ارسال به دیگران پرینت

صبحانه | صبحانه سالم | انواع صبحانه سالم

برای خوردن صبحانه بی‌اشتها هستید؟ | معرفی انواع صبحانه سالم و خوشمزه!

معمولا نوجوانان و بزرگسالان به اندازه کافی به داشتن یک صبحانه سالم توجه نمی‌کنند اما یکی از نشانه‌های مهم اهمیت دادن به داشتن سبک زندگی سالم، تهیه صبحانه سالم که دارای مقدار مناسب از چربی‌های مفید، ویتامین، پروتئین، مواد مغذی و... است. در ادامه این مطلب برای آشنایی با انواع صبحانه سالم باما همراه باشید.

برای خوردن صبحانه بی‌اشتها هستید؟ | معرفی انواع صبحانه سالم و خوشمزه!

انواع صبحانه سالم

معمولا نوجوانان و بزرگسالان به اندازه کافی به داشتن یک صبحانه سالم توجه نمی‌کنند اما یکی از نشانه‌های مهم اهمیت دادن به داشتن سبک زندگی سالم، تهیه صبحانه سالم که دارای مقدار مناسب از چربی‌های مفید، ویتامین، پروتئین، مواد مغذی و... است. در ادامه این مطلب برای آشنایی با انواع صبحانه سالم باما همراه باشید.

یکی از نشانه‌های مهم اهمیت دادن به داشتن سبک زندگی سالم، تهیه صبحانه مقوی، سالم و کافی است.

نوجوانان و بزرگسالان معمولا برای خوردن صبحانه بی‌اشتها هستند یا به خوردن صبحانه‌های ناسالم علاقه‌مندند اما برای داشتن بدنی سالم، برای افزایش کارایی مغز و برای دچار نشدن به مشکلاتی نظیر افت قند، لازم است هر صبح، چربی‌های مفید، ویتامین، پروتئین، مواد مغذی را به‌میزان کافی دریافت کنید. در ادامه بهترین غذاها را برای وعده صبحانه را معرفی می‌کنیم.

غذاهای حاوی تخم‌مرغ

تخم‌مرغ سرشار از پروتئین است و تهیه کردن تخم‌مرغ به‌عنوان غذای عالی برای صبحانه هم پروتئین مورد نیاز بدن را تامین می‌کند و هم فرد را برای زمان بیشتری سیر نگه می‌دارد. تخم‌مرغ را می‌توانید با استفاده از روغن ذرت که برای سرخ کردن نیز مناسب است، درست کنید تا طعم و عطر خوشایندی به غذا بدهد. می‌توانید بهترین مارک روغن ذرت ایرانی و خارجی اصیل را با قیمت‌ مناسب از فروشگاه‌ها و مراکز خرید مواد غذایی معتبر تهیه کنید.

خوردن این خوراکی‌ها اول صبح ممنوع! | هرگز برای صبحانه این غذاها را نخور

همچنین کولین موجود در تخم‌مرغ به سلامت مغز و کبد کمک زیادی می‌کند. تخم‌مرغ در گروه غذاهای کم‌کالری قرار می‌گیرد. می‌توانید برای صبحانه، تخم‌مرغ را در کنار مواد غذایی سالم دیگر همانند سبزیجات تازه، نان دارای غلات کامل و غیره میل کنید تا به اثر بخشی آن کمک کنند.

غذاهای حاوی اسفناج

ویتامین A و سایر ترکیبات موجود در اسفناج آن را به یکی از گزینه‌های فوق‌العاده برای وعده غذایی صبحانه تبدیل کرده است. اسفناج کمک می‌کنند تا کلسترول کاهش پیدا کند. همچنین اسفناج به سلامت قلب کمک زیادی می‌کند و از جمله غذاهایی است که می‌تواند در رژیم غذایی افراد مبتلا به دیابت نیز قرار بگیرد.

اسفناج را می‌توانید به‌همراه تخم‌مرغ و انواع غلات همانند نان و برنج میل کنید. برنج ایرانی و برنج هندی از جمله برنج‌های پر مصرف هستند. برای خرید بهترین برنج ایرانی یا برنج خارجی ارزان قیمت ولی باکیفیت خوب آن‌ها را با قیمت امروز تهیه کنید.

سیب‌زمینی شیرین پخته شده   با کره بادام زمینی، سیب یا کشمش خرد شده

بدن افراد به کربوهیدرات سالم احتیاج دارد و سیب‌زمینی شیرین به عنوان یکی از منابع کربوهیدرات سالم شناخته می‌شود. سیب‌زمینی شیرین همچنین حاوی ویتامین A، پتاسیم و فیبر است و ترکیب شدن آن با کره بادام زمینی، سیب و کشمش خرد شده می‌تواند صبحانه بسیار مقوی‌ای باشد. اگر جای خالی پروتئین را در این صبحانه احساس می‌کنید، می‌توانید ماست یونانی را به آن اضافه کنید.

پارفه ماست یونانی

همانطور که ذکر شد مهم است در وعده صبحانه پروتئین کافی دریافت شود و ماست یونانی منبع غنی از پروتئین است. برای تهیه پارفه ماست یونانی، ماست را با میوه‌های دلخواه خود ترکیب کنید و برای دریافت چربی‌های سالم مقداری آجیل نیز به آن اضافه کنید.

جو دوسر به‌همراه دانه چیا و توت

دانه‌های چیا حاوی فیبر، پروتئین و چربی‌های سالم هستند. جو دوسر نیز حاوی مواد معدنی، فیبر، ویتامین است. ترکیب شدن جو دوسر با دانه چیا و توت ارزش غذایی بالایی دارد و کمک می‌کند تا کلسترول خون بدن کاهش پیدا کند و مواد مغذی برای بدن تامین شود.

اسموتی آجیل و میوه

اسموتی‌های سالم از جمله خوراکی‌های پرطرفدار هستند. برای تهیه کردن اسموتی سالم که پروتئین، ویتامین و چربی‌های موردنظر را به بدن برساند از انواع آجیل دلخواه و میوه‌های دلخواه استفاده کنید. اسموتی سالم یکی از راه‌هایی است که ممکن است افراد کم اشتها را به خوردن صبحانه سالم ترغیب کند.

این صبحانه پرطرفدار سرطان زاست! | خطر سرطان با خوردن این ماده غذایی خوشمزه!

تست آووکادو و لوبیا سفید

ترکیب آووکادو و لوبیا سفید سرشار از فیبر است و تهیه کردن آن به‌همراه نان تست هم به آن طعم خوبی می‌دهد و هم برای مدت بیشتری افراد را سیر نگه می‌دارد. می‌توانید این صبحانه سالم و خوشمزه را امتحان کنید.

حلیم

حلیم یکی از صبحانه‌های محبوب و مقوی در میان ایرانیان است. ترکیب گندم با گوشت می‌تواند علاوه بر تامین کردن انرژی بدن، برای مدت بیشتری افراد را سیر نگه دارد. این غذا سرشار از فیبر، آهن و مواد غذایی مفید دیگر است.

عدسی

عدسی نیز از جمله غذاهای بسیار مناسب و سالم برای وعده صبحانه است. عدس سرشار از پتاسیم، پروتئین، انواع ویتامین و آهن است. عدس کمک زیادی می‌کند تا عملکرد دستگاه گوارش بهبود پیدا کند. عدسی را می‌توانید به‌همراه نان میل کنید.

افراد برای داشتن عملکرد بهتر هنگام فعالیت بدنی و فعالیت ذهنی نیاز به ویتامین، مواد مغذی، کربوهیدرات سالم و غیره دارند و یکی از راه‌های اصولی این نیازها خوردن صبحانه سالم و مقوی است. صبحانه سالم در بیشتر فرهنگ‌ها تشویق می‌شود و وعده صبحانه اهمیت زیادی دارد. غذاهای حاوی تخم مرغ، حاوی اسفناج، اسموتی آجیل، سیب‌زمینی شیرین پخته شده با کره بادام زمینی، سیب یا کشمش خرد شده، میوه و غیره از بهترین‌ غذاها برای وعده صبحانه محسوب می‌شوند. درباره انتخاب کردن بهترین وعده غذا برای صبحانه خوب است وضعیت سلامت و ذائقه خود را در نظر بگیرید و به‌اندازه از این مواد غذایی استفاده کنید تا تاثیرات مثبت آن‌ها را تجربه کنید.

منبع : اقتصاد آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه