ارسال به دیگران پرینت

صبحانه | صبحانه گرم | فرنی | فرنی صبحانه

اگر طرفدار صبحونه های گرم هستی بیا این فرنی خوشمزه بپز | دستور پخت اصلی فرنی اینجاس + ویدئو

اگر طرفدار صبحونه های گرم هستی بیا این فرنی خوشمزه بپز | دستور پخت اصلی فرنی اینجاس در ادامه با ما همراه باشید

اگر طرفدار صبحونه های گرم هستی بیا این فرنی خوشمزه بپز | دستور پخت اصلی فرنی اینجاس + ویدئو

اگر طرفدار صبحونه های گرم هستی بیا این فرنی خوشمزه بپز | دستور پخت اصلی فرنی اینجاس در ادامه با ما همراه باشید

فرنی یکی از انواع غذاهای سبک و خوشمزه ایرانی است که با مواد و روش های بسیار متنوعی تهیه می شود. این فرنی خوشمزه را می توانیم با رنگ های و طعم های متنوعی درست کنیم، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه فرنی برای ۴ نفر در ادامه با سایت ۵۵ آنلاین همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
شیر ۱٫۵ لیتر
آرد برنج ۶ قاشق غذاخوری
شکر ۶ قاشق غذاخوری
پودر هل ½ قاشق چایخوری
گلاب ۳ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری
پودر دارچین، هلال پسته و بادام برای تزیین فرنی

طرز تهیه فرنی برای ۴ نفر

مرحله اول

برای تهیه فرنی مجلسی برای ۴ نفر ابتدا شیر را داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم. توجه داشته باشید که برای فرنی بهتر است از شیر پر چرب استفاده کنیم تا در پایان فرنی خوشمزه تر و مجلسی تری داشته باشیم.

مرحله دوم

در این مرحله آرد برنج را کم کم اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا به طور کامل در شیر حل شود. در ادامه قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و هر چند لحظه یک بار مواد درون قابلمه را هم می زنیم.

مرحله سوم

توجه داشته باشید که دلیل اینکه باید فرنی را با حرارت ملایم درست کنیم این است که در طول مدتی که فرنی روی حرارت است، آرد به طور کامل بپزد. اگر حرارت زیاد باشد، فرنی خیلی سریع غلیظ می شود و آرد خام می ماند

مرحله چهارم

پس از اینکه شیر گرم شد، شکر را به همراه پودر هل به قابلمه اضافه می کنیم و در همین حین مواد را مخلوط می کنیم تا شکر در شیر حل شود. حالا باید فرنی را به صورت مداوم هم بزنیم تا به غلظت مورد نظرمان برسد

مرحله پنجم

پس از اینکه فرنی کمی غلیظ شد، گلاب را اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم تا به خورد فرنی برود. در ادامه زعفران دم کرده را نیز اضافه می کنیم و مجددا به خوبی هم می زنیم تا رنگ فرنی به صورت یکدست زرد شود.

 

مرحله ششم

البته اضافه کردن زعفران دم کرده اختیاری است، ولی اگر تمایل دارید فرنی را به صورت مجلسی درست کنید، زعفران علاوه بر اینکه رنگ فرنی را زیباتر می کند، باعث می شود که در پایان فرنی ما عطر و طعم بهتری داشته باشد

مرحله هفتم

پس از اینکه فرنی تقریبا آماده شد، در صورت تمایل می توانیم یک قالب کوچک کره هم به آن اضافه کنیم. کره باعث می شود فرنی لذیذتر و خوشمزه تر شود. پس از اضافه کرده کره قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم.

مرحله هشتم

در این مرحله فرنی را در ظرف مورد نظرمان می کشیم، سپس کمی صبر می کنیم تا رویه بگیرد. حالا می توانیم به وسیله دارچین، خلال پسته، خلال بادام و گل محمدی خشک شده روی فرنی را به سلیقه خود تزیین کنیم.

 

 

منبع : چشمک
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه