ارسال به دیگران پرینت

فیلترینگ اینستاگرام و واتس اپ | فیلتر ماندن اینستاگرام و واتس اپ

فیلترینگ اینستاگرام و واتس اپ برداشته نمیشود | نماینده مجلس تیر خلاصی را زد

اصغر سلیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در این‌باره با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم را برای ایجاد پلتفرم‌های فضای مجازی نداشتیم

فیلترینگ اینستاگرام و واتس اپ برداشته نمیشود | نماینده مجلس تیر خلاصی را زد

دو ماه از فیلترینگ دو اپلیکیشن اینستاگرام و واتساپ می گذرد و وضعیت ۹ میلیون کسب وکار مجازی در این دو پلتفرم  اینستاگرام و واتساپ با مخاطره جدی روبروست و مسئولین به جای ارائه راه حل مناسب برای کاهش ضررهای مالی این کسب‌وکارها درحال اظهارنظرهای مختلف هستند و چندی پیش معاون وزیر ارتباطات آب پاکی را بر دستان فعالین این دو پلتفرم اینستاگرام و واتساپ ریخت و گفت که خودتان باید به فکر می‌بودید و از ابتدا از ابزاری نظیر اینستاگرام استفاده نمی‌کردید.

اصغر سلیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در این‌باره با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم را برای ایجاد پلتفرم‌های فضای مجازی نداشتیم افزود: مردم مجبور هستند که از پلتفرم‌های خارجی استفاده کنند بنابراین اظهارنظر برخی از مسئولین در رابطه با مقصر دانستن مردم برای استفاده از اپلیکیشن‌های خارجی بیهوده است

وی گفت: ما نمیتوانیم یکباره اینترنت را قطع کنیم و انتظار داشته باشیم که همه کسانی که در اپلیکیشن‌های خارجی فعالیت دارند به سمت پلتفرم‌های داخلی سرازیر شوند باید مهلت ۶ ماهه یا ۱ ساله این امکان را هم برای فعالین فضای مجازی و هم شرکت‌های داخلی برای آماده‌سازی زیرساخت‌ها در نظر گرفته شود.

سمیعی خاطرنشان کرد: تعطیلی کسب‌وکارهای مجازی تصمیم با قطعی اینترنت ضربه سنگینی بر این قشر وارد کرده است، قبول داریم که یک سری مسائل امنیتی سبب شد تا تصمیم به محدودیت‌های اینترنتی و فیلترینگ گرفته شد ولی میتوان از تکنولوژی‌های نوین که در جهان از آن استفاده میکنند بهره‌مند شویم و این درست نیست که ۹ میلیون کسب‌وکار با بلاتکلیفی روبرو باشند و تعطیل شوند.

وی افزود: به محض اینکه مسائل امنیتی رفع شد باید واتساپ و اینستاگرام رفع فیلتر شود و با مذاکره با مدیران این اپلیکیشن‌ها، آنها را برای ایجاد نمایندگی در ایران تشویق و یا در رابطه با برخی مسائل امنیتی با آنها اتمام حجت کنند.

وی تاکید کرد: نبود زیرساخت بزرگترین مسئله موجود است. در اغتشاشات ۹۸ که به دلیل مسائل امنیتی اینترنت قطع شد برای ایجاد و تشویق مردم جهت استفاده برنامه های داخلی، پلتفرم‌های داخلی مثل سروش، بله و ایتا هزینه‌های زیادی دریافت کردند ولی نتوانستند زیرساخت‌ها را آماده کنند.

سمیعی با بیان اینکه تعطیلی یکباره کسب‌وکارهای مجازی کار درستی نیست و موافق این اتفاق نیستیم افزود: شاید این یک تلنگری برای فعالین شد تا تمام هزینه و انرژی‌شان را صرفا در یک پلتفرم خارجی صرف نکنند و جایگزین داخلی هم حتما داشته باشند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایانی گفتگوی خود عنوان کرد: ما نمایندگان مجلس نیز اطلاع دقیقی از اینکه چه زمانی فیلترینگ اینترنت رفع میشود نداریم زیرا شورایعالی فضای مجازی و سیستم‌های امنیتی تصمیم‌گیرنده هستند ولی ظاهرا قصدی برای رفع فیلترینگ ندارند.

منبع : دیدبان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه