ارسال به دیگران پرینت

مربا | مربا لبو | دستور پخت مربا لبو

برای صبحانه مربای لبو درست کن | طعم‌ بی‌نظیری که تا به حال امتحان نکردی+طرز تهیه و نکات

با لبو این بار یک مربا بی نظیر با یک طعم متفاوت درست کنید

برای صبحانه مربای لبو درست کن | طعم‌ بی‌نظیری که تا به حال امتحان نکردی+طرز تهیه و نکات

با لبو این بار یک مربا بی نظیر با یک طعم متفاوت درست کنید

مربای لبو یکی از انواع مرباهای خوشمزه و خوشرنگ ایرانی است که طعمی بسیار جذاب و بهشتی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مربای لبو در ادامه با  ما همراه باشید.

مربای انجیر یک مربا با طعم بی نظیر | طرز تهیه مربای انجیر خانگی را بیا موزید

مواد لازم مربای لبو
لبو ۲ کیلوگرم
شکر ۱٫۵ کیلوگرم
آب لیمو ترش ۱ قاشق چایخوری
وانیل ۱ قاشق چایخوری
آب به مقدار کافی

طرز تهیه مربای لبو

مرحله اول

برای تهیه مربای لبوی مجلسی در ابتدای کار لبوها یا همان چغندرهای قرمز را به خوبی می شوییم و پوست شان را جدا می کنیم. ظاهر این مربا سلیقه ای است و می توانیم از روش های متنوعی برای خرد کردن لبو استفاده کنیم.

مرحله دوم

می توانیم لبوها را قالب بزنیم، نگینی خرد کنیم و یا اینکه با رنده درشت رنده کنیم. ما در این دستور لبوها را رنده می کنیم، سپس یک قابلمه انتخاب کرده و به ازای هر پیمانه شکر، یک پیمانه آب اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم و به آرامی ترکیب شکر و آب را هم می زنیم تا شکر به طور کامل حل شود. پس از اینکه شکر حل شد، حرارت را کم می کنیم و اجازه می دهیم شربت ۳۰ دقیقه بجوشد.

مرحله چهارم

پس از گذشت این زمان لبوی رنده شده را به قابلمه اضافه می کنیم، سپس حرارت زیر قابلمه را کمی افزایش می دهیم تا مربا شروع به قُل زدن کند. حالا کف هایی که روی مربا جمع می شوند را با قاشق جمع کرده و دور می ریزیم.

مرحله پنجم

دور ریختن این کف ها باعث می شود که در پایان رنگ مربا درخشان تر و شفاف تر باشد. پس از اینکه تمام کف های روی مربا را جمع کردیم، حرارت را کم می کنیم و اجازه می دهیم لبو به طور کامل بپزد.

مرحله ششم

برای پخت کامل لبو حدود ۳۰ تا ۴۰ دقیقه زمان نیاز است. توجه داشته باشید که هنگام پخت لبو، حرارت زیر قابلمه باید کاملا ملایم باشد. پس از گذشت این زمان وانیل را به همراه آب لیمو ترش به قابلمه می افزاییم.

مرحله هفتم

در این مرحله حدود ۵ دقیقه صبر می کنیم، سپس قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم. در ادامه یک دم کنی روی درب قابلمه قرار داده و اجازه می دهیم مربا از حرارت بیفتد و هم دمای محیط شود.

مرحله هشتم

پس از اینکه مربا کاملا خنک شد، آنرا درون ظروف درب دار می ریزیم و در یخچال نگهداری می کنیم. اگر بخواهیم مربا را برای مدت بسیار طولانی نگهداری کنیم، بهتر است آنرا در کیسه فریزر ریخته و در فریزر نگهداری کنیم.

 

 

منبع : نکته چی
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه