ارسال به دیگران پرینت

روغن گیاهی | روغن گیاهی برای پوست

معرفی بهترین روش برای سفت کردن پوست | 8 روغن گیاهی برای پوست که معجزه می‌کنند!

پوست ما به مرور زمان چروک شده و سفتی خود را از دست می‌دهد. ما در این خبر به معرفی روغن گیاهی برای پوست پرداخته ایم. برای اطلاع از نام انواع روغن گیاهی برای پوست باما همراه باشید.

معرفی بهترین روش برای سفت کردن پوست | 8 روغن گیاهی برای پوست که معجزه می‌کنند!

روغن گیاهی برای پوست

پوست ما به مرور زمان چروک شده و سفتی خود را از دست می‌دهد. ما در این خبر به معرفی روغن گیاهی برای پوست پرداخته ایم. برای اطلاع از نام انواع روغن گیاهی برای پوست باما همراه باشید.

پوست ما با افزایش سن شروع به نشان دادن علائم پیری می کند، به مرور چروک می شود و سفتی خود را از دست می دهد.خبر خوب. این که روغن های گیاهی به شما به حفظ ظاهر جوان پوست و سفت کردن پوست کمک می کنند. بسیاری از افراد به دنبال جراحی زیبایی با هزینه های هنگفت هستند که تاثیرات نامطلوب نیز دارند. با این حال درمان های خانگی اغلب بدون هیچ تاثیر مخربی بر پوست و با کمترین هزینه می توانند به بهبود چین و چروک روی پوست کمک کنند.

۸ روغن موثر برای سفت کردن افتادگی پوست

اگر شما هم به دنبال سفت کردن پوست شل شده خود هستید، از این روغن ها استفاده کنید.

۱. روغن نارگیل

روغن را با حرکات دایره ای رو به بالا روی پوست افتاده ماساژ دهید. ماساژ را به مدت پنج تا ۱۰ دقیقه ادامه دهید. بگذارید روغن یک شب روی پوست تان بماند. هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید. یا هم هر شب قبل از خواب از این روش استفاده کنید.
روغن نارگیل به لایه های زیرین پوست نفوذ می کند و به جوان سازی سلول های پوست کمک می کند. پوست را هیدراته و تغذیه می کند. آنتی اکسیدان های آن نیز رادیکال های آزاد را که به پوست شما آسیب می رسانند و روند پیری را تسریع می کنند از بین می برد.

۲. روغن خردل

روغن را حرارت دهید تا ولرم شود. قبل از دوش گرفتن، نواحی آسیب دیده یا حتی کل بدن خود را با روغن خردل ماساژ دهید. حدود پنج دقیقه با حرکات رو به بالا ماساژ دهید. طبق معمول دوش بگیرید. از این روش دو تا سه بار در هفته استفاده کنید.
روغن خردل پوست را سفت می کند و به درخشش آن نیز می کند. پوست با افزایش گردش خون به دلیل ماساژ روغن خردل جوان می شود. سطوح بالای ویتامین E موجود در آن از پیری و چین و چروک جلوگیری می کند.

توجه کنید: روغن خردل گاهی اوقات می تواند باعث التهاب پوست شود. قبل از استفاده از آن یک پچ تست انجام دهید.

۳. روغن رزماری برای سفت کردن پوست

نصف یک خیار را پوست بگیرید و چرخ کنید تا به حالت خمیر در بیاید. یک قاشق روغن رزماری را به آن اضافه و خوب مخلوط کنید. سپس ترکیب حاصل را روی صورت و سایر نواحی آسیب دیده بمالید. بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند و سپس آبکشی کنید. از این دارو هر سه تا چهار روز یک بار استفاده کنید.
این روغن گردش خون را بهبود می بخشد و سبب سفت شدن پوست می شود. آنتی اکسیدان های موجود در آن باعث افزایش تولید فیبروبلاست ها و بهبود خاصیت ارتجاعی پوست می شوند. سرشار از کارنوسول و اسکوالن است که روند پیری پوست را کند می کند.

۴. روغن بادام

قبل از دوش گرفتن، روغن بادام را به مدت ۲۰ دقیقه روی بدن خود ماساژ دهید. از این روش درمانی هر روز استفاده کنید.
روغن بادام سرشار از ویتامین E است که رطوبت پوست را تامین می کند. شلی پوست را به وضوح کاهش می دهد و پوست را به طور طبیعی سفت می کند.

۵. روغن آووکادو

پوست شل و افتاده را با حرکات رو به بالا با روغن آووکادو حدود ۱۵ دقیقه ماساژ دهید. بگذارید روغن یک ساعت یا بیشتر روی پوست بماند، سپس آن را بشویید. شما می توانید از این روغن هر روز استفاده کنید.

روغن آووکادو ماهیتی مرطوب کننده گی دارد و به عمق پوست نفوذ می کند. همچنین سنتز کلاژن را تقویت می کند که سبب تقویت سلول های پوست می شود. حاوی سطوح بالایی از ویتامین های A، B و E است که به سفت شدن پوست کمک می کند.

6. روغن ویتامین E

چند کپسول ویتامین E را سوراخ کنید و روغن موجود در داخل آن را روی پوست خود بمالید. این روغن را به مدت 10 تا 15 دقیقه روی پوست خود ماساژ دهید. بگذارید روغن یک شب روی پوست بماند. شما می توانید از روغن ویتامین E هر شب قبل از رفتن به رختخواب استفاده کنید.
ویتامین E برای سالم ماندن پوست، درخشندگی و استحکام سلول ها لازم است. ماهیت آنتی اکسیدانی آن از آسیب رادیکال های آزاد پوست جلوگیری می کند. همچنین سبب بهبود ظاهر پوست می شود.

۷. روغن ماهی برای سفت کردن پوست

کپسول ها را سوراخ کنید و روغن موجود داخل آن را روی پوست خود بمالید. چند دقیقه ماساژ دهید. می توانید روغن را یک شب روی پوست بگذارید یا بعد از یک ساعت آن را بشویید. همچنین می توانید هر روز یک کپسول روغن ماهی مصرف کنید. هر شب قبل از خواب از این روغن برای ماساژ پوست خود استفاده کنید.
روغن ماهی حاوی مقدار زیادی اسیدهای چرب امگا است که پوست را تغذیه و آبرسانی می کند. گردش خون زیر پوست را افزایش می دهد. همچنین به ظرفیت تجدید سلولی پوست تاثیر می گذارد. با استفاده از این روغن خواهید دید که خیلی زود پوست شما درخشان و کشیده خواهد شد.

احتیاط: اگر به ماهی و محصولات حاوی ماهی حساسیت دارید از این روش درمانی استفاده نکنید.

۸. روغن زیتون

پس از دوش گرفتن، پوست خود را خشک کنید. روغن زیتون را برای چند دقیقه روی تمام بدن خود ماساژ دهید. می توانید هر روز به جای لوسیون بدن از روغن زیتون استفاده کنید.
روغن زیتون بهترین راه حل برای محافظت از رطوبت و حفظ درخشندگی پوست است. سرشار از آنتی اکسیدان ها و ویتامین E است که پوست شما را سفت می کند و از آسیب نور خورشید جلوگیری می کند.

منبع : خبرنامه
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه