ارسال به دیگران پرینت

حقوق بازنشستگان | بازنشستگان | افزایش حقوق بازنشستگان

۵۷ درصد افزایش حقوق بازنشستگان اعلام شد | خبر خوش برای بازنشستگان

۵۷ درصد افزایش حقوق بازنشستگان اعلام شد.

۵۷ درصد افزایش حقوق بازنشستگان اعلام شد | خبر خوش برای بازنشستگان

چند برابر شدن حقوق بازنشستگان | ۵۷ درصد افزایش حقوق بازنشستگان.

رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: حقوق بازنشستگان حداقل بگیر تأمین اجتماعی ۵۷ درصد افزایش پیدا می‌کند.

رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: حقوق بازنشستگان حداقل بگیر تأمین اجتماعی ۵۷ درصد افزایش پیدا می‌کند.

افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام شد

رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: حقوق بازنشستگان حداقل بگیر تأمین اجتماعی ۵۷ درصد افزایش پیدا می‌کند.با توجه به روال هر سال حقوق بازنشستگان اوایل سال جدید کمی افزایش می یابد. حقوق بازنشستگان همانند سایر حقوق به صورت ماهانه پرداخت می شود. مجلس با افزایش حقوق بازنشستگان در سال 1401 موافقت کرده است و طبق خبر های اخیر به دست آمده درباره حقوق بازنشستگان و میزان افزایش آن مشخص شده است. اخبار منتشر شده از کمیسیون تلفیق حاکی از آن است که حقوق بازنشستگان بالاخره امسال افزایش و همسان‌سازی اجرایی خواهد شد.علی اصغر بیات در ارتباط با میزان افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی در برنامه تلویزیونی گفت: در خصوص افزایش حقوق جلسات متعددی برگزار شد و با افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۱ موافقت شد.علی اکبر عیوضی دبیر هیات مدیره کانون کارگری بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران به ماجرای «افزایش حقوق بازنشستگان و "ویرگول"» پرداخت و گفت: بند ۴ تبصره ۱۲ قانون بودجه، وقتی افزایش مستمری صندوق‌های زیرمجموعه دولت را ۱۰ درصد مشخص کرده، یک ویرگولِ اشتباه آمده؛ نوشته شده «صندوق تأمین اجتماعی، نیروهای مسلح»؛ درحالیکه منظور صندوقِ تأمین اجتماعی نیروهای مسلح یا همان صندوق لشگری است.

وی در ادامه با بیان اینکه این اشتباه تایپی، تأمین اجتماعی را ذیل صندوق‌های دولتی آورده و افزایش مستمری‌بگیر را ۱۰ درصد درنظر گرفته است، گفت: مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی نامه‌ای را جهت اصلاح این موضوع به مجلس ارسال کرده است.وی با اشاره به اینکه حداقل بگیران ۵۷.۴ درصد به حقوقشان اضافه می‌شود گفت: بازنشستگان سایر سطوح ۳۸ درصد به‌علاوه ۵۱۵ هزار تومان به حقوقشان اضافه می‌شود.

رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی تاکید کرد: افزایش حقوق بازنشستگان اردیبهشت‌ماه اعمال می‌شود.دبیر هیات مدیره کانون کارگری بازنشستگان تامین اجتماعی در برنامه «سلام صبح بخیر» گفت: امیدواریم با پیگیری های صورت گرفته تکلیف حقوق بازنشستگان تا پایان ماه فروردین مشخص شود.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری جزییات مذاکرات افزایش مستمری بازنشستگان را تشریح کرد

حسن صادقی، رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در ضیافت افطار اعضای خانه کارگر، با اشاره به اعمال ۷۵ درصد متناسب‌سازی در سال ۱۴۰۰، گفت: قرار شد که ۲۵ درصد باقی مانده متناسب‌سازی در سال ۱۴۰۱ پرداخت شود.وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۰ با پرداخت ۷۵ درصد موافقت کرد، اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی می‌خواهد که ۲۵ درصد باقی مانده تنها به میانه‌بگیران پرداخت شود، بلکه ۹۰۰ هزار نفر را شامل می‌شود اما ما موافق این هستیم که ۲۵ درصد به همه گروه‌ها پرداخت شود؛ حتی حداقل‌بگیران چراکه این حق آنهاست.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری ادامه داد: بر سر افزایش مستمری سال ۱۴۰۱ و اعمال ۲۵ درصد باقی مانده متناسب‌سازی مناقشه‌ای میان ما و سازمان شکل گرفت. قرار شد که ابتدا افزایش مستمری ۱۴۰۱ بر اساس مواد ۱۱۱ و ۹۶ قانون تامین اجتماعی اعمال شود و ۲۵ درصد باقی مانده در سال جاری اعمال شود.

صادقی ادامه داد: البته مناقشه بر سر اعمال ماده ۹۶ در مورد سایر سطوح پابرجاست و سازمان تامین اجتماعی نظر دیگری دارد که ما موافق آن نیستیم. در مورد اعمال افزایش برای حداقل‌بگیران مناقشه‌ای نیست چراکه ماده ۱۱۱ قانوم تامین اجتماعی تکلیف را مشخص کرده است اما در مورد سایر سطوح افزایش باید با ماده ۹۶ دیده شود و در آن منطبق شود.بازنشستگان در ادامه با اشاره به میزان اعمال افزایش حقوق و مستمری که در صندوق‌های کشوری و لشکری ۱۰ درصد و در تامین اجتماعی به طور متوسط ۵۷ درصد برای حداقل‌بگیران اعلام شده، افزودند که میزان افزایش حقوق‌ها با توجه به افزایش قیمت برخی اقلام سبد مصرفی خانوارها به بیشتر از تورم عمومی، در سال جاری مطلوب نیست؛ بویژه در سطحِ حداقل‌بگیرانِ کشوری و لشکری. 

تکمیل همسان‌سازی تا ۹۰ درصد شاغلان در صندوق‌های کشوری و لشکری و تکمیل ۲۵ درصد باقی مانده متناسب‌سازی در تامین اجتماعی از دیگر خواسته‌های بازنشستگان است. در نتیجه، در تامین اجتماعی ضمن اعمال متناسب‌سازی و بروزرسانی ضرایب مربوط به متناسب‌سازی، باید تکمیل متناسب‌سازی هم انجام شود؛ چراکه تنها ۷۵ درصد متناسب‌سازی مربوط به سال ۱۴۰۰ اجرا شده است.

میر هاشم موسوی در اولین روز کاری بعد از تعطیلات نوروز با شرکت در جلسه‌ای که با حضور رئیس و اعضای هیئت‌مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر، رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری و همچنین معاونین و مدیران ذیربط سازمان تامین اجتماعی به منظور اتخاذ بهترین تصمیم جهت افزایش میزان حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران در سال ۱۴۰۱ برگزار شد، پس از بحث و تبادل نظر جامع میان نمایندگان بازنشستگان و مدیران سازمان تامین اجتماعی مقرر شد طی هفته جاری با برگزاری جلسات کارشناسی و تخصصی و با در نظر داشتن شرایط معیشتی بازنشستگان، مطلوب‌ترین تصمیم جهت افزایش میزان مستمری‌ها و ایجاد رضایتمندی این قشر اتخاذ و پیشنهاد شود.به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، در پایان مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اظهار امیدواری کرد با اتخاذ تصمیمات درست، رضایت بازنشستگان تامین شده و به سمت ایجاد عدالت در پرداخت‌ها که هدف این سازمان است؛ حرکت شود.

رسیدگی به جزئیات لایحه بودجه سال 1401 از اول اسفندماه در دستورکار وکلای‌ ملت در جلسات علنی قوه مقننه قرار داشت که نمایندگان در 13 روز و در قالب 28 جلسه‌ 2 و 3 شیفت کاری لایحه را بررسی کردند و در نهایت رسیدگی به جزئیات لایحه بودجه در جلسه علنی نوبت عصر روز (سه‌شنبه هفدهم اسفندماه) به پایان رسید.لایحه بودجه روز (پنجشنبه 19 اسفند ماه) از سوی مجلس تقدیم شورای نگهبان شد که شورا (سه‌شنبه 24 اسفند) پس از انجام بررسی‌ها، ایرادات به لایحه بودجه سال آینده را جهت بررسی و رفع به مجلس بازگرداند که قوه مقننه در جلسه علنی روز چهارشنبه این اشکالات را برطرف کرد.

نهایتاً پس از رفت و برگشت لایحه بین مجلس و شورای نگهبان ، با اعلام سخنگوی شورا لایحه بودجه سال 1401 در تاریخ (یکشنبه 29 اسفند ماه) تایید شد و پس از آن در روز (دوشنبه اول فروردین ماه سال 1401) رئیس مجلس، لایحه را جهت اجرا به رئیس جمهور ابلاغ کرد.

برپایه این گزارش، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بررسی لایحه بودجه 1401 مصوباتی جهت حمایت از بازنشستگان داشتند که در ادامه می‌خوانید:تخصیص 90 هزار میلیارد تومان برای همسان سازی بازنشستگان تامین اجتماعی

-تخصیص 9 هزار میلیارد تومان برای همسان سازی بازنشستگان کشوری

-تخصیص 5000 میلیارد تومان بابت همسان سازی -بازنشستگان لشکری

-با تصویب مجلس حداقل حقوق بازنشستگان پنج میلیون تومان تعیین شد

-افزایش ده درصدی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری

 

حقوق بازنشستگان در سال جدید افزایش نمی یابد؟

گروهی از بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام کردند که فیش مستمری فرودین ماه سال ۱۴۰۱ آنها بر اساس آخرین حکم حقوقی سال ۱۴۰۰ صادر شده است

بر این اساس، سازمان تامین اجتماعی فیش مستمری بازنشستگان را براساس میزان افزایش‌های سال جاری کارگران شاغل بروزرسانی نکرده است.این بازنشستگان می‌گویند که حکم حقوقی آنها بر اساس فرمول‌های مندرج در آخرین حکم حقوقی که اعمال افزایش بر اساس ماده ۹۶ و متناسب‌سازی ۱۴۰۰، متناسب‌سازی ۷۵ درصد، تفاوت تطبیق متناسب‌سازی، مزایای مستمری و متناسب‌ مبالغ مربوط به آنها اعمال شده است.

به نظر می‌رسد که سازمان تامین اجتماعی آماده اعمال افزایش مستمری‌ها بر اساس بروزرسانی ضرایب متناسب‌سازی و اعمال مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی، نیست.

این در حالی است که سازمان باید از ابتدای ۱۴۰۱ و بر اساس بخشنامه مزدی شورای عالی کار برای سال ۱۴۰۱ که افزایش ۵۷ درصدی دستمزدهای حداقل‌بگیران و ۳۸ درصد به اضافه‌ی ۵۱۵ هزار تومان برای سایر سطوح را مورد تاکید قرار می‌دهد، رفتار کند.

اعمال مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی در پیوند با اعمال ماده ۴۱ قانون کار بر روی بخشنامه مزدی شورای عالی کار معنا می‌یابد؛ اتفاقی که هر ساله از آن با عنوانافزایش مزد و مستمری متناسب با هزینه‌های زندگی، یاد می‌شود.

نگرانیِ مستمری‌بگیران از بروزرسانی نشدن ارقام فیشِ مستمری/ دریافتی فروردین بر اساس حکم حقوقی اسفند است؟

به گفته این بازنشستگان، افزایش مزد و مزایای ناشی از آن و تصویب افزایش مزایای مستمری در هیات امنای سازمان تامین اجتماعی جدا از اعمال افزایش مستمری سالیانه، چارچوبی است که در هر صورت باید رعایت شود.

بازنشستگان یادآور شدند که افزایش مزایای مربوط به مستمری و بروزرسانی ضرایب متناسب‌سازی در ۱۴۰۱ ارتباطی با اعمال مواد ۱۱۱ و ۹۶ قانون تامین اجتماعی ندارد.

آنها همچنین گفتند که افزایش‌های مربوط به مستمری با توجه به الزام ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی باید اتفاق بیفتد.بر اساس این ماده، سازمان مکلف است میزان کلیه مستمری‌های بازنشستگی، از کارافتادگی کلی و مجموع مستمری بازماندگان را در فواصل زمانی که حداکثر از سالی یکبار کمتر نباشد، باتوجه به افزایش‌هزینه زندگی با تصویب هیات وزیران به همان نسبت افزایش دهد.

بازنشستگان با اشاره به پیش‌بینی افزایش قیمت اقلام برخی کالاهای اساسی یادآور شدند که طبق اعلام انصاف عرضه کننده‌ی این اقلام پس از حذف ارز ۴۲۰۰ قیمت برخی از این اقلام ۴۰ تا ۵۰ درصد در سال جاری افزایش می‌یابد.

جدا از افزایش‌های سال جاری، در سال‌های ۹۸، ۹۹ و ۱۴۰۰ شاهد خیز افزایش قیمت‌ها بوده‌ایم که منجر به افزایش سطح عمومی تورم شده است؛ گرچه برخی اقلام همواره تورمی بالاتر از تورم عمومی داشتند. برای نمونه، بین بهمن ۹۸ تا ۹۹، قیمت کالاهای اساسی ۴۰ تا ۱۸۰ درصد افزایش یافت.در همین حال در مهر ماه سال گذشته که تورم برخی کالاها از میان ۵۳ کالا به بیش از ۲ برابر یعنی بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یافت. در نتیجه بازنشستگان انتظار دارند که تورم به واسطه ترمیم مستمری آنها از فروردین ماه دیده شود.

منبع : مه شو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      پس تکلیف بازنشستگانی تأمین اجتماعی که قبل از اسفندماه سال گذشته بازنشسته شدند و طبق قانون باید همسان سازی حقوق شان انجام شود چه میشود خواهشاً به اطلاع مسیولین ذیربط برسانید تا نسبت به این امر مهم اقدام بفرمایند چون اختلاف حقوق آنها با بازنشستگان سالهای گذشته خیلی زیاد است

    • فاطمه ارسالی در

      حق اجرا نمی شود
      همه حرف است

    • محمد حسین برزگر ارسالی در

      والا بلا دروغه.. بابا دست از سر بازنشستگان بر دارید.. آقا ما این افزایش رو نمیخوایم.. چندین ماهه هی میگید اضافه شد. فردا.. پس فردا. یه ماه دیگه... بابا بسه دیگه

    • مسعود ارسالی در

      ساعت خواب خوب بیدار شدی اما دیگه احتاج به کرم وبخشش نیست ۴۳ سال ثابت کردین از چه نسلی هستید.

    • علی ارسالی در

      شاه میبخشه شاه قولی نم بخشه حال کار ما شده

    • ناشناس ارسالی در

      کدوم اضافه حقوق تواین گرونی سه تومن چی میدن به بازنشسته هایی مثل من بسه دیگه دروغ شرمنده زن وبچه هستیم ما

    • زهرا ارسالی در

      باورش سخته.

    • بازنشسته ارسالی در

      آخه اینهمه چرت وپرتو ازکجا تهیه میکنید هردفعه مردم روسرکار میزارید خجالت هم که نمی کشیین

    • بازنشسته لشگری ارسالی در

      فقط فرماندهان و مسولیین لشگری و کشوری حقوق های فوق نجومی میگیرند ؛ بقیه همه گرسنه اند ؛ شرم بر دولت رییسی با این جراحی اقتصادیش

    • ناشناس ارسالی در

      مسئولین دروغگو حناتون رنگ نداره خودتونید مردم روسرگرم حقوق نکنیدخودتون بخورید که گرسنه هستین

    • غلامی ارسالی در

      خجالت خجالت خجالت هیچ حرف دیگه نیست فقط شعار در این مملکت فقط شعار آیا شعار شکم پر میکند مسئولان حقوقهای نجومی بگیرند و شعار بدهند چون کار دیگه بلد نیستند. آیا هیچ احساس دارید مردم به آخر خط رسیده اند شما هنوز در خواب غفلت هستید کی بیدار می شوید

    • یونس ارسالی در

      اگر شما الان اعلام کنید الان روز است هیچ یک از مردم ایران حرف شماها را باور ندارند البته بدانید که تمام مملکت شما را نمیخواهند وباید بروید اصل وکل شما دروغگو ومال مردم خور وبیرحم وانسان ....هستید

    • ناشناس ارسالی در

      واقعا؟ باورش خیلی سخته مگر حقوق از ما بهتران اجازه میده که به این قشر هم توجه بشه؟!

    • ناشناس ارسالی در

      شنیدنی بود مانند .........دیدن من خدارا شکر میکنم که شما لیاقت داشته باشید حق باز نشسته گان ومستمری بگیران را پرداخت کنید شنیدن کی بود مانند دیدن

    • ناشناس ارسالی در

      بجا ی افزایش حقوق از حقوق ما حدود ۴۰۰۰۰۰۰۰ ریال کسر شده حالا همش خبر کذب بدین

    • ناشناس ارسالی در

      خط‌ففر۱۸میلیونه‌حقوق‌ها‌هم‌بایدنزدیک‌خط‌فقرباشند

    • ناشناس ارسالی در

      اللهم العن قوم کاذبین و ظالمین و السارقین

    • محسن ارسالی در

      خط فقر 18 میلیون حقوق بازنشسته بدبخت 10 تومن شایدم بعضیها کمتر. اخه ادم دردشو به کی بگه لعنت به این مسئولین بی کفایت بی درد 😔😔😔😡😡😡

    • علی سعید ارسالی در

      چرا وعده الکی میدهید کدام افزایش مستمری بازنشستگان؟ ؟؟

    • بابک ارسالی در

      بیشرفا خجالت بکشید ۸ ماهه هروز در مورد خبر خوش واسه بازنشستگان می نویسید. همه می‌دانند رئیسی دروغگو و بدعهد و بی عرضه ؛ خونه خودش را هم نمیتونه اداره کنه . علی الخصوص که حزب الله، انصارالله؛ حشد؛ اسد؛ حماس و ارباب پوتین هم سربار ایران شده اند مگر یک کشور چقد درآمد داره ؟ چیزی تهش موند هم مسولان اختلاس میکنند

    • ناشناس ارسالی در

      پناه ببریم به خدا ۱۰۰درصد از۱۰درصد ۱۵ درصد.۵۷درصد.۹۰۰هزار تومان به اضافه ۵۲۵ البته خدا رحمت کن ننه گلی.. میگفت برو فردا دو ریال بشدمیدم به حرفش عمل میکرد

    • ناشناس ارسالی در

      سلام .طوری می گویند به حداقل بگیرها ۵۷.۴ درصد اضافه شده که فکر می کنند چه خبره همه اش شده ۵.۷۰۰مگربااین مبلغ تو این زمانه چه جوری میشه زندگی کردولله خجالت هم نمی کشند که واقعا کل حقوق چه قدر است

    • کاظم اعظمی ارسالی در

      سلام .طوری می گویند به حداقل بگیرها ۵۷.۴ درصد اضافه شده که فکر می کنند چه خبره همه اش شده ۵.۷۰۰مگربااین مبلغ تو این زمانه چه جوری میشه زندگی کردولله خجالت هم نمی کشند که واقعا کل حقوق چه قدر است

    • حبیب الله بختیاری ارسالی در

      باسلام ،

      پنجاه و هفت درصد کذب محض است. بعد از مدتها انتظار حقوق من باز نشسته پرداخت شد، حدود نُُه درصد اضافه شده است. که البته در مقایسه با ناتوانی دولت در ایجاد ثبات اقتصادی و مهار تورم هیچ ارزشی ندارد . کاش بجای افزایش حقوق و افزایش صفرهای پول بی ارزشمان بفکر ایجاد ثبات اقتصادی بودند 🧐😭😭😭😢😢😢

    • ناشناس ارسالی در

      سال تموم شد. 25 درصد چی شد .ایا مدیران سازمان تامین اجتماعی حقوق دو سال قبل رو میگیرن ، چرا بازنشسته باید حقوق معوقه داشته باشه بدلیل نبود اعتبار؟

    • ناشناس ارسالی در

      خداوند این کشور را از دشمن دروغ و قحطی حفظ کند دروغ و دروغ گو شده ارزش مسولین ..دروغگو دشمن خداست .

    • ناشناس ارسالی در

      واگذارتون به خدای احد واحد دروغگوهای بیشرم‌و بی حیا

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه