ارسال به دیگران پرینت

نیاز جنسی | نیاز جنسی نوجوانان | مدیریت نیاز جنسی نوجوانان

چگونه نیازهای جنسی کودکان و نوجوانان را مدیریت کنیم ؟

دوران اوج بحران نیاز های جنسی نوجوانان سنین 15 تا 18 سال است و در این محدوده زمانی والدین باید مدیریت نیاز جنسی نوجوانان را به طور صحیح انجام دهند.

چگونه نیازهای جنسی کودکان و نوجوانان را مدیریت کنیم ؟

بلوغ جنسی چیست؟

بلوغ جنسی ، یا همان به هم ریختگی جنسی مرحله ای از رشد و مرز بین کودکی و بزرگسالی است. در این مرحله اندام های جنسی رشد کرده و هورمون های جنسی ترشح می کنند. در دوران بلوغ دستگاه تولید مثل فعالیت خود را شروع می کند.

دختران از 9 تا 16 و پسران در سن 11 تا 17 سالگی به سن بلوغ جنسی می رسند. در این سن نوجوان نسبت به خودش تردید دارد و از نظر شخصیتی ناپایدار خواهد شد و بعضی اوقات می ترسد. این زمان شروع تحول جنسی است. زیرا نوجوان نمی تواند نیازهای جنسی اش را برآورده کند به شدت عصبی و پرخاشگر می شود.

دوران اوج بحران نیاز های جنسی نوجوانان سنین 15 تا 18 سال است و در این محدوده زمانی والدین باید مدیریت نیاز جنسی نوجوانان را به طور صحیح انجام دهند. همان طور که می دانید، دین اسلام برای مدیریت نیاز جنسی نوجوانان ازدواج را سفارش می کند. ولی روشن است که خیلی از نوجوانان شرایط یا میل به ازدواج را امکان دارد نداشته باشند، پس راه حل چیست؟

چطور می توان نیاز های جنسی نوجوانان را مدیریت نمود؟

والدین وظیفه دارند تا رسیدن به زمان مناسب ازدواج نسبت به مدیریت نیاز جنسی نوجوان خود مبادرت کنند. از جمله راهکارها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

داشتن برنامه و هدف 

نباید در انتظار ماند تا در بین یک مواجه پر از احساس و نیاز جنسی قرار بگیریم تا بفهمیم چطور از کلام خدا اطاعت کنیم. عقل حکم می کند که حال در مورد آن فکر کنید، به گونه ای که وقتی با موقعیت های وسوسه انگیز مواجه شدند، از قبل برنامه ای داشته باشند. والدین باید در این زمینه نوجوان را راهنمایی کند.

انجام ورزش و بالا بردن فعالیت فیزیکی 

یکی از شیوه های مفید برای کنترل و کاهش انرژی جنسی نوجوانان افزایش فعالیت های فیزیکی و انجام تمرینات ورزشی است. در حقیقت نوجوان با ورزش می تواند هر نوع تنش در ارتباط با نیاز های جنسی خود را رفع کند. همین طور ورزش اثر بسیاری بر وضعیت روانی و افزایش شادابی و نشاط نوجوان دارد و باعث می شود تا مسائل جنسی در نظر او اهمیت کمتری داشته باشد.

ساعت خواب منظم

داشتن ساعت خواب منظم یکی دیگر از شیوه هایی است که باعث می شود نوجوان شما زمان خود را برای کارهای بیهوده و یا دیدن تصاویر و فیلم های تحریک کننده صرف نکند. برای همین توصیه کنید که فرزندتان حتما در ساعات منظمی به رخت خواب برود و از دیر خوابیدن حتما پرهیز کند.

کنترل کردن افکار 

خیالپردازی جنسی کاری طبیعی در افراد نوجوان و بزرگسال است، ولی شیوه کنترل آن هم اهمیت دارد. یعنی ما می توانیم به بچه هایمان یاد دهیم که چطور زندگی خود را در افکارشان کنترل کنند. چنانچه در مورد فردی به خیال پردازی پرداختند و از نظر جنسی تحریک می شوند، این یک فکر غیرسازنده برای تحریک جنسی است. پس باید خود را سرگرم کارهای دیگر نموده و یا به افکار مثبت و موثر فکر کنند.

تفریحات سالم

حقیقت است که چنانچه فرزند شما زمان فراغت خود را با تفریحات سالم و سرگرمی هایی مانند درس، ورزش و موارد مشابه پر کند کمتر به مسائل جنسی فکر خواهد کرد. ولی در صورتی که تفریحات و مدیریت نیاز جنسی نوجوانان نداشته باشد امکان دارد خودارضایی کند و یا فیلم و عکس های تحریک کننده ببیند که به جای خود اثرات مخربی بر روی سلامت روانی نوجوان خواهد گذاشت.

مسئولیت دادن به نوجوان

هر چه وظایف نوجوان بیشتر باشد زمان کمتری برای خیالپردازی های جنسی پیدا می کند.

مدیریت نیازهای جنسی نوجوانان, نیازهای جنسی نوجوانان,کنترل میل جنسی و مراقبت از نوجوانان

رفع نیاز جنسی در نوجوانی

استفاده نکردن از ادویجات تند 

استفاده از غذاهای تند و با ادویه، سبب تحریک جنسی بیشتر در نوجوانان می شود. غذاهای شیرین، لبنیات، قهوه و سبوس میل جنسی نوجوان را کمتر می‌ کند.

آموزش بلوغ جنسی به نوجوان

والدین و مدرسه باید اطلاعاتی را در اختیار نوجوانان بگذارند. برای بعضی افراد این سؤال پیش می آید که این اطلاعات چه چیزهایی را شامل می‌شوند؟ مراقبت‌های جنسی، دوران نوجوانی با بلوغ آغاز می‌شود و تغییراتی در ظاهر و احساسات به وجود می‌آید. در این دوره باید در مورد تغییرات بدنی، اندام‌های جنسی، رابطه جنسی و اینکه نوجوانان چطور می‌توانند میل جنسی را کنترل کنند اطلاعات کاملی در اختیار آن‌ها بگذارید.

بیماری‌های جنسی، می‌دانیم که بیماری‌های مقاربتی و انواع عفونت‌ها از راه رابطه جنسی قابل انتقال هستند؛ پس باید در مورد بیماری‌های جنسی و عوارض آن اطلاعات کاملی در اختیار نوجوانان بگذارید.

منبع : بیتوته
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه