ارسال به دیگران پرینت

رابطه‌ی جنسی | تاثیر رابطه‌ی جنسی بر هوش و سلامت ذهن

تاثیر عجیب رابطه‌ی جنسی بر هوش و سلامت ذهن | این ویژگی‌ها را هرگز نمی‌دانستید!

تاثیر عجیب رابطه‌ی جنسی بر هوش و سلامت ذهن | این ویژگی‌ها را هرگز نمی‌دانستید!

تاثیر عجیب رابطه‌ی جنسی بر هوش و سلامت ذهن | این ویژگی‌ها را هرگز نمی‌دانستید!

تاثیر عجیب رابطه‌ی جنسی بر هوش و سلامت ذهن | این ویژگی‌ها را هرگز نمی‌دانستید!

مدتهاست که تاثیر مثبت یک رابطه‌ی جنسی سالم و تقریباً منظم بر سلامت جسم و روان انسان ثابت شده است و جالب است که بدانید در تعداد زیادی از بیماریهای روحی و برخی مشکلات جسمی کمک کننده ای فوق العاده محسوب می شود اما اخیرا محققان به نتیجه ای دست یافته اند که رابطه ی مستقیم با هوش و مغز دارد.

بتازگی محققان اروپایی به نتیجه ای دست یافته اند که خلاصه ان در شبکات دکتری اروپایی به این صورت نقل شد:

محققان دریافتند که رابطه‌ی جنسی سالم یعنی منظم و درست محرکی برای مغز است به طوریکه وقتی فرد به خصوص زنان از یک رابطه صمیمانه و بدور از هرگونه تنش و استرسی برخوردارند سیگنالهایی به مغز آن ها فرستاده می شود که این سیگنالها بطور مستقیم بر روی رگهای مخ تاثیر گذاشته و به نوعی انها را احیا و بازسازی میکند.

این درحالی است که افرادی که از رابطه‌ی جنسی خوبی برخوردار نیستند بیشتر در دسترس افسردگی و آلزایمر قرار می‌گیرند.

این نتایج بعد از انجام آزمایشات دقیق بر روی صدها زن و مرد به دست آمد که اکثر آن ها از شرایط هوشی متوسطی برخوردار بودند و هیچ نقطه ی متفاوت و خاصی در هوش و IQ آن ها دیده نشده بود.

تاثیر مثبت رابطه زناشویی برای سلامتی بدن (هوش و مغز)

مغز شما در رابطه جنسی 

به گفته پزشک بری آر کومیساراک Barry R. Komisaruk استاد برجسته روان شناسی در دانشگاه راتگرز نیوجرسی درک این‌که چگونه رابطه جنسی بر مغز شما تاثیر میگذارد، میتواند نقش شما را در تختخواب التیام بخشد، و ممکن است سلامت دیگر اعضای بدن شما را هم ارتقاء دهد.

در ادامه مقاله نتایجی که تاکنون به دست آمده را ارائه می‌کنیم.

1. رابطه جنسی مانند مواد مخدر است 

 رابطه جنسی احساس خوبی به ما می‌دهد. بهمین علت است که به ان تمایل داریم، دوست داریم و مدت زمان زیادی را برای پیدا کردن شریک زندگی مان صرف میکنیم. لذتی که از رابطه جنسی می‌بریم تا حد زیادی به آزاد شدن دوپامین dopamine، یک انتقال دهنده عصبی که مرکز پاداش مغز reward center را فعال میکند، مربوط می شود.

دوپامین همچنین یکی از مواد شیمیایی است مسئول سست بودن بسیاری افراد در مقابل مواد مخدر است.به گفته پزشک تیموتی فانگ Timothy Fong دانشیار روان دکتری در دانشکده دکتری UCLA’s David ” مصرف کوکائین و داشتن رابطه جنسی حس یکسانی ندارد ولی هردو مناطق مشابهی از مغز را گرفتار میکنند به همان خوبی مناطق مختلف مغز.” کافئین، نیکوتین و شکلات هم بخش پاداش مغز را تحریک میکنند.

۲. رابطه جنسی مانند یک داروی ضد افسردگی عمل میکند 

درسال 2000 مطاله ای در دانشگاه آلبانی روی 300 زن انجام شد و مشخص شد زنانی که بدون کاندوم رابطه جنسی داشته اند نسبت به زنانی که از کاندوم استفاده می‌کردند، علائم افسردگی کمتری دارند.

محققان این فرضیه را ارائه دادند که، ترکیبات مختلف در مایع منی، از جمله استروژن و پروستاگلاندین دارای خواص ضد افسردگی هستند، که بعد از رابطه جنسی جذب بدن می‌شوند. « البته این نتایج را برای سایر موارد اصلاح کردند مثل بودن دریک رابطه جدی یا رابطه جنسی دهانی که شامل این تحقیق نمیشود ». البته استفاده از کاندوم برای پیشگیری از بیماری های‌ مقاربتی حتماً باید مورد استفاده قرار گیرد و فقط در صورتی که از سلامت شریکتان خاطرجمعی کامل داشته باشید می‌توانید استفاده از ان را کنار بگذارید.

پروستاگلاندین‌ها prostaglandin:

یکی از مهم ترین واسطه‌های‌ التهاب می باشند و مهار ساخت آن ها توسط داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی مانند بروفن موجب کاهش التهاب می شود. این واسطه‌ها همچنین در انقباض رحمی در هنگام زایمان، افزایش حرکات روده، التیام دفاع مخاطی معده و افزایش جریان خون کلیوی نیز نقش دارند که این نقشها مبنای ساخت داروهای متعددی قرار گرفته است.

3. رابطه جنسی « گاهی اوقات » عامل افسردگی است

این احساس خوبی که مواد شیمیایی در طول رابطه جنسی به بدن می‌دهند آیا بعد از ان هم ادامه دارد؟

به گفته محققان مساله ای تحت عنوان افسردگی بعد از رابطه جنسی وجوددارد « اصطلاح فنی: بی قراری مقاربت postcoital dysphoria» حدود یک سوم از زنان شرکت کننده در مطالعه در دوره ای از زندگی احساس غم و اندوه بعد از رابطه جنسی را گزارش کرده بودند.

که ممکن است بدلیل احساس پشیمانی یا اجبار برای رابطه جنسی باشد بهمین دلیل محققان نتوانستند دلیل قطعی ای برای این مساله بدست آورند.

۴. رابطه جنسی درد را کاهش میدهد 

وقتی سردرد دارید رابطه جنسی را کنسل نکنید. تحقیقات نشان داده اند که رابطه جنسی علایم سردرد را کاهش می‌دهند. دریک مطالعه درسال 2013 در کشور آلمان، 60 درصد شرکت کنندگان که میگرن داشتند و 30 درصد که مبتلا به سردردهای خوشه ای بوده اند گزارش دادند که حین رابطه جنسی سردردشان کاهش یافته یا کلا از بین رفته است.

5. رابطه جنسی میتواند حافظه شما را پاک کند

همه ی ساله کمتر از 7 نفر در 100 هزار نفر ” فراموشی گذرای سراسری ” را تجربه می‌کنند. یک فراموشی ناگهانی اما موقت که میتواند به هر بیماری عصبی دیگری نسبت داده شود. این نوع فراموشی میتواند در رابطه جنسی شدید، استرس عاطفی، درد، آسیب جزئی به سر، فرایند های‌ دکتری و پریدن در آب سرد یا داغ، ایجاد شود. فراموشی می‌تواند چند دقیقه تا چند ساعت طول بکشد. دریک حادثه شخص نمیتواند خاطرات جدید یا خاطرات اخیر رابه یاد بیاورد. خوشبختانه بنظر میرسد عوارض پایداری دراین زمینه وجود ندارد.

۶. رابطه جنسی ممکن است حافظه شما را تقویت کند

یا حداقل اگر جزو جوندگان باشید باعث تقویت حافظه شما شود. در مطالعه ای درسال 2010 مشخص شده، جوندگانی که 14 شب متوالی شبی یکبار رابطه جنسی داشته اند در مقایسه با جوندگانی که فقط یک شب رابطه جنسی داشته اند، نورون های‌ بیشتری در منطقه هیپوکامپوس hippocampus مغزشان رشدکرده، منطقه ای در مغز که با حافظه در ارتباط است. این یافته ها توسط یک مطالعه دوم و روی موش ها هم تایید شد. ولی هنوز اثبات تاثیر رابطه جنسی منظم بر حافظه انسان انجام نشده است « ولی شما میتوانید این امیدواری رابه خود بدهید.»

7. رابطه جنسی شما را آرام می‌کند 

مطالعه ای که رابطه جنسی مکرر در موش ها رابه تقویت مغز ارتباط داده بود همچنین مشخص کرد که این موش ها استرس کمتری دارند. این مسئله بر روی انسان هم تاثیرگذار است. یک مطالعه نشان داد افرادی که رابطه جنسی داشته اند نسبت به افرادی که رابطه نداشته اند یا به شکل دیگری خودرا ارضا کرده اند، پاسخ بهتری به شرایط استرس زا از قبیل سخنرانی عمومی داشته اند.

۸. رابطه جنسی شما را خواب آلود میکند

رابطه جنسی ظاهراً مردها را بیشتر از زنان خواب آلود می‌کند، و دانشمندان فکر می‌کنند علتش را می‌دانند: بخشی از مغز تحت عنوان قشر جلوی مغز بعد از انزال، ضخامتش کاسته شده که این عمل همراه با انتشار اکسی توسین و سروتونین است که بعنوان سندرم ” به پشت چرخیدن و خوابیدن ” شناخته می شود

منبع : مه شو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه