ارسال به دیگران پرینت

قطع کردن پا | قطع کردن پای پیرمرد | قطع کردن پا توسط پرستار

پرستار روانی پای بیمار را بدون اجازه بیمار قطع کرد | این پرستار پای قطع شده را به خانه برد

این پرستار متهم شده است که پای یک بیمار 62ساله را برخلاف میل بیمار و همچنین دستور پزشک قطع کرده است ت

پرستار روانی پای بیمار را بدون اجازه بیمار قطع کرد | این پرستار پای قطع شده را به خانه برد

پرستار 38ساله یک مرکز توانبخشی در ویسکانسین آمریکا متهم است پای یکی از بیماران را برای نمایش آن در نمایشگاه تاکسیدرمی خانوادگی‌شان قطع کرده است. براساس شکایتی که اخیرا از پرستاری 38ساله به نام مری براون در ویسکانسین آمریکا مطرح شده، پرستار ۳۸ساله متهم شده است که پای یک بیمار 62ساله را برخلاف میل بیمار و همچنین دستور پزشک قطع کرده است تا آن را در نمایشگاه‌ تاکسیدرمی خانوادگی‌شان به نمایش بگذارد. براساس این شکایت، وی با 2اتهام سنگین ضرب و جرح دیگری و همچنین وارد کردن صدمات شدید بدنی به یک فرد مسن روبه‌رو است و درصورتی که از سوی دادگاه مجرم شناخته شود، 92سال زندان در انتظار وی خواهد بود.

بیماری که مری بروان متهم به قطع کردن پای او است، مردی 62 ساله است که زمستان سال گذشته و به‌دلیل سرمازدگی شدید به بیمارستان رفت و پس از آن به مرکز توانبخشی منتقل شد. هر دو پای وی به‌دلیل گرفتار شدن در سرما دچار یخ‌زدگی شده بود و پزشکان تلاش می‌کردند که او را درمان کنند. این مرد چند ماه در مرکز توانبخشی بستری بود تا اینکه مدتی قبل معلوم شد که یکی از پاهای او به‌شدت دچار پوسیدگی شده و تنها از طریق تاندون‌ به بدنش متصل است. به‌دنبال این ماجرا، مری بروان، پرستار 38ساله مرکز به پزشک پیشنهاد کرد که پای بیمار را قطع کنند اما پزشک پس از معاینه و بررسی‌های تخصصی با این پیشنهاد مخالف کرد و دستور داد وی همچنان تحت مراقبت قرار بگیرد.

 

حال مرد بیمار روزبه‌روز بدتر می‌شد و پزشکان احتمال می‌دادند که وی به‌زودی جانش را از دست بدهد. تا اینکه اتفاق عجیبی رخ داد. پرستار 38ساله این مرکز توانبخشی چند روز پیش بدون اینکه از پزشک معالج بیمار اجازه بگیرد، تصمیم به قطع پای بیمار گرفت. او برای این کار از 2پرستار دیگر که زیرنظر وی کار می‌کردند کمک گرفت. آنها یک روز به سراغ بیمار 62ساله رفتند و در جریان یک جراحی، پای سیاه شده او را قطع کردند. یکی از پرستارانی که آن روز به مری براون(متهم پرونده) کمک کرده بود به بازرسان گفته است: من و پرستار دیگری دست و پای بیمار را نگه داشته بودیم و مری بروان با استفاده از وسایل جراحی پای سیاه شده بیمار را قطع کرد. وی سپس از ما خواست پای قطع شده را در فریزر قرار دهیم تا با خود به خانه‌اش ببرد. این شاهد ماجرا ادامه داد: مری براون به ما گفت که خانواده‌اش یک مغازه و نمایشگاه تاکسیدرمی دارند و او می‌خواهد پای قطع شده را به آنجا ببرد و برای هشدار به بچه‌ها به نمایش بگذارد و در کنار آن تابلویی بگذارد که روی آن نوشته شده: «بچه‌ها چکمه‌هایتان را بپوشید». چند روز پس از این ماجرا، بیمار 62ساله در مرکز توانبخشی جانش را از دست داد و این در حالی است که معلوم نیست قطع شدن پایش باعث مرگ او شده یا اینکه وی طبق پیش‌بینی پزشکان بر اثر شدت سرمازدگی بدنش به کام مرگ رفته است. با این حال و پس از افشای راز قطع شدن پای بیمار بدون دستور پزشک و بدون رضایت خودش، شکایتی علیه پرستار 38ساله مطرح شده که ممکن است او را مجبور کند بقیه سال‌های عمرش را در زندان سپری کند. هرچند مسئولان مرکز توانبخشی به بازرسان گفته‌اند که مرد بیمار در یک قدمی مرگ بود و پزشکان فقط به این دلیل اقدام به قطع کردن پای او نکرده بودند که وی در هر صورت ظرف چند روز جانش را از دست می‌داد. با این حال پرستار 38ساله حالا در بازداشت به سر می‌برد و درصورتی که قضات دادگاه او را مجرم تشخیص دهند، وی با مجازاتی سنگین روبه‌رو خواهد بود

منبع : منیبان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه