ارسال به دیگران پرینت

مرتب کردن رختخواب | ضررهای مرتب کردن رختخواب

هرگز رختخوابتان را مرتب نکنید! | ضررهای وحشتناک مرتب کردن رختخواب که هرگز نمی‌دانستید!

هرگز رختخوابتان را مرتب نکنید!

هرگز رختخوابتان را مرتب نکنید! | ضررهای وحشتناک مرتب کردن رختخواب که هرگز نمی‌دانستید!

هرگز رختخوابتان را مرتب نکنید!

بسیاری از ما وقتی از خواب بیدار می شویم تختمان را مرتب می کنیم. اما دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که نباید این کار را انجام بدهیم زیرا برای سلامتی ما مضر است. اما چرا؟

بهترین حالت برای خوابیدن کدام است؟ + ویدئو

بسیاری از ما وقتی از خواب بیدار می شویم تختمان را مرتب می کنیم. اما دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که نباید این کار را انجام بدهیم زیرا برای سلامتی ما مضر است. اما چرا؟

ما در سایت طلا چند اشتباه رایج را که سلامتی شما را به خطر می اندازد برای شما آورده ایم.

1. تشک تخت نیازی به تمیز کردن ندارد

اگرچه روکش تشک می‌تواند از تشک شما در برابر لکه‌ها و سایر مواد محافظت کنند، اما در برابر کنه‌ها، گرد و غبار و سایر آلرژن‌ها در امان نیست. بنابراین، تشک و روکش آن را باید هر شش ماه یکبار تمیز کنید.

۲. ملحفه تشک نیاز به شستشو ندارد

اگرچه ملافه از تشک شما در برابر لکه‌ها، کنه‌، گرد و غبار و ساس‌ها محافظت کنند و همچنین به طولانی‌تر شدن عمر تشک شما کمک کنند، اما باید تمیز شوند. هر سه ماه یک بار آنها را تمیز کنید.

۳. تخت خود را به محض بیدار شدن مرتب کنید

کنه و ساس های خانگی گرمای رختخواب شما را دوست دارند، بنابراین صبح ها باید روکش های تخت خود را به مدت ۳۰ دقیقه عقب بکشید و قبل از مرتب کردن رختخواب ،بگذارید تا هوا بخورند و خنک شوند.

۴. بالشتک ها نیازی به شستن ندارد

اگر فکر کنید که الیاف داخل بالشت نیازی به تمیز کردن ندارد چون به آنها دست نمی‌زنید، اشتباه است. آنها تمام عرق، گرد و غبار و چربی های پوست شما را جذب می کنند، بنابراین باید حداقل سه بار در سال شسته شوند.

۵. شستن ملافه در دمای ۳۰ درجه کافی است

برای از بین بردن میکروب ها، عرق، گرد و غبار و سایر موارد زیانبار، باید ملافه خود را در دمای ۶۰ درجه بشویید. دمای کمتر تمام باکتری ها و چربی ها را از بین نمی برد .برای نرم نگه داشتن آن از نرم کننده لباس استفاده کنید.

۶.رختخواب را سالی یکبار بشویید

برای تمیزی بهتر و حفظ سلامتی، باید رختخواب خودتان را هفته ای یک بار بشویید. اگر نمی توانید این کار را انجام دهید از روش های دیگر استفاده کنید یا همیشه قبل از خواب به حمام بروید و سپس بخوابید.

۷. روبالشی نیاز به شستن ندارد

کثیفی، عرق و همچنین محصولاتی که قبل از خواب روی پوست خود می گذارید می توانند روی روبالشی شما جمع شوند. دو بار در هفته باید روبالشی خود را بشویید.

۸. پیژامه نیازی به شستن ندارد

البته این بستگی به این دارد که چقدر پیژامه خود را می پوشید. اگر صبح لباس خواب خودتان را سریع عوض می کنید ، نیازی نیست هر روز آن را بشویید. اگر آنها را برای مدت طولانی می پوشید پس باید روزانه آن را بشویید.

۹. خوابیدن با لباس زیر بهداشتی است

پوشیدن لباس زیر در رختخواب بی‌خطر است، اما باید لباس‌های زیر خود را در دمای 60 درجه بشویید تا از انتشار میکروب‌ها جلوگیری کنید. لباس کثیف ، حاوی میکروب هایی است که می توانند باعث عفونت مجاری ادراری، برفک و موارد دیگر شوند.

منبع : سایت طلا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه