ارسال به دیگران پرینت

نرخ ارز | نرخ واقعی ارز

خود مسئولان هم نمی‌دانند نرخ واقعی ارز چند است!

خود مسئولان هم نمی‌دانند نرخ واقعی ارز چند است! فقط می‌گویند ما قیمت بازار آزاد را قبول نداریم!

خود مسئولان هم نمی‌دانند نرخ واقعی ارز چند است!

خود مسئولان هم نمی‌دانند نرخ واقعی ارز چند است! فقط می‌گویند ما قیمت بازار آزاد را قبول نداریم!

احمد کیمیایی عضو کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران به فقدان ساختارهای مالی در کشور اشاره کرده و می گوید: بعد از امضای توافق برجام، وقتی هیات های خارجی وارد کشور شده بودند، خیلی سردرگم بودند که چند نرخی بودن ارز یعنی چه. آن زمان هر چقدر هم که برای آنها توضیح می دادیم اما متوجه نمی شدند. خب این یعنی ساختار اقتصاد مشکل دارد.

اخبار مهم لایحه بودجه 1402 | نرخ ارز 23 هزار تومان

او می گوید: وقتی که سرمایه گذار و مخصوصا سرمایه گذار خارجی می بیند در کشور ما چهار یا پنج نرخ ارز وجود دارد و بعد به او می گوییم که درآمد دلاری ات را نمی توانی از کشور خارج کنی و باید با نرخ نیمایی ببری؛ خوب قید سرمایه گذاری در ایران را می زند زیرا سرمایه گذاری جایی می رود که امنیت و ثبات داشته باشد زیرا شفافیت و ثبات اقتصادی برای سرمایه گذار مهم است و نوسان نرخ ارز اهمیت کمتری دارد. بنابراین ما باید ابتدا ساختار اقتصاد خودمان را درست کنیم. باید همه دست به دست هم دهیم تا تصویر روشنی را برای سرمایه گذاری ایجاد کنیم.

عضو کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران می گوید: اینکه می گویم نوسان نرخ ارز از شفافیت و ثبات اهمیت کمتری دارد، به این معنی نیست که موضوع را نادیده بگیریم چراکه همین مسئله هم اقتصاد ایران را به شدت تحت الشعاع قرار داده است. شما ببینید تقریبا همه روسای جمهور پیش از انتخاب شدن وعده تک نرخی شدن ارز را داده اند اما حتی خود مسئولان اقتصادی هم نمی دانند نرخ واقعی ارز چند است فقط می گویند ما نرخ بازار آزاد را قبول نداریم. تک نرخی شدن نرخ ارز و شفافیت به اقتصاد ما کمک می کند. برای یک بار هم که شده باید ببینیم کشور کجای اقتصاد جهان ایستاده است، ببینیم بالاخره نرخ ارز چند است.

کیمیایی می گوید: واقعیت این است که ما تحریم شده ایم و مراکز پولی و بانکی بین المللی ما را نمی پذیرند. حواله ها مشکل دارد و سوییفت ما را تحریم کرده، همه این عوامل باعث شده سرمایه گذار خارجی در اقتصاد ما سرمایه گذاری نکند.

او می گوید: امیدواریم در ماه های آینده اتفاقات خوبی برای اقتصاد کشور بیفتد؛ چنانچه اخباری هم درباره سفر وزیر امور خارجه ایران به عمان برای مذاکرات احیای برجام منتشر شده که امیدوارم با دست پر بازگردند و بخشی از مشکلات ارتباط مالی کشور به جهان حل شود.

منبع : ۵۵ آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      کاهش اندک نرخ دلار فقط وفقط باعث سقوط بورس و فرابورس شد و گرنه یورو، طلا ،خودرو، ملک و ... امروز پرواز کردند. هرکسی شیر خر خورده باشه پول بی زبانش را میبره تو بورس که حقوقی های حرام خور و حرامزاده آن را بخورند.

      • ناشناس ارسالی در

        اول از همه درست صحبت کن شیر خر خودت خوردی دوما خطاب به خبرگزاری هر نظری که توهین به مردم است را نشان نده
        سوما جنابعالی برو سواد بورس را ببر بالا
        چهارم: جنابعالی بورس را با قمارخانه اشتباه گرفتی

    • ناشناس ارسالی در

      شماراست میگی. اقا زادها که رفتن ارز کشور توکشورهای دیگه مثل امارت دبی وغیره سرمایه گذاری کردند برگردونید البته ارز رفته شده حتما اقتصاد ایران درست میشه صددرصد حتما حتما

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه