ارسال به دیگران پرینت

دیابت | رابطه جنسی

ارتباط دیابت و رابطه جنسی چیست؟ | آیا دیابت روی رابطه جنسی تاثیر می گذارد؟

مردان دچار دیابت ۱۰ تا ۱۵ سال زودتر از سایر مردان به ناتوانی جنسی دچار می‌شوند. مردان مبتلا به دیابت، علاوه بر احتمال ابتلا به ناتوانی جنسی، ممکن است به اختلال‌های جنسی دیگری از قبیل بیماری پیرونی، زودانزالی، دیرانزالی، برگشت انزال به عقب و بی‌میلی جنسی نیز مبتلا شوند.

ارتباط دیابت و رابطه جنسی چیست؟ | آیا دیابت روی رابطه جنسی تاثیر می گذارد؟

 مردان دچار دیابت ۱۰ تا ۱۵ سال زودتر از سایر مردان به ناتوانی جنسی دچار می‌شوند. مردان مبتلا به دیابت، علاوه بر احتمال ابتلا به ناتوانی جنسی، ممکن است به اختلال‌های جنسی دیگری از قبیل بیماری پیرونی، زودانزالی، دیرانزالی، برگشت انزال به عقب و بی‌میلی جنسی نیز مبتلا شوند.

 بخشی از این عوارض مربوط به پیشرفت بیماری دیابت و بخشی دیگر نیز عوارض داروهایی است که بیمار برای کنترل عوارض دیابت مصرف می کند.

دیابت در زنان کاهش میل جنسی، نرسیدن به اوج لذت جنسی یا اصطلاحا ارگاسم، کاهش برانگیختگی جنسی، درد هنگام نزدیکی و عفونت‌های واژن با فراوانی متفاوت در بخش قابل توجهی از زنان مبتلا به دیابت بروز می کند.

 همه علل و عواملی که به بروز اختلالات جنسی در مردان مبتلا به دیابت می انجامد، ممکن است در بروز اختلالات جنسی زنان هم سهیم باشد.

یکی از دلایلی که زنان مبتلا به دیابت ممکن است در رسیدن به ارگاسم مشکل داشته باشند این است که قند خون بالا می‌تواند در لغزندگی مهبل موثر باشد.

 

منبع : فرتاک ورزشی
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه