ارسال به دیگران پرینت

آش | آش بلغور | دستور پخت آش بلغور

طرز تهیه آش بلغور به روش ساده و خوشمزه | آش بلغور را متفاوت درست کنید

برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آش بلغور گندم در ادامه با ما همراه باشید

طرز تهیه آش بلغور به روش ساده و خوشمزه | آش بلغور را متفاوت درست کنید

آش بلغور گندم از غذاهای مقوی ایرانی است که بیشتر در فصل زمستان طبخ می شود. این آش خوشمزه را به سلیقه خود می توانید با گوشت، سیرابی یا بدون گوشت درست کنید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آش بلغور گندم در ادامه با ما  همراه باشید

سال 2023 چگونه سالی خواهد بود ‍؟ | طالع بینی سال خرگوش

 

مواد لازم برای ۴ نفر
بلغور گندم ۲ پیمانه
نخود ½ پیمانه
لوبیا چیتی ½ پیمانه
عدس ½ پیمانه
پیاز ۵ عدد متوسط
سیر ۶ حبه
نعناع خشک ۱ قاشق غذاخوری
سبزی آشی ۲۰۰ گرم
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و روغن مایع به مقدار کافی

طرز تهیه آش بلغور گندم

مرحله اول

برای تهیه  آش بلغور گندم خوشمزه  در ابتدای کار از چند ساعت قبل حبوباب (به جز عدس) را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و به اندازه ای آب اضافه می کنیم که سطح آب یک بند انگشت بالاتر از سطح حبوبات باشد.

مرحله چهارم

در این مرحله یک قابلمه بزرگ روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم. در ادامه پیاز خلالی را اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا سبک شود، سپس مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

پیاز را چند دقیقه دیگر تفت می دهیم، سپس بلغور گندم را می شوییم و به قابلمه می افزاییم. در ادامه ۶ لیوان آب اضافه می کنیم و اجازه می دهیم بلغور ۳۰ دقیقه بپزد، سپس حبوبات پخته شده را به قابلمه اضافه می کنیم.

 
 

مرحله ششم

در این مرحله سیرها را پوست گرفته و به صورت نگینی خرد می کنیم، سپس به همراه کمی روغن در یک تابه کوچک یک دقیقه تفت می دهیم تا طلایی شود. در ادامه سیر را نیز به قابلمه آش اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

حالا سبزی آشی را به صورت متوسط خرد می کنیم و به قابلمه می افزاییم. در ادامه نعناع خشک را با کمی روغن در یک تابه کوچک ۳۰ ثانیه تفت می دهیم و به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به قابلمه اضافه می کنیم.

 

مرحله هشتم

در این مرحله حرارت را کم می کنیم و اجازه می دهیم آش کمی غلیظ شده و جا بیفتد. در نهایت آش بلغور گندم را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و با موادی مثل پیاز داغ، نعناع داغ و یا کشک تزیین می کنیم.

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه