ارسال به دیگران پرینت

شنیسل | شنیسل ماهی | تهیه شنیسل ماهی

با این دستور‌ پخت خیلی سریع شنیسل ماهی به راحتی درست کن

اگر نمیدونی شام چی درست کنی بیا شنیسل ماهی درست کن

با این دستور‌ پخت خیلی سریع شنیسل ماهی به راحتی درست کن

اگر نمیدونی شام  چی درست کنی بیا شنیسل ماهی درست کن

یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای سنتی ایرانی | لُرها برای این غذای لذیذ جان می‌دهند! | زیربرنجی رو فقط همینجوری که می‌گم بپز

شنیسل ماهی یکی از انواع غذاهای خوشمزه فست فودی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این  آموزش آشپزی  در ادامه با ما همراه باشید  

 
 
مواد لازم برای ۲ نفر
ماهی ۱ عدد بزرگ
آب لیمو ترش ۳ قاشق غذاخوری
آب نارنج ۳ قاشق غذاخوری
سیر ۲ حبه
زعفران دم کرده ½ فنجان
آرد سفید ۱ پیمانه
آرد سوخاری ۱ پیمانه
تخم مرغ ۲ عدد
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
فلفل قرمز و روغن به مقدار کافی

دستور پخت شنیسل ماهی

 
 

مرحله اول

برای تهیه  شنیسل ماهی رستورانی  ابتدا شکم ماهی را باز می کنیم، سپس استخوان اصلی ماهی را خارج می کنیم. برای خارج کردن استخوان های ریز مایه می توانیم از وسیله ای مانند موچین استفاده کنیم.

مرحله دوم

حالا گوشت ماهی را داخل یک کاسه مناسب قرار می دهیم، سپس آب لیمو ترش را به همراه آب نارنج، زعفران دم کرده و مقداری نمک، فلفل قرمز و فلفل سیاه به کاسه اضافه می کنیم و به خوبی ترکیب می کنیم تا ماهی طعم دار شود.

 

مرحله سوم

در این مرحله روی درب کاسه را با سلفون می پوشانیم و حداقل به مدت دو ساعت در یخچال قرار می دهیم تا گوشت ماهی استراحت کند و طعم دار شود. پس از گذشت این زمان کاسه را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله چهارم

حالا تخم مرغ ها، آرد سفید و آرد سوخاری را به صورت جداگانه داخل سه ظرف مناسب می ریزیم و جلوی دستمان قرار می دهیم. تخم مرغ ها را با چنگال به خوبی ترکیب می کنیم تا از حالت لختگی خارج شوند.

مرحله پنجم

یک تابه بزرگ روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن اضافه می کنیم. پس از اینکه روغن داغ شد، ماهی را ابتدا در آرد سفید می غلطانیم تا بهط ور کامل پوشش داده شود، سپس در ظرف حاوی تخم مرغ قرار می دهیم.

 
 

مرحله ششم

پس از اینکه ماهی به خوبی به تخم مرغ آغشته شد آنرا در ظرف حاوی آرد سوخاری قرار می دهیم و پس از آن در روغن داغ سرخ می کنیم. پس از اینکه یک سمت ماهی به خوبی سرخ شد آنرا بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز سرخ شود.

 
 

مرحله هفتم

در پایان ماهی سرخ شده را روی دستمال حوله ای یا توری فلزی قرار می دهیم تا روغن اضافی اش گرفته شود. حالا شنیسل ماهی را در ظرف مورد نظرمان می کشیم و با سبزیجات تزیین کرده و به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه