ارسال به دیگران پرینت

حقوق | افزایش حقوق | افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان

جدول جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان و کارمندان منتشر شد+جدول و جزئیات

دستورالعمل اجرایی قانون ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری منتشر شد.

جدول جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان و کارمندان منتشر شد+جدول و جزئیات

میثم لطیفی معاون رییس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در بخشنامه ای به تمام دستگاه های اجرایی ابلاغ کرد:

به منظور حفظ هماهنگی و ایجاد وحدت رویه در نحوه اجرای «قانون اصلاح قانون بودجه سال 1401 کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری» مصوب 08‏‏/08‏‏/1401 مجلس شورای اسلامی، دستورالعمل اجرایی این قانون مبنی ­بر افزایش حقوق و دستمزد کارکنان دولت (به استثنای مشمولان قانون کار جمهوری اسلامی ایران) علاوه­ بر افزایش‌های موضوع تصویب­­نامه شماره 21487‏‏/59826هـ مورخ 15‏‏/2‏‏/1401 هیأت وزیران و اصلاحات بعدی آن، برای اجرا از تاریخ 01‏‏/07‏‏/1401 به شرح زیر ابلاغ می‌شود:

دستورالعمل اجرایی قانون ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری

 

1- 3000 امتیاز در احکام کارگزینی و قرارداد­های کارکنان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و کارکنان شاغل در شرکت‌های دولتی مندرج در پیوست شماره (3) قانون بودجه سال 1401 کل کشور، با عنوان «ترمیم حقوق» در یک ردیف مستقل درج می‌شود.

 

2- معادل ریالی امتیاز مذکور در بند (1) به میزان ده میلیون و پنجاه و نه هزار (10،059،000) ریال در احکام کارگزینی و قرارداد­های کارکنان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت مصوب 13‏‏/06‏‏/1370 و سایر مشمولین جزء (1) بند (الف) تبصره (12) قانون بودجه سال 1401 کل کشور، با عنوان «ترمیم حقوق» در یک ردیف مستقل درج می‌شود.

افزایش حقوق در سال 1401 برای همه کارکنان دارای قراردادهای مشمول قانون کار شاغل در دستگاه­‌های اجرایی، تابع ضوابط مقرر در بخشنامه شماره 265344 مورخ 22‏‏/12‏‏/1400 شورای عالی کار، با رعایت موارد مندرج در تصویب­نامه شماره 42283‏‏‏/ت59826هـ مورخ 18‏‏‏/03‏‏‏/1401 هیأت وزیران (موضوع اصلاح تبصره (2) بند (3) تصویب­نامه شماره 21487‏‏‏/ت59826هـ مورخ 15‏‏‏/02‏‏‏/1401 هیأت وزیران) است.

 

4- در احکام کارگزینی اعضای هیأت علمی و قضات، مبلغ ده میلیون و بیست و هشت هزار و سیصد و چهل (10،028،340) ریال با عنوان «ترمیم حقوق» در یک ردیف مستقل درج می‌شود.

فوق­‌العاده جهش علمی بر مبنای عملکرد» برای اعضای هیأت علمی غیربالینی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سایر دستگاه‌های اجرایی پس از تصویب دستورالعملی که به پیشنهاد مشترک سازمان برنامه و بودجه کشور، سازمان اداری و استخدامی کشور، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت حقوقی ریاست جمهوری به تصویب شورای حقوق و دستمزد می­رسد، اعمال می‌شود.

6- 3600 امتیاز در احکام کارگزینی و قرارداد­های کارکنان شاغل در نیروهای مسلح، به میزان دوازده میلیون و هفتاد هزار و هشتصد (12،070،800) ریال، با عنوان «ترمیم حقوق» در یک ردیف مستقل درج می‌شود.

اجرای این افزایش‌­ها رعایت موارد زیر لازم است:

 

الف) مبلغ ناشی از اعمال این افزایش، مشمول کسور بازنشستگی است و در محاسبه سایر اقلام پرداختی نظیر فوق‌العاده ویژه، فوق‌العاده اضافه‌کار، پاداش پایان خدمت و …، محاسبه نمی­‌شود.

فوق العاده جهش علمی بر مبنای عملکرد برای اعضای هیأت علمی غیربالینی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سایر دستگاه‌های اجرایی مشمول کسور بازنشستگی نیست.

 

ج) تمامی افزایش‌های ناشی از اجرای این قانون از تفاوت تطبیق موضوع جز (1) بند (الف) تبصره (12) قانون بودجه سال 1401 کل کشور کسر نمی‌شوند.

 

مثال‏‏- برای کارمندانی که در سال جاری پس از اعمال افزایش‌­های موضوع این قانون، مجموع مبالغ مندرج در حکم کارگزینی آنها کمتر از مبلغ پنجاه و شش میلیون (56،000،000) ریال بوده و تفاوت تطبیق جزء (1) بند (الف) تبصره (12) قانون بودجه سال 1401 دریافت می­‌دارند، به قرار جدول شماره (1) عمل می‌شود. (در این مثال مقادیر فرضی و برای مرد متأهل دارای یک فرزند در سال 1401 در نظر گرفته شده است.)

جدول شماره (1)

د) افزایش جزء (1) ماده واحده از سقف موضوع جزء (8) بند (الف) تبصره (12) قانون بودجه سال 1401 مستثنی بوده و با لحاظ آن، میزان رقم ریالی سقف مبلغ چهارصد و دو میلیون و پنجاه و نه هزار (402،059،000) ریال است.

هـ) حقوق مندرج در حکم کارگزینی قضات و اعضای هیأت علمی از سقف موضوع جزء (8) بند (الف) تبصره (12) قانون بودجه سال 1401 مستثنی است و سایر پرداختی ها به ایشان مشمول سقف می‌باشد.

8- حقوق مشمولین جزء (2) بند (الف) تبصره (12) ماده واحده قانون بودجه سال 1401 کل کشور شامل بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مستمری بگیران صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرایی، مبلغ نه میلیون (9،000،000) ریال افزایش می‌یابد.

9- افرادی که پس از اجرای این قانون بازنشسته می‌شوند، در صورتی که در محاسبه حقوق بازنشستگی آنان، تأثیر میزان ریالی افزایش مذکور در بند (1) ماده واحده قانون، کمتر از افزایش ناشی از بند (2) برای بازنشسته هم­طبقه در دستگاه مشابه به­علاوه افزایش سنواتی بشود، تا سقف مذکور مبلغ ترمیم را دریافت می‌نمایند.

10- علاوه بر مبلغ افزایش مندرج در بند (1‌‌-2) ماده واحده قانون مزبور، حقوق بازنشستگان، وظیفه­بگیران و مستمری­بگیران صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرایی، پنج درصد (5%) نسبت به حکم حقوقی شهریور 1401 افزایش می‌یابد.

11- در اجرای ماده (16) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت (مصوب 1400)، کمک هزینه اولاد و عائله­مندی تمامی گروه‌های مختلف حقوق‌بگیر اعم از شاغل و بازنشسته در دستگاه‌های مذکور در ماده (29) قانون برنامه پنج­ساله ششم توسعه، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و همچنین نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات، سازمان انرژی اتمی ازقبیل کارکنان کشوری و لشکری، اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی و قضات، به ترتیب به میزان صد (100) درصد و پنجاه (50) درصد به شرح جدول شماره (2) افزایش می‌یابد.

مبلغ ریالی کمک هزینه اولاد و عائله‌مندی مشمولین قانون نظام هماهنگ کارکنان دولت، اعم از شاغلین و بازنشستگان، همسان با مشمولان قانون مدیریت خدمات کشوری به میزان دو میلیون و سی و شش هزار و نهصد و چهل و هفت (2،036،947) ریال در ردیف کمک هزینه عائله‌­مندی و یک میلیون و پنجاه و شش هزار و صد و نود و پنج (1،056،195) ریال در ردیف کمک هزینه اولاد افزایش می‌یابد.

 

ج) کمک هزینه اولاد و عائله‌مندی بازنشستگان، وظیفه‌­­بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌­های اجرائی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری، همانند مراتب مندرج در جدول شماره (2) افزایش می‌یابد.

جدول شماره (2): نحوه محاسبه کمک هزینه عائله­‌مندی و اولاد

12- به استناد جزء (12) بند (الف) تبصره (12) قانون بودجه سال 1401 کل کشور و به موجب مفاد بند (10) تصویب­نامه شماره 21487‌‌‌‌‌/ت59826هـ مورخ 15‌‌‌‌‌/2‌‌‌‌‌/1401 هیأت وزیران، امتیاز کمک هزینه عائله­مندی برای مزدوجین جدید و کمک هزینه اولاد برای فرزندان متولد سال 1401 از تاریخ اجرای این قانون تا انتهای سال 1401 متناسب با رعایت افزایش کمک هزینه عائله‌مندی و اولاد موضوع بند (11) این بخشنامه به شرح مندرج در جدول شماره (3) به ترتیب دو و سه برابر می‌شود.

جدول شماره (3)

13- افزایش فوق‌العاده ویژه موضوع بند (10) ماده (68) قانون مدیریت خدمات کشوری برای مشمولین آن، منوط به تأیید شورای حقوق و دستمزد و تصویب در هیأت وزیران است.

14- معافیت مالیاتی و بیمه بازنشستگی ایثارگران موضوع مواد (37) و (56) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران با اصلاحات و الحاقات بعدی آن، از شمول سقف مقرر در جز (8) بند (الف) تبصره (12) قانون بودجه سال 1401 مستثنی است.

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • علی ارسالی در

      شبانه کلمه زشتی است لطفا بنویسید قبل از طلوع آفتاب

    • محل جوادیپور ارسالی در

      باسلام! واقعا ازاین همه افزایش با بیش از شش ماه کارشناسی جلسه و....وتوبوق وکرناکردن، می خوام بال دربیارم و پرواز کنم!؟

    • ناشناس ارسالی در

      این افزایش حقوق توش خودمونه کشته بیرونش مردمه اینجوری که میگیدافزایش حقوق ازبس که نوشتید خارجی‌های فهمیدند جنس هاشون گرون کردند

    • تت ارسالی در

      خاک بر سرتان

    • ناشناس ارسالی در

      آفریننده عالم هستی انشاالله خانه هایتان را بحق رمز و راز خودش خراب کنه که همه بازنشستگان کشوری که اول رفت و آمد و آبرو دارهایشان هست را بی آبرو کردید پدر من با ۳۲سال سابقه بازنشسته شد حالا با اضافه کردن حقوق ۵۷۰۰۰۰۰تومان میگیرد.چه کند با این گرانی و تورم ساعت به ساعت.... خدا ازشما نگذرد. آمین یارب العالمین

    • میراث بان ارسالی در

      واقعا براتون متاسفم قشر کارمند را بیچاره کردی خدا ازتون نگذره ...چرا مثل کارگرها که الان بالای ۹تا۱۲میلیون حقوق می‌گیرند برای کارمندان هم بالای ۹تا۱۲میلیون تصویب نکردی واقعا این ظلم شما درحق کارمندان فراموش ناشدنیه...ظلم پایدار نیست

    • احمد ارسالی در

      این همه حقوق را افزایش میدید،فکر نمکنید با این همه پول چکار کنیم؟یه کمی هم رحم داشته باشید از خوشی مردیم.

    • ناشناس ارسالی در

      باتوجه به تورم سال جاری ۵۵درصد که مورد تایید اعتراف دولت است طبق قانون افزایش حقوقها میبایستی براساس تورم ۵۵درصد افزایش یافت که متاسفانه دولت فقط ۱۰درصد افزایش داد این درحالی است که تورمی که ملت پوست واستخوان احساس میکنند خیلی بالاتر متاسف دولتی که با وعده بهبود اقتصادی و اجرای عدالت از مردم رای گرفت پضعبت وخیم اقتصادی فعلی را برای اقشار آسیبی فراهم نمود

    • حسینی ارسالی در

      بر پدر و جد دولتمردان خبیث و نجس لعنت

    • ناشناس ارسالی در

      مواظب باشید یک وقت ورشکست نشید

    • ناشناس ارسالی در

      فقط باید بگم شرم آوره
      کمی خجالت بد نیست

    • مجید حدادان ارسالی در

      سلام هنوز حقوق اضافه نشده همه چیز دوبرابر شده کاش جلوی تورم میگرفتند بعد حقوق اضافه می کردند

    • یوسف ارسالی در

      خجالت بکشید با این افزایش حقوق

    • ناشناس ارسالی در

      واقعا شرمنده کردین این مردم رابااین حقوق دادن تون شمااصل پول رابدین مابقی پیش کش تون

    • ناشناس ارسالی در

      لطفا تامین اجتماعی را هم درک کنید من با دوتا بچه بیکار چکارکنم پسرم معتاده وکمپ هر ماه دو ملیون میخواد دخترم هم جدا شده چه باید کرد من بیمه پرداخت کردیم حالا باسختی زندگی میکنیم

    • بازنشسته ارسالی در

      لطفا به فکر همسان‌سازی بازنشستگان کشوری باشید آخه چقدر انتظار برای یک بار هم که شده کاری را تمام و کمال انجام دهید

    • ناشناس ارسالی در

      لطفا با این تورم حقوق بازنشستگان و کارمندان باید بیشتر شود و جلوی تورم گرفته شود

    • مریم ارسالی در

      تا بیاد به دست ما برسد گرانی و تورم شده چند برابر ...با این قیمت دلار... پس هیچ فایده ندارد مگر این که حقوق ها دو برابر شود..

    • ناشناس ارسالی در

      اینهمه گفتید از ابان اضافه حقوق واریز میشه پس چرا برا ما اضافه ندادن

    • آشنا ارسالی در

      چه باید گفت به این دولت آخه بازنشستگان کشوری چه هیزم تری به شما فروخته اند

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه