ارسال به دیگران پرینت

مرگ | مرگ دسته جمعی | مرگ با موانکسید کربن

مرگ دسته جمعی یک خانواده در اردبیل همه را شوکه کرد

اتفاقی درد ناک در اردبیل همه را شوکه کرد

مرگ دسته جمعی یک خانواده در اردبیل همه را شوکه کرد

اتفاقی درد ناک در اردبیل همه را شوکه کرد

دکتر سعید مهری روز شنبه گفت: در این حادثه در ساعت ۱۵ و ۲۲ روز گذشته به اورژانس استان گزارش شده و در اثر آن، اعضای یک خانواده شامل پدر ۵۵ ساله، مادر ۴۵ ساله به همراه فرزند ۲۲ خود به علت استنشاق گاز مونواکسید کربن دچار مسمومیت شده و جان باختند.

گفته وی، طی ۹ ماه امسال ۹ نفر در اثر  گازگرفتگی  در این استان جان باخته‌ اند و ۲۱۸ مورد عملیات اعزام مصدومان ناشی از حوادث گازگرفتگی به بیمارستان ها و مراکز درمانی استان انجام شده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اردبیل، دررفتگی و از جا درآمدن دودکش بخاری و آبگرمکن و استفاده از کباب پز گازی بدون دودکش در فضای داخل منزل را از دلایل عمده بروز حوادث گازگرفتگی در استان اردبیل ذکر کرد.

وی ادامه داد: سال گذشته نیز با بروز ۳۷۰ مورد حادثه مربوط به گازگرفتگی در استان اردبیل، ۱۰ نفر جان خود را از دست دادند.

مرکز عملیات و هدایت بحران فوریت‌های پزشکی استان اردبیل نسبت به استفاده اصولی از وسایل گرمایشی در منازل در پی برودت هوا هشدار داد و اعلام کرد: کم‌دقتی در استفاده از وسایل گرمایشی در امکان سربسته و منازل مسکونی، به دلیل عدم رعایت هشدارهای امنیتی و سهل‌انگاری موجب رخ دادن حوادث ناگواری می‌شود.

بنا به اعلام این مرکز، جهت جلوگیری از بروز هر نوع حادثه ناگوار مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن، شهروندان باید قبل از روشن کردن وسایل گرمایشی مثل بخاری از متصل بودن صحیح دودکش ‌بخاری به بدنه بخاری و محل خروج گاز در ساختمان اطمینان حاصل کنند.

فوت ۲ نفر در بروجرد به علت مسمومیت با گاز مونوکسید کربن

به گزارش ایرنا، با سرد شدن هوا و رعایت نکردن اصول ایمنی در کاربرد وسایل گرمایشی همه ساله موجب مسمومیت و فوت تعدادی از اهالی استان اردبیل می‌شود.

علایم و نشانه‌های مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن به صورت متفاوت در افراد نمایان شده و در اثر تماس طولانی با گاز، علایمی مانند سردرد، سرگیجه، افزایش شدید ضربان قلب، وزوز گوش، خواب آلودگی، تهوع، استفراغ، کاهش سطح هوشیاری، آسیب‌های دایمی به سیستم عصبی بروز کرده و در نهایت مرگ را به دنبال دارد.

منبع : رکنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه