شد

موضوع از این قرار است که شهید «فرید کرم‌پور» در آشوب‌های خیابانی پرند بر اثر زیر گرفته شدن توسط یک خودروی سواری مجروح و پنجم مهرماه به شهادت رسید. این شهید امنیت به صورت عمدی و توسط محمد قبادلو زیر گرفته شده بود.

قبادلو با برنامه قبلی خودروی خود را با سرعت زیاد به سمت تجمع موتورسیکلت‌های نیروهای امداد پلیس که از مأموریت کنترل آشوب‌ها و اغتشاشات نیمه‌شب پرند به مقر خود بازمی‌گشتند هدایت کرد و ضمن برخورد با این نیروها، ضمن زخمی و مصدوم کردن تعدادی از نیروها، شهید کرم‌پور را به شهادت رساند.

گیر کردن یکی از موتور سیکلت‌ها به چرخ خودرو مانع از ادامه حرکت و فرار قبادلو شد و این مجرم در محل جرم، خود را تسلیم نیروهای پلیس کرد.

حکم اعدام "محمد قبادلو" تایید شد | دیوان عالی کشور: فرجام‌خواهی این شخص پذیرفته نشده

محمد قبادلو پس از دستگیری در محله تحقیقات مقدماتی و بازجویی به بازپرس اعلام می‌کند که با برنامه‌ریزی قبلی این کار را انجام داده و اگر ۱۰ مأمور دیگر هم همین الآن بیایند آنها را زیر خواهد گرفت.

او در زمان بازسازی صحنه هم با اعلام اینکه اصلاً پشیمان نیستم، می‌گوید: "اگر باز هم برگردم این کار را تکرار می‌کنم!"

به هر حال دادگاه در تاریخ ۲۵ آبان محمد قبادلو را به اعدام محکوم کرد و این حکم به تأیید دیوان عالی کشور رسید که طبق قانون باید آرای سالب حیات توسط قضات آن تأیید شود

 

منبع : همشهری
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه