ارسال به دیگران پرینت

مهاجرت | مهاجرت تجار از ایران

هشدار خطر برای تجار ایرانی | مهاجرت های اقتصادی دسته جمعی تجار از ایران !

افزایش روز به روز مهاجرت های اقتصادی تجار ایرانی به ترکیه و خلیج فارس که از آثار نوسان قیمت های دلار و تورم است ؛ به زودی شاهد مشکلات بزرگ در حوزه تجارت و بازرگانی های ایران خواهیم بود.

هشدار خطر برای تجار ایرانی | مهاجرت های اقتصادی دسته جمعی تجار از ایران !

 مهاجرت تجار از ایران

افزایش روز به روز مهاجرت های اقتصادی تجار ایرانی به ترکیه و خلیج فارس که از آثار نوسان قیمت های دلار و تورم است ؛ به زودی شاهد مشکلات بزرگ در  حوزه تجارت و بازرگانی های ایران خواهیم بود.

مهاجرت یکی از آسیب های اجتماعی در هر کشور است که می تواند ضررهای جدی و بلند مدتی را به هر کشوری وارد کند. از سالها پیش مهاجرت نخبگان و نیروهای کار  و متخصصان جوان از ایران مورد بحث و بررسی کارشناسان اجتماعی بود. با ایجاد موانع برون مرزی برای گسترش اقتصاد در ایران و بخشی از مدیریت های غیرمتخصص داخلی در حوزه اقتصاد، کارشناسان حوزه مهاجرت این روزها از موج  کوچ بازرگانان  از ایران خبر می دهند. خبری که به حتم باید مدنظر مدیران استراتژیک کشور قرار گیرد. نکته مهمی که در این بخش باید بیشتر در مرکزیت چاره جوری قرار گیرد، مقصد بازرگانان ایران است. مقصد هایی که دور نیست.

مهاجرت با سرمایه گذاری ممنوع! | خبر بد سال ۲۰۲۳ برای مهاجران کانادا

جهان بخش مهرانفر،  کارشناس مسائل مهاجرت  در گفت و گو با رکنا، تصریح کرد: با یک پدیده ای در کشور روبه رو هستیم که طی آن تجار و بازرگانان ایرانی که هم اکنون دارای واحدهای تولیدی فعال در کشور هستند، تصمیم به مهاجرت برای جلوگیری از ضرر و زیان احتمالی به دلیل نوسانات اقتصادی در کشور گرفته اند و این مساله تبعات جبران ناپذیری برای جامعه و اقتصاد کشور خواهد داشت.

تشکیل اتاق فکر بخش خصوصی برای یافتن مقصد مهاجرت کم خطر!

وی با اشاره به اینکه مساله مهاجرت در حال تبدیل شدن به یک همه گیری در حوزه اقتصادی است، افزود: این بسیار تامل برانگیز و شوکه کننده خواهد بود اگر به یکباره با  خروج سرمایه و توقف تولید  در بخش های مختلف اقتصادی در کشور روبه رو شویم و امیدواریم تدبیری برای این مساله اندیشیده شود.

منبع : اقتصاد 100
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • محسن ارسالی در

      چه کسی می خواد تدبیر کنه؟ رییسی!!!قالیباف؟؟؟ یا شاید محسن خان رضایییییی؟؟!!!خخخخخخ

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه