ارسال به دیگران پرینت

زاکانی | علیرضا زاکانی

باید آماده یک قیام باشیم | صحبت های زاکانی درباره اغتشاشات

شهردار تهران خطاب به دانشجویان بسیجی گفت: کسی به کسی تریبون نمی‌دهد باید بروید تریبون بگیرید، شاید شما راه را اشتباه می‌روید، ما زمانی که دانشجو بودیم تریبون را می‌گرفتیم.

باید آماده یک قیام باشیم | صحبت های زاکانی درباره اغتشاشات

 علیرضا زاکانی

علیرضا زاکانی شهردار تهران در اجتماع دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های تهران که در شهرری برگزار شد، گفت:  43 سال آیینه تمام‌نمایی فرا روی ماست که در آن هرکجا نظام سلطه به رهبری آمریکا در مقابل انقلاب اسلامی قرار گرفته شکست خورده است.

وی افزود: سهم و نقش ملت ایران و انقلاب اسلامی در باز طراحی جدید منطقه و جهان بسیار مهم است، شرایط جمهوری اسلامی، دشمن را در نقطه‌ای قرار داده که با همه وجود خودش به میدان بیاید.

شهردار تهران با اشاره به فشار و تهدیدهای دشمنان، تصریح کرد: فشار و تهدید و هجمه این قریب بیش از دو ماه در هیچ یک از ادوار 43 گذشته سابقه نداشته است.

وی با بیان اینکه آمریکا و غرب به دنبال تجزیه این بودند، افزود: آمریکا به این نتیجه رسیده که در فتنه اخیر ایران شکست خورده است. دشمنان تجزیه سیستان و بلوچستان و خوزستان را هدف گذاری کرده بودند ولی به صراحت اعلام کردند که ناکام ماندند.

شهردار تهران با اشاره به حوادث اخیر دانشگاه‌ها افزود: شرایطی که در متن جامعه، دانشگاه و مدارس اتفاق افتاد، دردناک بود ولی تب بود که باید به عنوان فرصت به فهم عارضه اصلی جامعه برسیم.

وی گفت: اگر قرار باشد اتفاقی برای انقلاب اسلامی بیفتد در داخل کشور خواهد افتاد، برای همین دشمنان تمام توان خود را در داخل گذاشتند. بد عملی برخی از مسئولین از گذشته تا امروز و عدم برقراری نسبت آن‌ها با مکتب امام (ره)، با رهبر انقلاب و با مردم، بخش‌های زیادی از ظرفیت ما را به بیراهه برده است.

شهردار تهران افزود: ما در حوزه نظامی بیشتر از هر حوزه دیگری تحت فشار بوده‌ایم اما مسئولیتش دست اهلش بوده و امروز در اوج هستیم. خیلی از مسئولین نسبت درستی با امامین انقلاب برقرار نکردند و امروز چوب آن ها را در حقیقت امثال شما در کف دانشگاه می‌خورید. ما امروز نیازمند یک تحول بزرگ هستیم.

وی در ادامه تاکید کرد: انتظاری که رهبر معظم انقلاب از ما دارند این است که ما در صحنه حاضر شویم، به اعتقاد بنده شرایط فعلی یک فرصت بسیار مناسبی را در اختیار ما قرار داده است. شرایط فعلی کشور پرونده‌اش بسته خواهد شد اما آنچه مهم است این است که بدانیم زیر پوست این شهر چه می‌گذرد و باید زخم‌های موجود در پیکره جامعه را بشناسیم و آن را مداوا کنیم.

وی اظهار کرد: ما باید دست در دست هم دهیم و آمریکا را در همه ابعاد خصوصا عرصه رسانه ای ناکام بگذاریم. آنچه مهم است این است که ما همه این ابزارها را تصاحب کنیم و بتوانیم اندیشه پاک و زلال انقلاب اسلامی را در آن‌ها جاری و ساری کنیم. 

شهردار تهران اظهار داشت: این صحنه کاملاً متفاوت با صحنه‌های قبلی است. سال 98 بهانه معیشت بود اما امسال با موضوع اجتماعی شروع شد، اما بنا بود همه ظرفیت‌ها شامل اجتماعی، سیاسی و امنیتی را به کار بگیرند.

وی گفت:‌ تلاش‌های آن‌ها هم باعث شده بود که عناصر مشخص گوش به فرمان و مسخ شده‌ای در متن جامعه با پیام آن‌ها به میدان بیایند، لذا گستره تلاش در سطح کشور است.

زاکانی در ادامه با اشاره به ساختار شکنی‌ها گفت:‌ آن ها سعی داشتند تمام کشور را به تحلیل ببرند و دست به ساختارشکنی و حتی کشته‌سازی بزنند اما تا امروز ناکام بوده‌اند، اما اینکه ما باید چه کنیم مهم است.

وی یادآور شد: به اعتقاد بنده ما نیازمند یک قیام هستیم، قیام برای اسلام. اولین موقف این قیام این است که درک درستی از جامعه داشته باشیم و بفهمیم چه اتفاقی دارد در شهر می‌افتد و نیز باید متوجه شویم در دانشگاه چه اتفاقی می‌افتد. 

زاکانی تاکید کرد: خیلی از افرادی که دستگیر می شوند می گویند معترض هستیم و تغییر می خواهیم ولی وقتی پرسیده می شود چه چیزی جایگزین شود می گویند نمی دانیم؛ چون دشمن امید مردم را هدف قرار داده است.

شهردار تهران گفت:‌ آدم صحنه‌های غیرقابل باوری را می بیند؛ اینکه در جام جهانی و دیدار ایران با کشور خبیث انگلیس، یک عده در داخل ضمن تبلیغ انگلیس، برای برد آن کشور شادی بکنند، اینقدر بی‌ریشه و بی‌هویت؟! بله می‌شود، این صحنه‌ها را دیدیم.

زاکانی در بخش دیگری از سخنانش گفت:‌ ما وقتی دانشجو بودیم می‌رفتیم با هاشمی رفسنجانی (رئیس جمهور) و ناطق نوری (رئیس مجلس) نشست و صحبت و مطالبه می‌کردیم، شما دانشجویان هم بروید و انجام بدهید کسی مانع شما نیست.

شهردار تهران خطاب به دانشجویان بسیجی گفت: کسی به کسی تریبون نمی‌دهد باید بروید تریبون بگیرید، شاید شما راه را اشتباه می‌روید، ما زمانی که دانشجو بودیم تریبون را می‌گرفتیم.

زاکانی در ادامه تاکید کرد: دانشجوی بسیجی باید دانشگاه را مرکز عالم بداند و همه مطالبات خود را دنبال کند و بگیرد، اینکه توهین می‌کنند و می زنند زمان ما هم بود، شما دانشجویان نباید خود را دست کم بگیرید.

منبع : فرارو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه