ارسال به دیگران پرینت

حقوق | قطع حقوق | قطع حقوق بازنشستگی

جدیدترین خبر از حقوق بازنشستگان | کدام گروه از بازنشستگان از لیست دریافت حقوق خط خوردند ؟

حقوق این دسته از بازنشستگان واریز نمیشود ؟ در ادامه مطلب بخوانید

جدیدترین خبر از حقوق بازنشستگان |  کدام گروه از بازنشستگان از لیست دریافت حقوق خط خوردند ؟

حقوق این دسته از بازنشستگان واریز نمیشود ؟ در ادامه مطلب بخوانید

 حقوق بازنشستگان مسئله پر چالش همه دولت ها بوده است . مقدار دریافتی حقوق بازنشستگان همیشه موجب نارضایتی قشر عظیمی از بازنشستگان است زیرا بازنشستگان بر این اعتقادند که مبلغ حقو بسیار ناچیز است . تعیین میزان حقوق بازنشستگان در اواخر هر سال با تنش همراه است. طبق نظر کارشناسان حقوق بازنشستگان با فرمول جدید بیشتر می شود. جزئیات جدید از حقوق بازنشستگان را بخوانید

بازنشستگان حساب خود را چک کنند | پرداخت وام ۱۰ میلیونی به بازنشستگان

فعالیت ۳۰ساله نیروی کار و پرداخت بیمه برای او ازسوی کارفرما تنها با هدف بازنشستگی است، اما گاهی با فاصله ای که بین پرداخت های بیمه ایجاد می شود، زمان بازنشستگی فرد عقب و جلو می شود. در این میان برخی از بیمه شدگان به دنبال خرید سابقه بیمه هستند و اطلاعاتی در این زمینه ندارند.

محمد حسن زدا، سرپرست سابق سازمان تامین اجتماعی در این باره می گوید:افرادی که در یک دوره زمانی اشتغال نداشته‌اند و میان سوابق بیمه ای آنها خلأ ایجاد شده است، برای این افراد سابقه محسوب نمی‌شود، فقط برای کسانی که کار کرده باشند و کارفرما حق بیمه پرداخت نکرده باشد، در صورت پرداخت حق بیمه از سوی کارفرما برای ایام مورد نظر سابقه ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد:البته یک استثنا هم وجود دارد و آن هم این است که افرادی که به سن ۶۰سال رسیده باشند و سابقه بیمه قبلی داشته باشند و بخواهند بازنشسته شوند، می‌توانند تا مرز ۱۰سال با پرداخت حق بیمه از سوی بیمه‌شده با ۱۰روز حقوق بازنشسته شوند.

قانون تامین اجتماعی برای مدت زمان پرداخت بیمه یک حداقل و حداکثر مشخص شده است. حداقل زمان پرداخت بیمه ده سال و حداکثر مدت زمان آن ۳۰ سال است. از این رو شخصی که به مدت سی سال ماهیانه مبلغی را به بیمه داده باشد می‌تواند بعد از پایان سی سال هر ماه بازنشستگی خود را دریافت بنماید. از سوی دیگر بر اساس قانون تامین اجتماعی به افرادی که کمتر ۱۰ سال حق بیمه پرداخته‌اند هیچ حقوق بازنشستگی تعلق نمی‌گیرد. یعنی اگر این فرد به سن ۶۰ سال برسد ولی هنوز ده سال حق بیمه پرداخت نکرده باشد نمی‌تواند بازنشسته شود.

به طور مثال آقای ب ۶۰ سال سن دارد ولی فقط ۷ سال حق بیمه پرداخت کرده است در این صورت به دلیل اینکه کمتر از میزان حداقلی حق بیمه داده به او حقوق بازنشستگی تعلق نمی‌گیرد.مگر اینکه مقدار باقی مانده را با پرداخت حق بیمه از سوی بیمه شده خریداری کنند.

این بازنشستگان حقوق ۲۵ میلیون تومانی می‌گیرند | خبر خوش آخر هفته برای بازنشستگان اعلام شد

حالی‌که پیشتر مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به تعبیر خودش حامل یک خبر خوش برای بازنشستگان بود، حالا بازنشستگان منتظر رسیدن خبری درباره مبالغ دریافتی خود در آخر سال هستند.

یکی از سوالات پُرتکرار در فصل زمستان هر سال، سوال درباره زمان و مبلغ عیدی کارمندان، کارگران و بازنشستگان است. در حالی‌که پیشتر مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به تعبیر خودش حامل یک خبر خوش برای بازنشستگان بود، حالا بازنشستگان منتظر رسیدن خبری درباره مبالغ دریافتی خود در آخر سال هستند.

چندی پیش، میرهاشم موسوی- مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در تشریح برنامه‌هایی که این سازمان در حوزه حمایت از بازنشستگان در دستور کار دارد، اعلام کرده بود که این سازمان همچنان به دنبال توسعه خدمات درمانی برای جامعه بازنشستگان است و در ضمن برنامه‌ای برای پوشش بیمه تکمیلی آنها دارد که به‌زودی اعلام خواهد کرد.

وی در ادامه تاکید کرده بود که این موضوع در مرحله بررسی نحوه تامین منابع مالی لازم برای اجرای آن است که طی نشستی که با نمایندگان کانون‌های بازنشستگی به نتیجه خواهد رسید و خبر خوشی برای بازنشستگان خواهد بود.

قانون درباره عیدی حقوق بازنشستگان چه می‌گوید؟

اما، مبلغ عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی در پایان سال جاری چقدر خواهد بود؟ برای امسال، اخیرا بخشنامه بودجه برای تدوین لایحه بودجه سال آینده به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد که در ضوابط مالی آن و در بخش اعتبارات هزینه‌ای، مبلغ پاداش پایان سال مانند سنوات اخیر مشخص نشده بود. اما بند (ج) این ضوابط نشان می‌دهد که «دستگاه‌های اجرایی مبلغ پاداش پایان سال (عیدی) را مطابق ماده (۷۵) قانون مدیریت خدمات کشوری در بودجه خود پیش‌بینی کنند. مبلغ قطعی پاداش پایان سال به تصهمچنین، ماده ۷۵ قانون مدیریت خدمات کشوری امتیاز میزان عیدی پاداش پایان سال کارمندان و بازنشستگان و موظفان را معادل ۵۰۰۰ امتیاز تعیین کرده که با احتساب ضریب ریالی آن مبلغ عیدی به طور علی‌الحساب یک میلیون و ۶۷۵ هزار تومان تعیین شده است.ویب هیأت وزیران خواهد رسید.»

 

منبع : ویکی گردی
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه