ارسال به دیگران پرینت

هواشناسی

ورود سامانه بارشی از غرب کشور | تداوم آلودگی هوای شهرهای صنعتی تا چهارشنبه

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش پراکنده باران در برخی مناطق، ورود سامانه بارشی از غرب کشو همچنین افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی خبر داد.

ورود سامانه بارشی از غرب کشور | تداوم آلودگی هوای شهرهای صنعتی تا چهارشنبه

صادق ضیاییان ، درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز دوشنبه (۲۸ آذر) در سیستان و بلوچستان و شرق کرمان ، وزش باد پدیده غالب است در ارتفاعات جنوبی کرمان بارش پراکنده رخ می‌دهد و به‌تدریج از اوایل شب در غرب گیلان و شرق اردبیل افزایش ابر و بارش آغاز می شود.

وی ادامه داد: سه شنبه (۲۹ آذر) گستره بارش شمال آذربایجان شرقی، اردبیل ، گیلان ، مازندران ، گلستان و خراسان شمالی را در برخواهد گرفت و در ارتفاعات رشته کوه البرز و مناطق سردسیر بارش، برف پیش‌بینی می شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا سه‌شنبه (۲۹ آذر) در گیلان و غرب مازندران بارش شدت خواهد داشت. در شرق و جنوب شرق کشور نیز وزش باد پدیده غالب است.

وی افزود: چهارشنبه (۳۰ آذر) بارش در این مناطق ادامه خواهد داشت و به تدریج در بعد از ظهر از مقدار بارش در این مناطق کاهش یافته است و در مناطقی از غرب کشور افزایش ابر و بارش پراکنده شروع می شود.

ضیاییان در ادامه گفت: پنجشنبه(اول دی‌ماه) علاوه بر گیلان در مناطقی از غرب و جنوب غرب کشور افزایش ابر و بارش رخ می‌دهد. جمعه (۲ دی ماه) با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در غرب، جنوب غرب، مناطقی از جنوب و مرکز کشور دامنه‌های جنوبی البرز و گیلان و مازندران بارش پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: شرق خلیج فارس و تنگه هرمز طی سه روز آینده و دریای خزر سه‌شنبه و چهارشنبه مواج هستند همچنین در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در نوار شمالی به‌ویژه در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل کاهش دما رخ خواهد داد و طی روز دوشنبه، سه‌شنبه تا ظهر چهارشنبه غلظت آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش می‌یابد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۹ آذر) نیمه‌ابری و غبار آلود و به‌تدریج ابری و از بعد از ظهر وزش باد با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد و روز چهارشنبه ( ۳۰ آذر) نیمه‌ابری همراه با غبار محلی و در بعد از ظهر وزش باد با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۸ و ۲۹ آذر ) بندرعباس با دمای ۲۹ و ۲۸ درجه سانتیگراد گرمترین و شهرکرد با دمای ۶- و ۵- سردترین مرکز استان کشور است.

 

 

منبع : رکنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه