ارسال به دیگران پرینت

رتبه بندی معلمان

جدیدترین جزئیات از رتبه بندی معلمان | افزایش حقوق معلمان از همین ماه

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه از ششم اردیبهشت ماه، آیین نامه پیشنهادی آموزش و پرورش در کمیسیون امور عمومی هیئت وزیران در دستورکار قرار گرفته است و بلافاصله بعد از ابلاغ آیین نامه از سوی هیئت وزیران به جد اجرای رتبه بندی را در دستورکار قرار می دهیم گفت:همه معلمان از جمله نومعلمان مشمول رتبه بندی می‌شوند اما آنها که به عنوان نیروی اداری استخدام شده‌اند مشمول قانون نیستند؛ هرچند ما در آیین‌نامه پیشنهاد داده‌ایم که این گروه نیزمشمول رتبه‌بندی شوند.

جدیدترین جزئیات از رتبه بندی معلمان | افزایش حقوق معلمان از همین ماه

رتبه بندی معلمان دغدغه‌ای دیگر در حوزه آموزش و پرورش است که پس از گذشت حدود ۱۰ سال از تصویب آن اکنون تصویب لوایح آن در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است.طرح  رتبه‌ بندی معلمان از اقداماتی است که در وهله اول برای ارتقای کیفیت آموزشی و سپس در راستای بهبود وضعیت معیشت معلمان در نظر گرفته شده است.طرح رتبه بندی معلمان  یکی از طرح های پر سرو صدای این روزها در مجلس است . زیرا با انجام طرح رتبه بندی معلمان حقوق معلمان افزایش چشمگیری خواهد داشت. در ادامه به برسی  رتبه بندی معلمان  می پردازیم.

صادق ستاری فرد در نشست خبری ستاد بزرگداشت هفته مقام معلم با بیان اینکه شهید مطهری اسوه و الگوی همه معلمان و معلمی انسان ساز بود گفت: معلمی انسان ساز است. شأن و مقام معلمی همراستا با شأن و مقام انبیاست. نقش معلم در جامعه همان نقشی است که قرآن و انبیاء ایفا می کنند. اولین معلم بشریت، خداوند قادر است.

وی افزود: پس از انبیاء، پدران و مادران نقش معلمی ایفا می‌کنند. در مرحله بعدی هرکسی که به فرزندان می آموزد حقی به گردنش پیدا می‌کند و لذا جایگاه معلمی هم ردیف جایگاه انبیاء و پدر و مادران است.

حضور بیش از ۹۴ درصد دانش‌آموزان در کلاس‌های درس 

وی با بیان اینکه بر همه معلمان که دلسوزانه تلاش کردند تا در مواجهه با بحران کرونا نقش آفرین باشند درود می‌فرستیم اظهار کرد: بسترسازی خوبی به ویژه در این دولت برای بازگشایی و ازسرگیری آموزش‌های حضوری انجام شد و بیش از ۹۴ درصد دانش آموزان ما در کلاس‌های درس حضور دارند.

منبع : مه شو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه